Gå til innhold

Syk baby og tørre bleier - når kontakte legen?


monja

Anbefalte innlegg

Gutten vår var på legevakten og fikk konstatert bronkitt i går. Da sa legen at dersom bleiene hans var tørre måtte vi kontakte lege igjen. Men hvor lang tid skal vi se det an før vi kontakter lege?

Gutten har ikke særlig matlyst, men vi har lurt i han litt MME og pæresaft/sviskesaft fra Nestle. Han har også vannflaske i senga han drikker av nå han finner det for godt. Fontanellen er ikke innsunket, noe jeg har hørt den kan gjøre ved dehydrering, men han var helt tørr etter natta. I tillegg hadde han en tørr bleie i går ettermiddag, men en litt fuktig en i går kveld. Nå har han sovet dupp på over tre timer, så jeg har enda ikke kjent på bleien han har på seg nå.

Han har ikke hatt særlig mye feber, ligget på mellom 38,5 og 38,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bleien etter duppen var tørr og. så nå har jeg satt gubben på saken med å ringe legevakten. Vi får jo aldri svar :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ringe legen en gang for mye enn en gang for lite. Selv om du kan risikere stempelet "hysterisk mor".

Får dere ikke svar på telefonen, så dra heller ned til legevakten, ikke bare for barnets skyld, men også fordi at dere som foreldre skal føle dere trygge. Det er fælt å ha syke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...