Gå til innhold

P-pillrslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor lang tid gikk det fra du sluttet m p-piller til du fikk blødning? 
Hadde du noen symptomer når du var uten?

 

Anonymkode: 49216...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg sluttet med p-piller 5 dager ut i første uke på brettet. Jeg begynte å blø 7 dager etterpå slik som ved vanlig mens (bortfallsblødning?). Så fikk jeg mensen igjen på syklusdag 32 etter første blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bortfallsblødning som normalt når brettet var tomt, fikk mensen igjen etter 36 dager, hatt ustabil syklus siden pilleslutt i august som har variert fra 30 til 41 dager før jeg ble gravid nå i mars, da kom eggløsningen på cd 40. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på Yasmin (gått på i 17 år) 8 april 2019. Fikk bortfallsblødning med en gang, så... ingenting. Jeg er 32 år.

Altså ingen mensen på ett år. Kjenner ingdnting heller. Skal få time hos gynekolog når koronakrisen letter 🤷‍♀️

Anonymkode: ed2f7...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Hvor lang tid gikk det fra du sluttet m p-piller til du fikk blødning? 
Hadde du noen symptomer når du var uten?

 

Anonymkode: 49216...7a1

Jeg tok siste pille den 29 desember. Hadde den normale blødningen da som vanlig rett etter (3-7 januar). Første mensen etter p-pille slutt 6-10 februar.

Jeg skal undersøkes for endometriose, planen til sykehuset var i april, men ja vi får se når de starter å ta inn pasienter til «unødvendige» undersøkelser igjen 😐

Men jeg hadde mange symptomer. En ting jeg merket mye til var brystvortene som våkent til livet. Jeg har «alltid» vært veldig lite sensitiv. Nesten så jeg ikke kunne kjenne når noen rørte ved dem. Begynte på p-piller for en halv evighet siden så husker ikke om jeg normalt sett har hatt det slik. Men brystvortene blir ømme av å gnisse mot stoff, virkelig såre-har-lyst-til-å-gråte ømme 😅

En ting som jeg virkelig ikke var forberedt på var de 9 lange dagene med kramper og smerter før jeg i det hele tatt begynte å blø 😕 Før det hele så tok seg til nye høyder når blødningen startet. 

Jeg har 2 apper (iphone helse app og Min Kalender) jeg bruker for å logge alle symptomer ol. følger ganske greit den vanlige syklusen. Får veldig slimete utflod i eggløsningsperioden. Får blødning rundt ca når det «skal» skje.

Andre rare ting. Kjente meg ... «bedre». Vet ikke helt hva jeg mener med bedre, mer fri, letter kanskje uten p-piller. Jeg gråter ikke like lett og like mye lengre. Har mer variasjon i følelsesspekteret.

Jeg har hatt noen endetarmsplager. Kramper på fremsiden i livmoren som sender støt bakover til anus og gir kramper i lukkemuskelen der 😖

Men veldig negativt med ekstreme menssmerter. Har vært borte fra jobb en den 😕 blir nok noen dager nå i påsken også 😩😤😤😤😤 kjenner meg lettere irritert. Jo det er ganske fælt alt som skjer nå med folk som dør, men jeg har en samfunnskritisk jobb, og vil virkelig gjerne ikke måtte fortsette med å ha sykemeldingsdsger i månendene fremover. Håper de har noen ledige leger og tid til å få gjort denne laproskopien!

Men p-pille slutt, selv med mye smerter så har det vært kjekt å oppleve livet uten p-piller.

Om du skal slutte på p-piller kan jeg varmt anbefale å skrive ned alt du kjenner på. Appen «min kalender» har en hel rekke med symptomer som jeg aldri har tenkt over at kan være pga. mensen.

Anonymkode: 7c01e...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...