Gå til innhold

Droppe treningssenter for alltid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at treningssentrene stengte har jeg trent hjemme. Løpeturer utendørs, og styrke med strikker og egen kroppsvekt i stua. 

Jeg synes det er deilig å gjøre treningen hjemme. Sparer mye tid, pluss at terskelen er lavere for å trene (slipper å pakke bagen, gå til senteret osv.). 

Vurderer derfor å droppe treningssenter for alltid, og kun trene hjemme. Da må jeg imidlertid kjøpe mer utstyr enn det jeg bruker i perioden at treningssentrene er stengt. Tenker å kjøpe tredemølle (kan jo løpe ute, men hater når det er dårlig vær og føre, og liker intervaller på mølle bedre enn ute), ellipsemaskin, 1-2 kettlebells eller hantler, treningsball. 

Er mest glad i løping, men føler jeg "må" trene styrke i tillegg for å vedlikeholde kroppen, forebygge skader osv. Er det da nok med et par kettlebells/hantler og strikker, eller bør jeg på treningssenter siden det er mer utstyr for tung styrketrening der? 

Mulig det høres ut som mye å ha både tredemølle og ellipsemaskin. Men jeg trener mye (som oftest hver dag) og ønsker derfor å variere litt. Bor i leilighet og har ikke mulighet for eget treningsrom. Alt må derfor i stua. Men tror det skal bli plass, særlig hvis mølla kan "slås opp" når den ikke er i bruk. 

Hva tenker dere? Er det verdt pengene? 

Anonymkode: 5e9e2...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har omtrent aldri trent på senter, ser ikke behovet.

Anonymkode: 5da46...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har omtrent aldri trent på senter, ser ikke behovet.

Anonymkode: 5da46...679

Har du noe utstyr hjemme da? I så fall, hva? :) Synes du det er verdt pengene? 

Anonymkode: 5e9e2...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om du kan ha mølle om du bor i leilighet i forhold til naboer. Jeg hadde en, men måtte ha den i kjelleren.

Ellers høres det lurt ut.

Anonymkode: d01d0...667

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente på senter før. Har blitt noen år uten det nå, og jeg savner det ikke.

enig i at man sparer både tid og penger. Man slipper å dusje sammen med andre, vente på,tur, og høre på andres drittmusikk også. Jeg skal i hvert fall aldri tilbake på treningssenter.

Anonymkode: 6d610...f97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om du kan ha mølle om du bor i leilighet i forhold til naboer. Jeg hadde en, men måtte ha den i kjelleren.

Ellers høres det lurt ut.

Anonymkode: d01d0...667

Hvem bestemte at du måtte ha den i kjelleren? Jeg har ingen kjeller jeg kan ha mølla i. Jeg løper jo ikke på den hele døgnet heller, så kan ikke skjønne problemet. 

Anonymkode: 5e9e2...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noe utstyr hjemme da? I så fall, hva? :) Synes du det er verdt pengene? 

Anonymkode: 5e9e2...309

Bare en yogamatte. Foretrekker å gå, sykle eller løpe. Trener også litt kampsport. Føler ikke apparater og vekter er nødvendig, skal ikke bli bodybuilder heller.

Anonymkode: 5da46...679

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en yogamatte. Foretrekker å gå, sykle eller løpe. Trener også litt kampsport. Føler ikke apparater og vekter er nødvendig, skal ikke bli bodybuilder heller.

Anonymkode: 5da46...679

Jeg skal heller ikke bli bodybuilder. Men styrketrening mot motstand/vekter er jo veldig anbefalt. Jeg har i tillegg litt dårlig beintetthet, og bør trene mye for å vedlikeholde så godt som mulig. Jogging/løping er jo god trening for å vedlikeholde beintettheten, men også styrketrening mot motstand er anbefalt. Er derfor usikker på om strikker og lettere vekter er nok. Kan få til ganske tunge øvelser med strikk, men vet ikke om det har samme effekt som vekter...

Anonymkode: 5e9e2...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på dette med ventilasjon i rommet. Jeg tenker jo å ha utstyret i stua. Her kan det bli ganske varmt, særlig om sommeren. Når jeg trener kondisjon blir det nok rimelig tett. Det er jo vinduer her som kan åpnes. Men trengs det noe mer ventilasjon enn dette?

Anonymkode: 5e9e2...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette for 3-4 år siden, har aldri angret. Og har spart enorme mengder tid og mye penger. 

Jeg trener hovedsakelig utendørs. Der har jeg utbygg med halvtak, ulike vekter, kettlebells, strikker, slynge, hoppetau og benk. 

Er det kaldt eller dårlig vær tar jeg med meg litt av utstyret inn, trener da helst til treningsvideoer, HIIT med noe styrke. 

Jeg løper ute, så tredemølle etc. har jeg ikke erfaring med. 

Anonymkode: da3b6...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal heller ikke bli bodybuilder. Men styrketrening mot motstand/vekter er jo veldig anbefalt. Jeg har i tillegg litt dårlig beintetthet, og bør trene mye for å vedlikeholde så godt som mulig. Jogging/løping er jo god trening for å vedlikeholde beintettheten, men også styrketrening mot motstand er anbefalt. Er derfor usikker på om strikker og lettere vekter er nok. Kan få til ganske tunge øvelser med strikk, men vet ikke om det har samme effekt som vekter...

Anonymkode: 5e9e2...309

Du har jo din egen kropp. Pushups og pullups gjør samme nytten som vekter. Hardt arbeid fungerer også.

Anonymkode: 5da46...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du begge deler egentlig? Høres litt mye ut i stua. Du kan jo jogge ute når været er ok, og elipsemaskin inne når du ikke vil ut?

Anonymkode: a942a...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kjøpe inn etterhvert som du virkelig savner ting? :)

Ville for eksempel ha ventet med mølle til høsten. Kanskje du begynner å like å løpe i regnet selv om det er kaldt? Jeg bryr meg ikke selv, og trodde aldri jeg ville like det! Hvis du tenker på både mølle og ellipse ville jeg ha startet med ellipse.

Du kommer også langt med strikker og et par kettlebells styrkemessig. Tar f.eks tid å trene seg opp til pullups og pushups, og normalt sett finnes det jo parker man kan bruke utendørs.

Det er jo bare å teste, men ville ikke kjøpt absolutt alt samtidig om det var meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tredemølle som man kan klappe sammen. Funker helt utmerket. Kjøpt brukt til 800 kr. Men det bråket jo litt da. Har den på gjesterom selv. Du kan kjøpe en del utstyr for pengene som ellers ville ha gått til treningssenteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du begge deler egentlig? Høres litt mye ut i stua. Du kan jo jogge ute når været er ok, og elipsemaskin inne når du ikke vil ut?

Anonymkode: a942a...412

Men på vinteren er det ofte lange perioder (ukesvis) med håpløst vær og føre å løpe i. Jeg vil ikke gå en så lang periode uten løping, er vant med å løpe nesten hver dag. Derfor trenger jeg mølle hvis jeg ikke skal være på treningssenter. Ellipsemaskinen jeg tenker er en veldig enkel utgave i den laveste prisklassen, kun for å variere litt innimellom. Men skjønner at det kan bli mye inne i stua ja... 

Anonymkode: 5e9e2...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg har en tredemølle som man kan klappe sammen. Funker helt utmerket. Kjøpt brukt til 800 kr. Men det bråket jo litt da. Har den på gjesterom selv. Du kan kjøpe en del utstyr for pengene som ellers ville ha gått til treningssenteret. 

Den tredemølla jeg tenker å kjøpe er en "hjemme-tredemølle" som er i kategorien nærmest "studio-tredemølle". Den koster en del, men tenker den vil holde lenge. Bor du i leilighet? Forstyrrer det naboer at du løper på mølla? 

Anonymkode: 5e9e2...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den tredemølla jeg tenker å kjøpe er en "hjemme-tredemølle" som er i kategorien nærmest "studio-tredemølle". Den koster en del, men tenker den vil holde lenge. Bor du i leilighet? Forstyrrer det naboer at du løper på mølla? 

Anonymkode: 5e9e2...309

Forstyrrer ingen. Bor i skogen☺️ Men hadde nok forstyrret om jeg hadde bodd i blokk eller noe. Antagelig så vil nok en dyrere mølle være mye bedre på alle måter inkl lyden den lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men på vinteren er det ofte lange perioder (ukesvis) med håpløst vær og føre å løpe i. Jeg vil ikke gå en så lang periode uten løping, er vant med å løpe nesten hver dag. Derfor trenger jeg mølle hvis jeg ikke skal være på treningssenter. Ellipsemaskinen jeg tenker er en veldig enkel utgave i den laveste prisklassen, kun for å variere litt innimellom. Men skjønner at det kan bli mye inne i stua ja... 

Anonymkode: 5e9e2...309

Ønsker bare å supplere med at jeg løper ute hver dag, året rundt. 

Vintertights og ull på vinteren. Terrengsko med ull om det er snø. Sko med stålpigger om det er is. Caps om det regner. 

Det er en vanesak. 

Anonymkode: da3b6...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Forstyrrer ingen. Bor i skogen☺️ Men hadde nok forstyrret om jeg hadde bodd i blokk eller noe. Antagelig så vil nok en dyrere mølle være mye bedre på alle måter inkl lyden den lager. 

Ja, denne mølla koster rundt 15 000 kr. Det står at den lager lite lyd. Den kan også klappes sammen slik du nevner :)

Anonymkode: 5e9e2...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...