Gå til innhold

Bruker du hudfarvede strømper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Jolene skrev:

Hvorfor er det "slutty? Har en vintageinspirert klesstil, og hvorfor skulle det da se "slutty" ut, og kun passende i et lukket party?

Her er forøvrig et bilde fra 40-tallet. Veldig "slutty" antrukkede kvinner....

40s-fashion-trends-Womens-1940s-clothing

Ja, har prøvd de opprinnelige, men savnet det å ha stretch. Har et par ekte 50-tallsstrømper kjøpt i en bruktbutikk blant annet. De hadde aldri vært brukt.

Bruker trusen utenpå ja, ellers hadde det blitt stress å gå på toalettet.

Slutty med en strek bak på strømpebuksa??  Jaja.  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.4.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kan godt finne på å bruke hudfargede strømpebukser, spesielt om våren når leggene er likbleke. Jeg har hørt at det er helt feil og skikkelig kjerring, men det driter jeg i. Jeg er ikke så opptatt av hva som er trendy eller "greit" i selvutnevnte moteeksperters øyne.
Jeg bruker de lyseste fargene, da type "solbrun" ser helt merkelig ut på meg.

Anonymkode: 2a8ec...71b

Jeg bruker hudfargede strømpebukser når jeg har på meg lyse kjoler og skjørt, og som deg driter jeg i hva fashionistaene går i ;) Jeg har sett mange bilder av "trendy" damer med kortermet lys sommerkjole og svarte strømpebukser, og må bare si at jeg synes det ser helt ko-ko ut.  Når det er sagt er det viktig å finne riktig nyanse på de hudfargede, ellers blir det rart også :) 

Anonymkode: d6205...611

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg bruker hudfargede strømper på våren! Ikke de billige,  men Woolford eller Oroblu med "min" farge.  Ingen ser at jeg har strømper på,  og det ser bare naturlig ut.  

Synes det er elegant,  og slett ikke tacky. Hvem synes at hertuginne Cathrine er tacky,  eller Kronprinsesse Mette Marit  og prinsesse Diana?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apocalypte skrev:

Slutty med en strek bak på strømpebuksa??  Jaja.  😂

Klart det er, har du ikke fått med deg det? 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Miah skrev:

Det finnes hudfargede strømpebukser som er såpass tynne at de knapt er synlige, med mindre man ser nøye etter. Jeg har en venninne som bruker det, tok meg halve dagen før jeg skjønte at hun hadde dem på - så hadde aldri sett det på en tilfeldig forbipasserende. Det jevner ut huden litt, holder ting litt bedre på plass. 

Tror mange av de som er så sterkt i mot det ikke har sett de mer "moderne" variantene, men tenker tilbake på de hesllige strømpebuksene som var vanlige for noen år tilbake.

Hei

Kunne du funnet ut hvilket merke og type strømpebukser hun bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2020 at 12:12 AM, barbent said:

Hei

Kunne du funnet ut hvilket merke og type strømpebukser hun bruker

Tror hun bruker noen fra Lindex, mener de er nevnt tidligere i tråden. De er veldig tynne, og rakner lett, men ser pene ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg ofte bruker hudfargede strømper når det passer slik, veldig mye om sommeren. Kan være deilig å ha på en strømpebukse på litt kjølige sommerkvelder i stedet for helt bare ben, i tillegg glatter de ut litt, så jeg føler jeg får penere ben. Bruker alt fra helt matte til liquid shine, og foretrekker helst med shine foran matte. Strømper med liqiud shine kan være kult når du vil at folk skal legge merke til bena dine. Ser at mange både diskret og noen litt mindre diskret sjekker ut bena mine når jeg har det på :) Særlig når jeg bruker disse: https://www.thetightspot.com/tights/shiny-tights/cecilia-de-rafael-eterno-super-lucido-10-shiny-tights

Det eneste du må passe på er å velge lav denier (under 15 den, evt max 20 den) og finne hudtonematch 100%, ellers er det ikke sikkert det ser like bra ut.

Handler mest herifra, sjekk utvalget: https://www.thetightspot.com/tights/shiny-tights 

Anonymkode: 4cfe2...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Miah skrev:

Tror hun bruker noen fra Lindex, mener de er nevnt tidligere i tråden. De er veldig tynne, og rakner lett, men ser pene ut.

😊takk for svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser veldig fint ut. Synes også det er veldig fint når de har en litt annen hudtone. F. eks brun matt.

Litt av hensikten med å pynte seg med strømpebukse blir jo litt borte hvis du ikke ser den. 

Det jevner ut beinene, og du slipper å se arr, åreknuter eller strekkmerker. Samtidig som det er veldig behagelig å gå med. 

Anonymkode: cb9a8...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker noen som er nesten helt gjennomsiktige og litt shiny, 20 den. Alltid stay-ups for min del 🙂 

Anonymkode: d6afd...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av basisgarderoben nesten hele året, unntatt varme dager på sommeren. Har funnet mine semi-matte stayups fra Lindex i enten 5 eller 15 denier, som jeg kjøper både i sort og hudfargede. Bruker det på jobb nesten daglig, også under pene bukser, om jeg har pumps eller ankelstøvletter (liker verken knestrømper eller strømpebukser). Bodde og jobbet en del år i London, og da brukte jeg nesten kun hudfargede. Der var det helt vanlig. Her hjemme veksles det litt mer med sort, men synes hudfargede passer til det meste. 

Anonymkode: 5e160...b93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker noen som er nesten helt gjennomsiktige og litt shiny, 20 den. Alltid stay-ups for min del 🙂 

Anonymkode: d6afd...9e2

20 den er ganske tette, 5-7 den kan man knapt se om man velger riktig farge. Jo blankere jo mer syns de.  Hadde brukt bare 5-7 den selv om det ikke var for det at jeg ødelegger de når jeg drar de på, man kan ikke se på de hardt uten at de rakner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En del av basisgarderoben nesten hele året, unntatt varme dager på sommeren. Har funnet mine semi-matte stayups fra Lindex i enten 5 eller 15 denier, som jeg kjøper både i sort og hudfargede. Bruker det på jobb nesten daglig, også under pene bukser, om jeg har pumps eller ankelstøvletter (liker verken knestrømper eller strømpebukser). Bodde og jobbet en del år i London, og da brukte jeg nesten kun hudfargede. Der var det helt vanlig. Her hjemme veksles det litt mer med sort, men synes hudfargede passer til det meste. 

Anonymkode: 5e160...b93

lukter dine strømper når du tar av sko, blir dine strømper stive i tærne etter bruk

Anonymkode: 03603...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

lukter dine strømper når du tar av sko, blir dine strømper stive i tærne etter bruk

Anonymkode: 03603...b4d

Slutt.

Anonymkode: 5e160...b93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt.

Anonymkode: 5e160...b93

hva?

Anonymkode: 03603...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 9.13, AnonymBruker skrev:

hva?

Anonymkode: 03603...b4d

Slutt. 

Anonymkode: 5e160...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt. 

Anonymkode: 5e160...b93

hva mener du? jeg stilte et spm og du sier slutt, hva er ditt problem

Anonymkode: 03603...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 5.4.2020 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Det er tiden for litt mer vårlige antrekk, og da synes jeg sorte strømper kan bli litt "hardt". Om dere ikke kan gå med bare ben, bruker du hudfarvede strømper? Strømpebukser eller stayups? Datteren min mente nemlig at det ikke var innafor … 

Anonymkode: 5e160...b93

den ideen med at hudfarvede strømper ikke er innafor er så 2008!!! Men det er avgjørende å velge den rette nyansen og kvaliteten. Om sommeren kan du variere med hudfarvede nettingstrømper.

Anonymkode: fafa7...11d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 18.35, tirben skrev:

Klart jeg bruker hudfargede strømper på våren! Ikke de billige,  men Woolford eller Oroblu med "min" farge.  Ingen ser at jeg har strømper på,  og det ser bare naturlig ut.  

Synes det er elegant,  og slett ikke tacky. Hvem synes at hertuginne Cathrine er tacky,  eller Kronprinsesse Mette Marit  og prinsesse Diana?

Helt enig. Wolford har jo an lang rekke nyanser innen nude. Alle kan finne en farge som passer der.

Når det gjelder de kongelige damer, så er jeg helt enig med deg i at Kate Middleton kan det med nude strømper - hun er jo kjent for å være den som mer enn noen har fått de nude strømpene tilbake i motebildet.

Mette Marit derimot har en tendens til å bruke tykke sorte strømpebukser helt uavhengig av årstid og farger på antrekket forøvrig. Det er meg komplett uforståelig at folk synes tykke sorte strømper til lyse klær er finere enn en nude strømpe.

Prinsesse Diana - jeg ser henne for meg med kongeblå strømper til kongeblå drakt og røde til rød drakt, men det var vel midt på heiteste 80-tallet!!!

Anonymkode: fafa7...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...