Gå til innhold

Tilbake til x'en noen med erfaring?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Monica:-)

:rodme: Jeg søker gode råd fra noen som kanskje har opplevd noe lignende.

Det ble slutt mellom meg og sambo'ern i april. Vi kom frem til den avgjøreslen sammen, og ble enige om at den beste løsningen var å flytte fra hverandre. Vi hadde våre problemer som alle andre og vi klarte ikke å finne en bedre løsning. Problemene våres var fra hans side at han syns han fikk for lite kjærlighet av meg og fra min side så var jeg irritert fordi jeg gjorde alt i huset og han gjorde ingen ting. Et velkjent problem kanskje?

Sommer'n har gått og jeg har fått meg ny kjærste og føler jeg er verdens heldigste jente for øyeblikket. Men, jeg møter ofte på x'en min som ber på sine knær om å få meg tilbake. Han vil nå gifte seg og ha barn med meg.

Jeg og x'en var sammen i nesten 10 år og jeg og min nye kjærste har vært sammen ja kun i noen få mnd.

Men, jeg har hørt at dersom jeg går tilbake til x'en min så vil alt være perferkt den første tia også vil alle de gamle problemene dukke opp.

Valget hadde ikke vært så vansklig å ta dersom jeg ikke hadde hatt ny kjærste. Jeg har det utrolig bra sammen med han nye.

:roll: Så hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke innlogget Sissi

ehhh - hvis du har det utrolig bra med den nye, hvorfor lurer du? Jeg tviler sterkt på om jeg hadde gått tilbake til en gammel kjæreste slik du beskriver situasjonen. Det er noe som heter nostalgi. Du husker det gode dere tross alt hadde sammen, dere har opplevd mye sammen (hvem har ikke det etter 10 år) etc. Samtidig vet du jo at dere gikk fra hverandre og grunnene til det, og du har tom. fått deg ny kjæreste. For meg høres det nokså absurd ut å i det hele tatt ville tilbake til den gamle.

Er du redd for at det nye skal ta slutt, og derfor er det "sikrere" med x-en som nå både vil gifte seg og ha barn? Type: vet hva man har....

Folk kan forandre seg, mulig han nå har innsett sine "feil" å begynt å gjøre sitt i huset. Men - om dere to kommer sammen igjen, så er det vel nokså stor sansynlighet for at dere, nettopp pga. deres lange fortid - snart nok faller inn i gamle mønstre.

Vet ikke om dette var noen gode råd, meniallfall mine tanker rundt det hel!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i samme situasjon selv, men da i eks'en din sine sko!

Det at han nå kan gjøre alt han kan for å få deg tilbake, er nok veldig mye styrt av sjalusi.

At du har fått deg ny kjæreste er for han et stort nederlag, og "MÅ" for sin egen selvtillit se at han er best, og dermed kan vinne deg tilbake.

Det kan være mer en kamp mot en rival, enn det er følelser for deg, dessverre. Jeg kan med hånda på hjertet si, at hvis jeg hadde fått eks'n tilbake når jeg kjempet for det, hadde jeg oppnådd det jeg ville. Jeg hadde nok ikke blitt noen bedre person å leve sammen med for henne allikevel.

MEN det er min story, kan være feil å ta alle under en kam.

Egentlig er spørsmålet hva du føler!

Følg hjertet, det er som regel det beste.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fortsatt glad i eksen og han er glad i deg- ikke så rart etter 10 år, det er ikke bare å skru av følelser.

Du sier du har det veldig bra med din nye kjæreste.

Altså har du to menn du er glad i, hvem du vil satse på av dem kan ingen andre enn DU svare på.

Om du og eksen skal fungere sammen i et forhold igjen, er dere begge nødt til å gi og ta, og være innstilt på å løse problemene-sammen og være villige til å ofre endel for hverandre.

Det er ikke uvanlig at man får slike problemer i et forhold, klarer man å komme til en løsning begge kan leve med- som igjen går ut på å både gi- og ta er vel sjansen stor for at forholdet ditt til eksen vil fungere på dette planet om dere prøver igjen.

Lykke til- bare du kan avgjøre hva som er riktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet du hva jeg synes du skal gjøre? prøve å spørre ut exsen din hvorfor han vil ha deg tilbake, er det fordi han har virkelig innsett at det er deg han vil ha? har han forbedret seg og vil gjøre mer i huset osv? hvis han lover bot og bedring på det, samt at du da tror at du vil få det bra, så hvorfor ikke slå til? kanskje du vil oppleve en økt glød og lidenskap fra hans side som du ikke har sett før?

Og hvorfor ble du sammen med en annen hvis du lurer på om du skal ta tilbake han gamle exs en??? har du ikke nok følelser for den nye kjæresten din, så dropp han da vel!

Grunnen til at du føler deg som verdens heldigste jente, er vel kanskje fordi dere ikke kjenner hverandre og ikke har kranglet enda, og ikke vet hva slags problemer dere vil få....sånn er alle forhold i begynnelsen..

Tenk nøye etter hva du vil med livet ditt, og ta en avgjørelse... hvem vil du trives best sammen med? hvem liker du EGENTLIG best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med aa ikke gaa tilbake :wink:

Jeg vet naa at det var 100% riktig avgjorelse, men for fire aa siden (da det ble slutt og jeg fikk meg nyy kjaereste) visste jeg ikke det... nostalgien satt vel igjen, men ikke mye annet. I dag er jeg faktisk gift med drommemannen min og kunne ikke hatt det bedre!

Det kan jo hende deg ogsaa dersom du blir i forholdet du er i naa - men dersom du gaar tilbake vet du jo hva du faar: alt husarbeidet alene og en kjaereste som foler at han ikke faar nok kjaerlighet....

-det var nok en grunn til at forholdet deres tok slutt, og hvis det forholdet deres ikke ble bedre paa 10 aar, saa er vel sannsynligheten liten for at varige positive endringer kommer til aa skje minimal???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Venus, ikke innlogget

Hei... :blunke:

Du har helt rett. Det blir kjempebra i begynnelsen, også er det tilbake til det samme gamle mønsteret igjen, HVIS dere altså IKKE jobber med forholdet !!!

Men hvem elsker du egentlig ??? :wink:

Du sier jo at du har det så fint med den nye...

Da ville jeg ikke engang VURDERT å gå tilbake til exen... :-?

Hold deg der du er du. Aner at det er det rette i ditt tilfelle. :sjarmor:

Vi får aldri utlevert noen garanti underveis, men jeg anbefaler deg å satse på det nye forholdet ditt """

Lykke til !!!

Optimistisk hilsen fra Venus. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget hadde ikke vært så vansklig å ta dersom jeg ikke hadde hatt ny kjærste. Jeg har det utrolig bra sammen med han nye.  

:roll: Så hva gjør jeg?

Nå er jeg litt stygg med deg her, men jeg syns faktisk du bør vurdere å droppe han nye jeg.

Hvorfor, jo for når du vurderer å forlate han for å gå tilbake til en ex du ikke har hatt det helt bra med, da virker det på meg som om du ikke elsker han nye nok. Han har ikke gjort noe galt han, men allikevel vurderer du å droppe han.....see?

Kanskje han ville få det bedre hos en annen jente som ikke er i tvil og som vil ha han fullt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

been there done that.

Kanskje du har hatt godt av å være litt alene.. Bare DU vet svaret, ikke la deg føre til rådvillhet av alskens velmenende råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica:-)

:o Tusen takk for gode råd.

Livet skal ikke være enkelt.

De som spørs seg selv om hvorfor jeg i det hele tatt måtte ha litt råd på min vei, så blir vel svaret at ting har gått veldig fort. Jeg forelska meg på nytt litt fortere enn hva som kanskje er normalt. Så forholdet til min nye type var ikke planlagt. Men, sånt kan man ikke planlegge heller.

Men, det gnagar litt hver gang jeg støter på x'en og det er vel kanskje helt naturlig. Jeg merker de gangen jeg møter ham, at jeg ikke har de samme følelsene som jeg en gang hadde. Jo, jeg er glad i ham. Men, det er noe som mangler. Jeg føler vel nå bare at han er en venn. That's it.

Så ja jeg skal høre på de som sier at jeg bør satse videre på min nye kjærste. Tror ikke jeg som jente kan få det noe stort bedre. Har det fint på alle måter. Men, det er veldig greit å få litt råd og andres meninger i saken. Siden jeg sikkert ikke er den første som har måttet ta et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...