Gå til innhold

Er alle nordmenn i Brasil kriminelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om to-tre familier der jeg bor som enten har flyttet til Brasil eller bor der store deler av året.  Felles for dem er at de har drevet diverse lyssky virksomhet (skattesvindel) eller er "konkursryttere".  En av dem har fortsatt med eiendomsspekulasjon der nede, og har gjentatt konkursbragdene der nede. Er det bare jeg som har uflaks med hvem jeg kjenner, eller er de fleste nordmenn i Brasil kriminelle?

Anonymkode: 87194...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er du som har hatt uflaks.

 

Men når det er sagt så er det jo sånn at det er mange som drar utenlands for å drive med lyssky virksomheter som du sier. Sånne er det bare. Desverre.

Anonymkode: 8b496...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de jeg kjenner i Brasil jobber i godt betalte stillinger for noen av Norges mest kjente selskaper. Forskjell på hvem vi kjenner tydeligvis. 

Anonymkode: 1c0d6...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Mange er ansatt i gode jobber, noen er 'syden-pensjonister'. Og noen få er kriminelle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange nordmenn jobber i oljebransjen der nede. Equinor har også en avdeling der.

Anonymkode: 650e6...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For rundt ti år siden husker jeg det ble gjort en sak i media av at personer fra Svenskeligaen og bokstavgjengene drev med muffens i Brasil. Jeg kan tenke meg at noe av bakgrunnen for Svenskeligaens interesse for Brasil har med brasiliansk jiu jitsu å gjøre. Bokstavgjengene skulle man tro skyr Brasil som pesten etter behandlingen to av lederne deres fikk der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...