Gå til innhold

Det kjedeligste du gjør ved matlaging!


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Rydde og vaske opp. Spesielt når man ikke har oppvaskmaskin tilgjengelig.

Skrelling av løk, rensing av grønnsaker og oppskjæring eller heller ikke noe jeg liker veldig godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes matlaging i det store og hele er utrolig kjedelig. Det er noe jeg absolutt ikke har lyst til, og da jeg var gift, var det mannen som sto for 90% av det. Men nå de siste 4 årene etter at jeg skilte meg, er det jeg som må lage maten. Hver eneste dag lager jeg varm middag til meg og sønnen, selv om det er sinnsykt kjedelig.

Jeg lager ikke avanserte retter særlig ofte, skal det sies.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvask, og å skrelle poteter.

Har tre potetskrellere, men jeg fikser det bare ikke. Bladet vrir seg hele tiden. Funker fint med gulrot, og å kutte grønsaker er som terapi (men bruker veldig lang tid), men akkurat de potetene liker jeg ikke. Lager sjelden mat med kokte poteter, så når jeg først gjør det er det til flere enn bare meg.

Er heller ikke så glad i å raspe ting, mest fordi jeg vet at jeg må vaske raspen etterpå. Men å raspe ost det liker jeg, man får jo smake mens man holder på :P

Og baking. Det blir så klissete på både meg, utstyr og benk. Men er veldig glad i bakst så gjør det jo allikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrelle poteter. De fleste andre oppgaver er bare kos (i alle fall når jeg har overskudd), men å skrelle poteter blir aldri annet enn kjedelig. 😂 

Anonymkode: a383a...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte kyllingfilet, er så ekkelt å få den "saften" på fingrene. Og rense sluken i vasken for matrester. 🤮 Hmm, innser at dette var ekle ting, ikke kjedelige ting. Men enig i at rasping er noe herk.

Anonymkode: 6d450...403

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, applestories skrev:

Oppvask, og å skrelle poteter.

Har tre potetskrellere, men jeg fikser det bare ikke. Bladet vrir seg hele tiden. Funker fint med gulrot, og å kutte grønsaker er som terapi (men bruker veldig lang tid), men akkurat de potetene liker jeg ikke. Lager sjelden mat med kokte poteter, så når jeg først gjør det er det til flere enn bare meg.

Er heller ikke så glad i å raspe ting, mest fordi jeg vet at jeg må vaske raspen etterpå. Men å raspe ost det liker jeg, man får jo smake mens man holder på :P

Og baking. Det blir så klissete på både meg, utstyr og benk. Men er veldig glad i bakst så gjør det jo allikevel.

Jeg klarer ikke å bruke potetskrellere. Det har jeg aldri fått til! Så jeg bruker alltid en liten skarp kniv. Går helt fint å skjære vekk kun skallet og ikke innmat når en har holdt på en stund. Da går det unna. Men det går jo å koke med skall på også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte opp grønnsaker, spesielt løk. Raspe ost 😩

Anonymkode: 426f2...a59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at maten skal bli ferdig 😂

alt rotet på kjøkkenet det medfører,særlig om man har et lite kjøkken

skrelle potet kan og være litt tricky

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg klarer ikke å bruke potetskrellere. Det har jeg aldri fått til! Så jeg bruker alltid en liten skarp kniv. Går helt fint å skjære vekk kun skallet og ikke innmat når en har holdt på en stund. Da går det unna. Men det går jo å koke med skall på også? 

Joda, kan koke med skallet på, men er like lite glad i å skrelle poteten etterpå :P

Men steker den gjerne med skall på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, applestories said:

Joda, kan koke med skallet på, men er like lite glad i å skrelle poteten etterpå :P

Men steker den gjerne med skall på.

Jeg så et sted, sikkert på Facebook, at man kan snitte rundt poteten før man koker den. Da er det bare å klemme skallet av i hver ende. Om det virker vet jeg dessverre ikke, jeg spiser alt av poteter med skallet på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasping! Ost går fint, men feks sellerirot er helt jævlig. Den fyker over hele kjøkkenbenken og er skikkelig dritt å raspe 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg så et sted, sikkert på Facebook, at man kan snitte rundt poteten før man koker den. Da er det bare å klemme skallet av i hver ende. Om det virker vet jeg dessverre ikke, jeg spiser alt av poteter med skallet på. 

Det gjør jeg også om sommeren, med de som har veldig tynt skall.

Det med å snitte må jeg prøve når jeg en ytterst sjelden gang koker poteter. Ser for meg at det blir veldig varmt da, og er ikke glad i å brenne meg heller 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Ralu skrev:

Rasping! Ost går fint, men feks sellerirot er helt jævlig. Den fyker over hele kjøkkenbenken og er skikkelig dritt å raspe 😅

Om du synes sellerirot er fælt må du prøve å raspe blomkål :fnise:

Både det og å kutte brokkoli forårsaker småbiter som er komplett umulig å få av benken ved bare å tørke over. Men så er jo blomkålris så godt at det må gjøres av og til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, applestories said:

Det gjør jeg også om sommeren, med de som har veldig tynt skall.

Det med å snitte må jeg prøve når jeg en ytterst sjelden gang koker poteter. Ser for meg at det blir veldig varmt da, og er ikke glad i å brenne meg heller 😄

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynting av kaker. Er god til å bake, men elendig til den pyntingen 😀. Ellers er jeg ikke så glad i å måtte stå pal over komfyren i over en halvtime. Så jeg bruker stekovnen til så mye som mulig. Steker f. eks aldri laks eller kyllingfilet i stekepanne. Og er tilhenger av hjemmelagde gryter og ovnsretter som kan stå lenge og putre for seg selv 🙂

Anonymkode: 23e55...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/6/2020 at 3:29 PM, AnonymBruker said:

Raspe ost til taco. 

Ellers er det oppvasken som er verst, da jeg ikke har oppvaskmaskin. 

Anonymkode: ea9af...e83

Vi bruker bare osteskiver på tacoen.

Anonymkode: e4eee...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, applestories skrev:

Om du synes sellerirot er fælt må du prøve å raspe blomkål :fnise:

Både det og å kutte brokkoli forårsaker småbiter som er komplett umulig å få av benken ved bare å tørke over. Men så er jo blomkålris så godt at det må gjøres av og til.

Raspe blomkål har jeg prøvd 1 gang. ALDRI igjen 🤣Hahaha! 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kjedeligste jeg kan komme på er å rense sopp. 

Men sånn ellers koser jeg meg veldig på kjøkkenet, har alltid musikk eller lydbok på øret og da blir det meste gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...