AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #21 Del Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ønsker bare å supplere med at jeg løper ute hver dag, året rundt. Vintertights og ull på vinteren. Terrengsko med ull om det er snø. Sko med stålpigger om det er is. Caps om det regner. Det er en vanesak. Anonymkode: da3b6...07f Jeg gjorde faktisk det tidligere jeg også (for et par år siden). Men jeg trives rett og slett ikke med det. Det ble aldri en vanesak. Jeg gruet meg til enhver løpetur ute i regn, snø og slaps. Så der er vi nok forskjellige Jeg greier heller ikke å løpe effektive intervaller utendørs, heller ikke på våren/sommeren. Har prøvd det over tid også, men det går bare ikke... Mulig jeg er rar, men er dessverre bare slik. Anonymkode: 5e9e2...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #22 Del Skrevet 6. april 2020 Vil påpeke noe med lyd - naboen (rekkehus) har mølle de løper på hver kveld klokka 22-2230. Det er når vi pleier å legge oss. Det er ikke mølla i seg selv vi hører, men det er de tunge løpestegene deres. Det er veldig plagsomt når det er vegg i vegg med vårt soverom 😕 Så selv om det ikke er blokk kan det være sjenerende for naboer, spesielt om du jogger sent på kvelden eller tidlig på morgenen. Bryr meg selvsagt ikke om naboen jogger før kl 22 eller etter kl 8 f.eks. Anonymkode: 51b26...bb2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #23 Del Skrevet 6. april 2020 Jeg hadde ikke klart å ha både mølle og ellipsemaskin i stua. Er opptatt av å ha det koselig og ryddig rundt meg så treningsutstyr ville vært forstyrrende i lengden. Ville ikke følt at jeg hadde en stue. Noe å tenke på. Men kjør på hvis du ikke kommer til å synes at det er irriterende i lengden. Du kan få gode økter med strikk og kettlebells ja. Var på en kettlebell-gruppetime en gang, har aldri blitt så støl før. Kan få en god belastning med kettlebells. Det handler jo om hvilke mål du har, og det høres ikke ut som du har behov for ordentlig styrkeløftutstyr. Var jeg deg ville jeg først kjøpt noen kettlebells siden det er vår og greit vær til å jogge ute. Vet ikke hvor mye penger du kan bruke NÅ. Men jeg ser at det har vært en del rabatter på møller så kanskje du skal slå til. Anonymkode: fab6a...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #24 Del Skrevet 6. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil påpeke noe med lyd - naboen (rekkehus) har mølle de løper på hver kveld klokka 22-2230. Det er når vi pleier å legge oss. Det er ikke mølla i seg selv vi hører, men det er de tunge løpestegene deres. Det er veldig plagsomt når det er vegg i vegg med vårt soverom 😕 Så selv om det ikke er blokk kan det være sjenerende for naboer, spesielt om du jogger sent på kvelden eller tidlig på morgenen. Bryr meg selvsagt ikke om naboen jogger før kl 22 eller etter kl 8 f.eks. Anonymkode: 51b26...bb2 Jeg løper som regel en gang mellom kl. 8-21. Ikke så tidlig som kl. 8 i helgene. Det er naboer både under, ved siden, og over. Bygget er veldig gammelt (1800-tallet). Ikke pusset opp eller utbedret noe på kjempelenge... Anonymkode: 5e9e2...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #25 Del Skrevet 6. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg løper som regel en gang mellom kl. 8-21. Ikke så tidlig som kl. 8 i helgene. Det er naboer både under, ved siden, og over. Bygget er veldig gammelt (1800-tallet). Ikke pusset opp eller utbedret noe på kjempelenge... Anonymkode: 5e9e2...309 Da er det nok trebjelkelag, og du risikerer at det blir MYE vibrasjoner ned til naboen. Anonymkode: 0c289...a11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #26 Del Skrevet 6. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok trebjelkelag, og du risikerer at det blir MYE vibrasjoner ned til naboen. Anonymkode: 0c289...a11 Jeg kan jo spørre dem om det er greit at jeg løper på mølla av og til Men er det rimelig å tro at gulvet tåler det? Hvis jeg har en matte under mølla? Anonymkode: 5e9e2...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #27 Del Skrevet 6. april 2020 Har du vurdert slynger? Jeg bruker redcord til styrketrening, veldig fornøyd med det. Anonymkode: b9863...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #28 Del Skrevet 6. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan jo spørre dem om det er greit at jeg løper på mølla av og til Men er det rimelig å tro at gulvet tåler det? Hvis jeg har en matte under mølla? Anonymkode: 5e9e2...309 Aner ikke hvor mye en slik mølle veier... jeg har imidlertid bodd i gamle bygninger, og der danset lampene i taket når naboen over hadde besøk... noe irriterende. Anonymkode: 0c289...a11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #29 Del Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aner ikke hvor mye en slik mølle veier... jeg har imidlertid bodd i gamle bygninger, og der danset lampene i taket når naboen over hadde besøk... noe irriterende. Anonymkode: 0c289...a11 Usikker på vekten, men mellom 100-150 kg. Er det da sannsynlig at et gulv vil gi etter? Person på 55 kg som skal løpe på mølla. Anonymkode: 5e9e2...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #30 Del Skrevet 6. april 2020 Du blir nok en del tyngre når du løper. Hørte en gang om ett treningsenter der hele gulvet sveiet når det var zumbatrening. Nytt bygg, men ikke laget for elefanter😂 Jeg synes synd på naboen din under.. Anonymkode: 05104...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #31 Del Skrevet 7. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du blir nok en del tyngre når du løper. Hørte en gang om ett treningsenter der hele gulvet sveiet når det var zumbatrening. Nytt bygg, men ikke laget for elefanter😂 Jeg synes synd på naboen din under.. Anonymkode: 05104...aa9 Men jeg kan jo spørre naboen under om det er greit at jeg løper? Eventuelt om det er spesielle tidspunkt som passer dårlig. Så forholder jeg meg til det Et annet spørsmål er jo om gulvet/taket i det hele tatt tåler det...? Anonymkode: 5e9e2...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #32 Del Skrevet 7. april 2020 Det er HELT urealistisk at du skal ha tredemølle i stua og faktisk bruke den jevnlig når du bor i en liten leilighet i gammel bygård. En tredemølle til 15 000 kroner er en rimelig mølle hvis det er fullpris, og hvis den mot formodning faktisk skulle være veldig stillegående, så vil det likevel gi sjenerende høyt støynivå for naboene fordi lyden av selve løpingen uansett gir de største støyplagene. Dunkdunkdunkdunkdunkdunkdunkdunk... Jeg har både tredemølle, romaskin og annet utstyr hjemme, men jeg bor i enebolig og har sørget for å plassere treningsrommet i første etasje. Når jeg trener sent om kveldene, så "må" vinduet være lukket for å ikke gi plagsom støy til naboene i nabolaget. Så mye lyd blir det faktisk når man løper på mølle! I tillegg kunne det aldri falt meg inn å ha mølle eller andre apparater i en liten stue, for det blir fort varmt og høy luftfuktighet. Jeg har aldri varme påslått i treningsrommet mitt, men har som oftest vinduet åpent hele året mens jeg trener. Om du har normal "stuetemperatur" i stua vil varmen antageligvis bli et problem. Det ER herlig å kunne trene hjemme og slippe å bruke tid på transport til/fra treningssenteret, men selv om jeg har samme kondisjonsapparater hjemme som de jeg bruker på treningssenteret og i tillegg har redcord og litt frivekter hjemme, så har jeg endt opp med å ha medlemskap på treningssenteret likevel. Litt fordi det er motiverende å ikke bare trene hjemme alene, men kanskje først og fremst fordi jeg får trent bedre styrke på senteret - større utvalg av frivekter, kabeltrekkapparat, beinpress, nedtrekk, mulighet for sittende roing osv gir mye bedre styrketrening for hele kroppen enn det jeg får til hjemme, og større muligheter for variasjon i øvelsene. Jeg skjønner at du har veldig lyst til å ordne "treningssenter hjemme" akkurat nå, og kan skrive under på at det er utrolig kjekt å ha muligheten til å trene ordentlig hjemme, men sånn som du beskriver det, TS, så bør du faktisk legge fra deg den tanken frem til du har boforhold som gjør det mulig (eget rom/ikke behov for å ha alt i stua, ingen naboer under, +++). Hvis du skal ha bra utstyr som tåler jevnlig bruk over flere år, så koster det også minst like mye som flere års medlemskap på treningssenter. PS: en ordentlig tredemølle som er slått opp, tar fortsatt ganske mye plass... Anonymkode: 77465...b83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #33 Del Skrevet 7. april 2020 Skal du bygge muskler må du jo ha noe ordentlig å løfte på. Ikke nok meg egenvekttrening da, eller lette vekter. Anonymkode: f6e75...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #34 Del Skrevet 7. april 2020 Jeg skal melde meg ut nå, har vært medlem i over 20 år. Er nå avskåret fra all seriøs trening. Det skal ALDRI skje igjen. I hvert fall ikke av politiske beslutninger. Anonymkode: 12cce...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. april 2020 #35 Del Skrevet 7. april 2020 På 6.4.2020 den 13.45, AnonymBruker skrev: Etter at treningssentrene stengte har jeg trent hjemme. Løpeturer utendørs, og styrke med strikker og egen kroppsvekt i stua. Jeg synes det er deilig å gjøre treningen hjemme. Sparer mye tid, pluss at terskelen er lavere for å trene (slipper å pakke bagen, gå til senteret osv.). Vurderer derfor å droppe treningssenter for alltid, og kun trene hjemme. Da må jeg imidlertid kjøpe mer utstyr enn det jeg bruker i perioden at treningssentrene er stengt. Tenker å kjøpe tredemølle (kan jo løpe ute, men hater når det er dårlig vær og føre, og liker intervaller på mølle bedre enn ute), ellipsemaskin, 1-2 kettlebells eller hantler, treningsball. Er mest glad i løping, men føler jeg "må" trene styrke i tillegg for å vedlikeholde kroppen, forebygge skader osv. Er det da nok med et par kettlebells/hantler og strikker, eller bør jeg på treningssenter siden det er mer utstyr for tung styrketrening der? Mulig det høres ut som mye å ha både tredemølle og ellipsemaskin. Men jeg trener mye (som oftest hver dag) og ønsker derfor å variere litt. Bor i leilighet og har ikke mulighet for eget treningsrom. Alt må derfor i stua. Men tror det skal bli plass, særlig hvis mølla kan "slås opp" når den ikke er i bruk. Hva tenker dere? Er det verdt pengene? Anonymkode: 5e9e2...309 Hjemme til meg ligger det vekter flere steder. Foran tv`n, i kjelleren og i et eget trimrom. Går helt fint det. Lett å rydde samme igjen hvis det skulle komme besøk. Løper alltis ute uansett vær. Er det nedbør blir det bare motbrann. Været er alltid dårligere innenfor dørstokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #36 Del Skrevet 8. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er HELT urealistisk at du skal ha tredemølle i stua og faktisk bruke den jevnlig når du bor i en liten leilighet i gammel bygård. En tredemølle til 15 000 kroner er en rimelig mølle hvis det er fullpris, og hvis den mot formodning faktisk skulle være veldig stillegående, så vil det likevel gi sjenerende høyt støynivå for naboene fordi lyden av selve løpingen uansett gir de største støyplagene. Dunkdunkdunkdunkdunkdunkdunkdunk... Jeg har både tredemølle, romaskin og annet utstyr hjemme, men jeg bor i enebolig og har sørget for å plassere treningsrommet i første etasje. Når jeg trener sent om kveldene, så "må" vinduet være lukket for å ikke gi plagsom støy til naboene i nabolaget. Så mye lyd blir det faktisk når man løper på mølle! I tillegg kunne det aldri falt meg inn å ha mølle eller andre apparater i en liten stue, for det blir fort varmt og høy luftfuktighet. Jeg har aldri varme påslått i treningsrommet mitt, men har som oftest vinduet åpent hele året mens jeg trener. Om du har normal "stuetemperatur" i stua vil varmen antageligvis bli et problem. Det ER herlig å kunne trene hjemme og slippe å bruke tid på transport til/fra treningssenteret, men selv om jeg har samme kondisjonsapparater hjemme som de jeg bruker på treningssenteret og i tillegg har redcord og litt frivekter hjemme, så har jeg endt opp med å ha medlemskap på treningssenteret likevel. Litt fordi det er motiverende å ikke bare trene hjemme alene, men kanskje først og fremst fordi jeg får trent bedre styrke på senteret - større utvalg av frivekter, kabeltrekkapparat, beinpress, nedtrekk, mulighet for sittende roing osv gir mye bedre styrketrening for hele kroppen enn det jeg får til hjemme, og større muligheter for variasjon i øvelsene. Jeg skjønner at du har veldig lyst til å ordne "treningssenter hjemme" akkurat nå, og kan skrive under på at det er utrolig kjekt å ha muligheten til å trene ordentlig hjemme, men sånn som du beskriver det, TS, så bør du faktisk legge fra deg den tanken frem til du har boforhold som gjør det mulig (eget rom/ikke behov for å ha alt i stua, ingen naboer under, +++). Hvis du skal ha bra utstyr som tåler jevnlig bruk over flere år, så koster det også minst like mye som flere års medlemskap på treningssenter. PS: en ordentlig tredemølle som er slått opp, tar fortsatt ganske mye plass... Anonymkode: 77465...b83 Oi, det var voldsomt. Jeg snakket med naboen nede i går, og de sa det er helt greit at jeg løper jevnlig på mølle, så lenge det ikke er tiiiidlig på morgenen og sent på kvelden. De har faktisk en tredemølle selv i sin leilighet. Denne er i stua. Leiligheten/stua er omtrent på samme størrelse som min. Deres mølle er en studio-mølle de kjøpte brukt av et treningssenter for en tid tilbake. Den tok jo ikke opp alt for mye plass? Den kunne heller ikke slås opp. Jeg elsker trening, og har ingenting imot å ha treningsutstyr i stua. Jeg bruker sjeldent stua til "kos" uansett. Er for det meste på jobb om dagene, ellers trener eller spiser jeg, eller gjør kontorarbeid og studier ved en pult på soverommet. Er mye på besøk til familie og venner. En sjelden gang sitter jeg i sofaen hjemme og ser TV. Og da er det nok null problem med treningsutstyr i stua, så lenge det ikke står rett foran TV-en. Hvis jeg i fremtiden skal flytte til en annen leilighet hvor naboen under ikke godtar at jeg løper på tredemølle en times tid daglig, så kan jeg jo selge den? Og bare bruke ellipsemaskinen hjemme, og melde meg inn på senter igjen. Som sagt liker jeg løping best. Styrketrening er bare et supplement. Selvfølgelig er det kjekt med treningssenter og et hav av variasjonsmuligheter. Men jeg benytter uansett ikke dette, da jeg trener styrke kun 2-3 ganger i uka, og da ganske enkle øvelser. Så du tror ikke det holder å åpne vindu når jeg trener? Kan jo også kjøpe en vifte til sommeren Det er jo utrolig varmt på treningssentrene på sommeren også, og der åpner de ikke vinduer (i alle fall ikke der jeg trener). De har jo sikkert ventilasjonsanlegg. Men blir virkelig forholdene så mye verre hjemme, hvis vinduer åpnes og jeg kjøper vifte...? Anonymkode: 5e9e2...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå