Gå til innhold

Kanskje pandemien blir bra for Norge på sikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norge har dobbelt så høy andel uføre og syke som andre sammenlignbare land som f.eks. Danmark, Sverige, Australia, Tyskland osv. Norge har også en ekstremt høy andel mennesker i offentlig sektor og tulleyrker innen f.eks. reiseliv og servicenæringer som overhodet ikke er bærekraftige eller produktive over tid. Koronapandemien og smitteverntiltakene vil føre til enorme omveltninger, og gi nordmenn en voldsom regning som på et eller annet tidspunkt må betales. Ettersom det er økonomisk selvmord å øke skattene i nedgangstider, vil dette kanskje tvinge frem nødvendige reformer. Forhåpentligvis får vi kuttet kraftig i sykelønna, uføretrygd/AAP og antall ansatte i offentlig sektor. Vi ville da fått en langt mer produktiv og sterkere norks økonomi. 

Anonymkode: 524df...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke hvorfor ikke du bosetter seg i et av disse landene du nevner om det går så bra der.... Sverige har kanskje færre uføre, men de har rotet seg helt bort på innvandringssiden og svenskene er ikke mer velstående enn nordmenn. Altså..  jeg blir litt oppgitt. Har du sett verden? Jeg har vært mye både i Sverige, Danmark og Tyskland og folk flest har bedre råd i Norge. Det er noe som koster i ethvert land, så regnestykket er annerledes oppsatt, men enden på visa kommer best ut for Norge. Mat og øl er billig i Tyskland, men strømmen feks er grisedyr. Den alminnelige mannen i gata har ikke noe mer penger igjen. 

Anonymkode: 296ef...021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår ikke hvorfor ikke du bosetter seg i et av disse landene du nevner om det går så bra der.... Sverige har kanskje færre uføre, men de har rotet seg helt bort på innvandringssiden og svenskene er ikke mer velstående enn nordmenn. Altså..  jeg blir litt oppgitt. Har du sett verden? Jeg har vært mye både i Sverige, Danmark og Tyskland og folk flest har bedre råd i Norge. Det er noe som koster i ethvert land, så regnestykket er annerledes oppsatt, men enden på visa kommer best ut for Norge. Mat og øl er billig i Tyskland, men strømmen feks er grisedyr. Den alminnelige mannen i gata har ikke noe mer penger igjen. 

Anonymkode: 296ef...021

Norge er litt rikere enn de andre landene ene og alene på grunn av oljen. Uten den hadde vi vært fattigere enn både tyskerne og svenskene. Det er begrenset hvor lenge oljen varer. 

Anonymkode: 524df...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Norge blir annerledes. Jeg tror nordmenn blir mer opptatt av å støtte norsk produksjon og norsk mat. 
 

Jeg tror også at mange innser at vi som er i Norge nå, må tas vare på. Vi må begrense innvandringen, som koster landet enorme summer, og heller ta bedre vare på som allerede er her. 
 

Jeg tror også at mange foretak forsvinner, som aldri egentlig var liv laga. Men arbeidsplassene blir nok erstattet av nye foretak, som vokser på dette. 
 

Nordmenn omstiller seg, bare å se spritprodusenten som nå lager antibac :) 

Anonymkode: 12c2a...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...