Gå til innhold

Bruker du hudfarvede strømper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Jolene skrev:

Aha, jeg savner den gamle gotiske delen av butikken :P Solbriller kan jeg skjønne, men samler vintage der i grunn.

Det var så utrolig trangt på den gamle butikken! Husker jeg prøvde en kjole som hadde en del tyll, også skulle jeg ut av prøverommet for å få litt respons, holdt på å rive ned et smykkestativ haha. Egentlig synd at de fjerna såpass mye av den gotiske delen, er ikke mange steder som selger sånt lenger.

Anonymkode: 4a23b...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var så utrolig trangt på den gamle butikken! Husker jeg prøvde en kjole som hadde en del tyll, også skulle jeg ut av prøverommet for å få litt respons, holdt på å rive ned et smykkestativ haha. Egentlig synd at de fjerna såpass mye av den gotiske delen, er ikke mange steder som selger sånt lenger.

Anonymkode: 4a23b...6dc

Nei, digger sånt. Dessuten var servicen bedre da enn nå, men tror vi egentlig avsporer tråden nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden så tynne strømper at hudfargede er aktuelle, holder meg til de ugjennomsiktige. De har jeg til gjengjeld i alle regnbuens farger - sort og hudfarget trenger ikke være de eneste alternativene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kan godt finne på å bruke hudfargede strømpebukser, spesielt om våren når leggene er likbleke. Jeg har hørt at det er helt feil og skikkelig kjerring, men det driter jeg i. Jeg er ikke så opptatt av hva som er trendy eller "greit" i selvutnevnte moteeksperters øyne.
Jeg bruker de lyseste fargene, da type "solbrun" ser helt merkelig ut på meg.

Anonymkode: 2a8ec...71b

Alle bruker det i julebordsesongen, både 18 åringer og 80 åringer, så da skjønner jeg ikke at det skal være så kjerring.  40 denier brune strømpebukser er kjerring.  Syns ofte sorte også kan være kjerring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er særlig pent med hudfargede strømper, blir aldri helt naturlig. Enten for matt eller skinnende i forhold til vanlig hud, og det er sjelden den matcher hudtonen perfekt. Strømpene må i så fall være mer eksklusive, fra en ordentlig strømpebutikk. Jeg føler meg aldri vel i hudfargede strømper, og har enten bar hud eller strømpebukser i en farge som gjør det åpenbart at det er strømper og at det er en del av selve antrekket - som regel sorte, brune eller burgunderfargede.

Synes det ser ekstra rart ut med hudfargede strømper på vinteren, til julebord osv. Hvis årstiden er for kald til å gå med bare ben, ser det også veldig merkelig ut å gå rundt i tynne gjennomsiktige nylonstrømper som skal imitere naken hud. Da er det bedre å style antrekket som et vinterantrekk, ergo med sorte, tykkere strømper eller penbukser - og vente med de bare/hudfargede bena til det faktisk er blitt vår og sommer.

Anonymkode: f0bba...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 denier i strømpebukse på vår/sommer 

Anonymkode: 921fc...32a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker det aldri. Som oftest bruker jeg fargede strømpebukser, og noen ganger sorte. Jeg har liggende strømpebukser i neste alle farger bortsett fra brunt eller hudfarget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jolene skrev:

Enig, kjøper stort sett bare med søm. Liker det best. Kan faktisk få kjøpt dem hos Manillusion i Norge, der er ikke pris og frakt så ille :)

Pent med søm, men jeg synes det er litt slutty å bruke ute. Bortsett fra på et lukket party. Har du prøvd de opprinnelige strømpene med søm. De formsydde uten stretch, såkalte ff stockings?

Bruker du trusen utenpå strømpebeltet?

Anonymkode: 9f012...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pent med søm, men jeg synes det er litt slutty å bruke ute. Bortsett fra på et lukket party. Har du prøvd de opprinnelige strømpene med søm. De formsydde uten stretch, såkalte ff stockings?

Bruker du trusen utenpå strømpebeltet?

Anonymkode: 9f012...bef

Hvorfor er det "slutty? Har en vintageinspirert klesstil, og hvorfor skulle det da se "slutty" ut, og kun passende i et lukket party?

Her er forøvrig et bilde fra 40-tallet. Veldig "slutty" antrukkede kvinner....

40s-fashion-trends-Womens-1940s-clothing

Ja, har prøvd de opprinnelige, men savnet det å ha stretch. Har et par ekte 50-tallsstrømper kjøpt i en bruktbutikk blant annet. De hadde aldri vært brukt.

Bruker trusen utenpå ja, ellers hadde det blitt stress å gå på toalettet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare her inne på kg jeg har sett at folk omtaler slike strømper/ strømpebuker for tacky og slutty :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 13.26, Jolene skrev:

Bruker for det meste strømper med hofteholder når jeg først bruker hudfarvede, slik som dette;

81777_1.jpg?v=1571711707

black-seamed-stockings-p3289-16678_image

Eventuelt bruker jeg fra Pierre Robert, fordi de er matte og matcher min hudtone. Foretrekker strømper, det skal sies.

For "alle andre" ser det jo helt likt ut, da? Med mindre du går i ekstremt korte skjørt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det, spesielt på jobb og i andre mer formelle anledninger. Går mye i skjørt og kjoler, og til sommerantrekk passer det ikke med sort, så til anledninger der det heller ikke passer å gå med bare legger, bruker jeg såkalte "hudfargede" strømpebukser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

For "alle andre" ser det jo helt likt ut, da? Med mindre du går i ekstremt korte skjørt ;) 

Nettopp. Bruker ikke så korte kjoler akkurat ;) Synes det er mer behagelig enn strømpebukser, spesielt når man skal på toalettet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jolene skrev:

Nettopp. Bruker ikke så korte kjoler akkurat ;) Synes det er mer behagelig enn strømpebukser, spesielt når man skal på toalettet :)

Det er sant :) Tenkte bare på at det ser jo ikke noe annerledes ut når man er påkledd, så hvis man bare tenker på hvordan det totale antrekket ser ut, så er det jo ikke noe styggere med strømpebukse, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er sant :) Tenkte bare på at det ser jo ikke noe annerledes ut når man er påkledd, så hvis man bare tenker på hvordan det totale antrekket ser ut, så er det jo ikke noe styggere med strømpebukse, liksom. 

Forskjellen er egentlig bare at sømmen synes, ikke noe mer enn det. Liker bare at det er mer komfortabelt, samt føler meg mer sexy :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes hudfargede strømpebukser som er såpass tynne at de knapt er synlige, med mindre man ser nøye etter. Jeg har en venninne som bruker det, tok meg halve dagen før jeg skjønte at hun hadde dem på - så hadde aldri sett det på en tilfeldig forbipasserende. Det jevner ut huden litt, holder ting litt bedre på plass. 

Tror mange av de som er så sterkt i mot det ikke har sett de mer "moderne" variantene, men tenker tilbake på de hesllige strømpebuksene som var vanlige for noen år tilbake.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

For "alle andre" ser det jo helt likt ut, da? Med mindre du går i ekstremt korte skjørt ;) 

Stay ups eller strømper med strømpeholder er praktisk. Veldig mange takler ikke å bruke strømpebukser. Så da er det beste alternativet. Noen få bruker det vel for at det skal være fint, det er mest fir å bruke istedenfor strømpebukse.

Anonymkode: edb7e...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stay ups eller strømper med strømpeholder er praktisk. Veldig mange takler ikke å bruke strømpebukser. Så da er det beste alternativet. Noen få bruker det vel for at det skal være fint, det er mest fir å bruke istedenfor strømpebukse.

Anonymkode: edb7e...e0e

OK! Jeg synes strømpebukser er veldig behagelig, jeg da. Synes ikke stay ups er særlig behagelig, får alltid følelsen av at de snart faller ned, og de klemmer jo lårene sammen akkurat der hvor de (i alle fall mine) er tjukkest, slik at lårene blir bulkete helt øverst. Strømpebukser jevner jo ut alt, synes det både er behageligere og penere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

OK! Jeg synes strømpebukser er veldig behagelig, jeg da. Synes ikke stay ups er særlig behagelig, får alltid følelsen av at de snart faller ned, og de klemmer jo lårene sammen akkurat der hvor de (i alle fall mine) er tjukkest, slik at lårene blir bulkete helt øverst. Strømpebukser jevner jo ut alt, synes det både er behageligere og penere. 

Det kommer egentlig helt an på hvordan strømper man bruker. Kjøper man rett størrelse, vil de ikke klemme. Det finnes også strømpeholdere som fungerer som hold-in. Jeg foretrekker begge deler egentlig, alt etter anledning. Stay-ups er jeg heller ikke begeistret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...