Gå til innhold

Vasker dere bilen før EU-kontroll?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Nei.

Jo. Du sier at de kun tar lista i betraktning. Fascinerende at mekanikere i Norge er supermennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, poli10 skrev:

Jo. Du sier at de kun tar lista i betraktning. Fascinerende at mekanikere i Norge er supermennesker.

Selvsagt tas kun lista i betraktning. Hvor skitten bilen er gjør ikke slakken i endeleddet større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Selvsagt tas kun lista i betraktning. Hvor skitten bilen er gjør ikke slakken i endeleddet større.

Og om dette var sant, så hadde ikke bilen min blitt godkjent på et verksted og underkjent på et annet. Fordi det er ikke "kun" lista som tas i betraktning. Det er mekanikerens egen oppfatning som legges til grunn. Og oppfatningen kan påvirkes negativt av å være skitten.

Når folk kan innrømme drap de ikke har begått, da kan folk også la seg påvirke av faktorer de i utgangspunktet ikke skal la seg påvirke av. Folk er ikke ufeilbarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, poli10 skrev:

Og om dette var sant, så hadde ikke bilen min blitt godkjent på et verksted og underkjent på et annet. Fordi det er ikke "kun" lista som tas i betraktning. Det er mekanikerens egen oppfatning som legges til grunn. Og oppfatningen kan påvirkes negativt av å være skitten.

Når folk kan innrømme drap de ikke har begått, da kan folk også la seg påvirke av faktorer de i utgangspunktet ikke skal la seg påvirke av. Folk er ikke ufeilbarlige.

Jo, det ville den, fordi det i listen kun er sagt "stor slakk i endeledd". Det vil variere fra kontrollør til kontrollør hvor grensen mellom stor og liten slakk går. Men den vil ikke påvirkes av om bilen er skitten, da det er ubetydelig for hvor stor slakken er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Jo, det ville den, fordi det i listen kun er sagt "stor slakk i endeledd". Det vil variere fra kontrollør til kontrollør hvor grensen mellom stor og liten slakk går. Men den vil ikke påvirkes av om bilen er skitten, da det er ubetydelig for hvor stor slakken er.

Det KAN påvirke, helt ubevisst.

Tror du dommeren dømmer strengere rett før lunsj med vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, poli10 skrev:

Det KAN påvirke, helt ubevisst.

Tror du dommeren dømmer strengere rett før lunsj med vilje?

Nei.

Rettsvesenet er uinteressant med tanke på PKK-kontrollører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Det vil variere fra kontrollør til kontrollør hvor grensen mellom stor og liten slakk går. Men den vil ikke påvirkes av om bilen er skitten,

OK. Da er du svar skyldig:

Hva påvirkes det av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, poli10 skrev:

OK. Da er du svar skyldig:

Hva påvirkes det av?

Det påvirkes av slitasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Det påvirkes av slitasjen.

Nei, slutt å svar på ting jeg ikke spør om. Du unnlater å svare som en feig, liten unge.

Hva påvirkes grensen for hvor liten og stor slakk går av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, poli10 skrev:

Nei, slutt å svar på ting jeg ikke spør om. Du unnlater å svare som en feig, liten unge.

Hva påvirkes grensen for hvor liten og stor slakk går av?

Hvor grensen for kontrolløren går påvirkes av hva kontrolløren opplever som uforsvarlig å la passere som liten slakk. Dette påvirkes av hva man er lært opp til å anse som en liten slakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Hvor grensen for kontrolløren går påvirkes av hva kontrolløren opplever som uforsvarlig å la passere som liten slakk. Dette påvirkes av hva man er lært opp til å anse som en liten slakk.

Så det påvirkes altså av individuelle forskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, poli10 skrev:

Så det påvirkes altså av individuelle forskjeller?

Som tidligere sagt, ja. Ikke av om bilen er skitten eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Som tidligere sagt, ja. Ikke av om bilen er skitten eller ikke.

Det er nå ennå godt du bare er bilmekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, poli10 skrev:

Det er nå ennå godt du bare er bilmekaniker.

Å, er jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Å, er jeg det?

Hvorfor ellers skulle du ha tatt noen tusen PKKer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, poli10 skrev:

Hvorfor ellers skulle du ha tatt noen tusen PKKer?

Du vet at det er mulig å både ta ny/høyere utdannelse og å bytte jobb i det 21. århundre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Du vet at det er mulig å både ta ny/høyere utdannelse og å bytte jobb i det 21. århundre?

Det er jeg fullstendig klar over, men dersom du hadde tatt noe som helst høyere utdannelse utover fagbrev burde du ha fått med deg at menneskehjernen er ekstremt påvirkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, poli10 skrev:

Det er jeg fullstendig klar over, men dersom du hadde tatt noe som helst høyere utdannelse utover fagbrev burde du ha fått med deg at menneskehjernen er ekstremt påvirkelig.

Det fører imidlertid ikke til at skitten bil kan føre til annen vurdering av feil og mangler enn om bilen er ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Det fører imidlertid ikke til at skitten bil kan føre til annen vurdering av feil og mangler enn om bilen er ren.

Jo, det er nettopp det som kan skje. Det kan sette i gang ubevisste kognitive slutninger.

Men jeg har jo forstått at dette forstår ikke du. Du tror at mennesker kun påvirkes av det de skal påvirkes av. Jeg anbefaler deg å lese litt psykologi i påsken i stedet for å lese noe Nesbø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, poli10 skrev:

Jo, det er nettopp det som kan skje. Det kan sette i gang ubevisste kognitive slutninger.

Men jeg har jo forstått at dette forstår ikke du. Du tror at mennesker kun påvirkes av det de skal påvirkes av. Jeg anbefaler deg å lese litt psykologi i påsken i stedet for å lese noe Nesbø.

Dette blir vi nok ikke enige om :)

Psykologi er interessant stoff både i påsken og ellers. Anbefaler deg det samme. Nesbø skriver såvidt jeg vet ikke sakprosa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...