Gå til innhold

Slettes efakturaer om andre bankkontoer betaler dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere bankkontoer i flere banker. Om jeg har efaktura som går til bank A og jeg betaler regningen med bank B. Slettes da fakturaen i bank A? Hvis jeg i bank B får spørsmål om å melde meg opp til efaktura vil jeg da slutte å få efaktura til bank A? Eller vil jeg risikere å betale dobbelt om jeg ikke passer på å slette fakturaen i bank A?

Anonymkode: 72dcb...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere bankkontoer i flere banker. Om jeg har efaktura som går til bank A og jeg betaler regningen med bank B. Slettes da fakturaen i bank A? Hvis jeg i bank B får spørsmål om å melde meg opp til efaktura vil jeg da slutte å få efaktura til bank A? Eller vil jeg risikere å betale dobbelt om jeg ikke passer på å slette fakturaen i bank A?

Anonymkode: 72dcb...eec

Dobbelt betaler du ikke uansett. Avtalegiro trekker automatisk. Men på efaktura må du godta i hver enkel bank der du vil den ska trekke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Tikkamasala said:

Dobbelt betaler du ikke uansett. Avtalegiro trekker automatisk. Men på efaktura må du godta i hver enkel bank der du vil den ska trekke 

Takk, men om jeg betaler efakturaen i en bank, forsvinner den fra den andre banken når regningen er betalt?

Anonymkode: 72dcb...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men om jeg betaler efakturaen i en bank, forsvinner den fra den andre banken når regningen er betalt?

Anonymkode: 72dcb...eec

Jeg har to banker. Får efaktura i begge. Når jeg har betalt fra ene nettbanken så forsvinner den der, men ikke i den andre. Jeg bare trykker slett etter å ha betalt. Men du ender ikke opp med å få purringer. Det påvirker heller ikke mulighet for f.eks lån. De kredittsjekker deg da og vil få opp varsler om noe ikke er betalt. Men efakturanene som er betalt dukker ikke opp der selv om det kun er en av bankene du bruker. 

Anonymkode: a9363...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den forsvinner når den er betalt. 

Anonymkode: a2a82...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nordea og mottok en efaktura der, som mannen min betalte fra sin bank. Efakturaen forsvant ikke i min nettbank, så jeg måtte gå inn og slette den. 

Anonymkode: 9fd61...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må slette de selv. Det får ingen konsekvenser å slette en e-faktura så lenge den blir betalt. 

Anonymkode: e5a70...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere bankkontoer i flere banker. Om jeg har efaktura som går til bank A og jeg betaler regningen med bank B. Slettes da fakturaen i bank A? Hvis jeg i bank B får spørsmål om å melde meg opp til efaktura vil jeg da slutte å få efaktura til bank A? Eller vil jeg risikere å betale dobbelt om jeg ikke passer på å slette fakturaen i bank A?

Anonymkode: 72dcb...eec

Hvis jeg godtar eFaktura i bank A, så kan jeg ikke godkjenne den i bank B for da forsvinner den og det er ikke mulig å godkjenne den to ganger. På samme måte som jeg får varsel i Vipps at jeg har en regning, men etter jeg har godkjent den i bank A så forsvinner den fra Vipps. 

Anonymkode: 97fa4...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp mine eFakturaer i tre forskjellige banker og når jeg har betalt den så forsvinner den fra de andre. Jeg må med andre ord ikke gå inn og slette noen ting. Hvis dataene fra fakturaene (Beløp, kontonr. og KID-nummer) brukes til å betale fakturaen fra en konto som ikke er tilknyttet dette, for eksempel at samboeren min betaler fra sin konto, blir ikke eFakturaen slettet og jeg må i så fall gjøre det manuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...