Gå til innhold

Bibelvers tråden! ;-)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det meste lov, bare man følger KG sine regler! 😉

Anonymkode: 6ccbf...524

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at hvis TS bidrar ørbittelitt mer til tråden, så blir den så mye mer givende. Har du noen vers du vil dele? 😉 

Anonymkode: 9bbac...817

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kjent i Bibelen med hvor alt står. Men der hvor det skrives om "i et speil, i en gåte" og med hvor stor kjærlighet er. Kan noen finne det og skrive det her eller? For det er fantastisk vakkert og fint. Jeg malte et bilde og skrev dette til en konfirmant en gang. Men aner ikke hvor det står. Ikke har jeg bibel heller..... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at hvis TS bidrar ørbittelitt mer til tråden, så blir den så mye mer givende. Har du noen vers du vil dele? 😉 

Anonymkode: 9bbac...817

Hehe 😉

Anonymkode: 1ef77...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herren kommer 
3Mine kjære! Dette er det andre brevet jeg skriver til dere. Med disse brevene ville jeg vekke dere opp, så dere fortsatt kan ha et rent og oppriktig sinn. Jeg ville minne dere om  2 det de hellige profetene har sagt, og om det budet deres egne apostler har fra Herren og Frelseren. 
   
  3 Først og fremst må dere vite at det i de siste dager skal komme folk som farer med spott og følger sine egne lyster.  4 Hånlig sier de: «Hva med løftet om hans gjenkomst? Fedrene våre er døde, men alt er som det har vært fra skapelsen av.»  5 De som sier slikt, glemmer at det fra eldgammel tid var himler og en jord som steg fram av vann og består ved vann, i kraft av Guds ord.  6 Og ved det gikk verden den gang under da den ble oversvømt av vann. 7 Men de himler og den jord som nå er, er i kraft av det samme ordet spart til ilden. De holdes oppe helt til dommens dag, da ugudelige mennesker skal gå fortapt.
   
  8 Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. 9 Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. 
   
 10 Men Herrens dag skal komme som en tyv. Da skal himmelen forgå med et rungende drønn, elementene skal komme i brann og bli fortært, og jorden og alle gjerninger som er gjort på jorden, skal komme fram i lyset. 
   
 11 Når alt skal gå i oppløsning på denne måten, hvor hellig og gudfryktig bør dere ikke da leve 12 mens dere venter på at Guds dag skal komme, og fremskynder den. Da skal himlene bli fortært av ild, og elementene skal brenne og smelte. 13 Men etter hans løfte venter vi på en ny himmel og en ny jord, hvor rettferdighet bor. 
   
 14 Mens dere venter på dette, mine kjære, skal dere legge vinn på å bli stående for ham med fred, uten flekk og lyte.15 Og Herrens tålmod skal dere se som en mulighet til frelse. Det samme har jo også vår kjære bror Paulus skrevet til dere, ut fra den visdom som er gitt ham. 16 Om dette taler han i alle de brevene hvor han kommer inn på disse spørsmålene. Det er noe der som er vanskelig å forstå, og de ukyndige og svake forvrenger dette, slik de også gjør med de andre skriftene, og det fører til fortapelse for dem selv.
   
 17 Nå vet dere dette på forhånd, mine kjære. Vær derfor på vakt, så dere ikke lar dere rive med og blir ført vill av mennesker uten holdepunkt, og mister fotfestet. 18 Dere skal vokse i nåden og i kjennskap til vår Herre og frelser Jesus Kristus. Ham være ære, nå og til evighetens dag! Amen. (2.Pet. 3) 🙂

Anonymkode: 6ccbf...524

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13Om jeg taler med menneskers og englers tunger,
          men ikke har kjærlighet,
          da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle.
          
   
  2 Om jeg har profetisk gave,
          kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap,
          om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell,
          men ikke har kjærlighet,
          da er jeg intet.
          
   
  3 Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige,
          ja, om jeg gir meg selv til å brennes,
          men ikke har kjærlighet,
          da har jeg ingen ting vunnet.
          
   
  4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
          den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.
          
   
  5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
          er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.
          
   
  6 Den gleder seg ikke over urett,
          men har sin glede i sannheten.
          
   
  7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
          
   
  8 Kjærligheten tar aldri slutt.
          Profetgavene skal bli borte,
          tungene skal tie
          og kunnskapen forgå.
          
   
  9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis.
          
   
 10 Men når det fullkomne kommer,
          skal det som er stykkevis, ta slutt.
          
   
 11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn.
          Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige.
          
   
 12 Nå ser vi i et speil, i en gåte,
          da skal vi se ansikt til ansikt.
          Nå forstår jeg stykkevis,
          da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.
          
   
 13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
          Men størst blant dem er kjærligheten. (1.Kor. 13)

Anonymkode: 6ccbf...524

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det meste lov, bare man følger KG sine regler! 😉

Anonymkode: 6ccbf...524

Så flott! 😉😉😉

Anonymkode: 09e15...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herren kommer 
3Mine kjære! Dette er det andre brevet jeg skriver til dere. Med disse brevene ville jeg vekke dere opp, så dere fortsatt kan ha et rent og oppriktig sinn. Jeg ville minne dere om  2 det de hellige profetene har sagt, og om det budet deres egne apostler har fra Herren og Frelseren. 
   
  3 Først og fremst må dere vite at det i de siste dager skal komme folk som farer med spott og følger sine egne lyster.  4 Hånlig sier de: «Hva med løftet om hans gjenkomst? Fedrene våre er døde, men alt er som det har vært fra skapelsen av.»  5 De som sier slikt, glemmer at det fra eldgammel tid var himler og en jord som steg fram av vann og består ved vann, i kraft av Guds ord.  6 Og ved det gikk verden den gang under da den ble oversvømt av vann. 7 Men de himler og den jord som nå er, er i kraft av det samme ordet spart til ilden. De holdes oppe helt til dommens dag, da ugudelige mennesker skal gå fortapt.
   
  8 Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. 9 Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. 
   
 10 Men Herrens dag skal komme som en tyv. Da skal himmelen forgå med et rungende drønn, elementene skal komme i brann og bli fortært, og jorden og alle gjerninger som er gjort på jorden, skal komme fram i lyset. 
   
 11 Når alt skal gå i oppløsning på denne måten, hvor hellig og gudfryktig bør dere ikke da leve 12 mens dere venter på at Guds dag skal komme, og fremskynder den. Da skal himlene bli fortært av ild, og elementene skal brenne og smelte. 13 Men etter hans løfte venter vi på en ny himmel og en ny jord, hvor rettferdighet bor. 
   
 14 Mens dere venter på dette, mine kjære, skal dere legge vinn på å bli stående for ham med fred, uten flekk og lyte.15 Og Herrens tålmod skal dere se som en mulighet til frelse. Det samme har jo også vår kjære bror Paulus skrevet til dere, ut fra den visdom som er gitt ham. 16 Om dette taler han i alle de brevene hvor han kommer inn på disse spørsmålene. Det er noe der som er vanskelig å forstå, og de ukyndige og svake forvrenger dette, slik de også gjør med de andre skriftene, og det fører til fortapelse for dem selv.
   
 17 Nå vet dere dette på forhånd, mine kjære. Vær derfor på vakt, så dere ikke lar dere rive med og blir ført vill av mennesker uten holdepunkt, og mister fotfestet. 18 Dere skal vokse i nåden og i kjennskap til vår Herre og frelser Jesus Kristus. Ham være ære, nå og til evighetens dag! Amen. (2.Pet. 3) 🙂

Anonymkode: 6ccbf...524

Ikke vondt ment altså. Men slikt blir litt feil iblant. Det står utrolig mye fint og filosoferende og vakkert i Bibelen, så ta heller fram det enn moralisme og advarsler hele tiden? Folk blir lei det. Det er ingen vits i å få folk til å føle seg som syndere og tapere liksom, ok ? 🙂 bare godt ment. Del litt kjærlighet 🙂 og optimisme? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13Om jeg taler med menneskers og englers tunger,
          men ikke har kjærlighet,
          da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle.
          
   
  2 Om jeg har profetisk gave,
          kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap,
          om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell,
          men ikke har kjærlighet,
          da er jeg intet.
          
   
  3 Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige,
          ja, om jeg gir meg selv til å brennes,
          men ikke har kjærlighet,
          da har jeg ingen ting vunnet.
          
   
  4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
          den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.
          
   
  5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
          er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.
          
   
  6 Den gleder seg ikke over urett,
          men har sin glede i sannheten.
          
   
  7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
          
   
  8 Kjærligheten tar aldri slutt.
          Profetgavene skal bli borte,
          tungene skal tie
          og kunnskapen forgå.
          
   
  9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis.
          
   
 10 Men når det fullkomne kommer,
          skal det som er stykkevis, ta slutt.
          
   
 11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn.
          Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige.
          
   
 12 Nå ser vi i et speil, i en gåte,
          da skal vi se ansikt til ansikt.
          Nå forstår jeg stykkevis,
          da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.
          
   
 13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
          Men størst blant dem er kjærligheten. (1.Kor. 13)

Anonymkode: 6ccbf...524

Tusen takk! Dette er så vakkert og fint. Utrolig fint er det ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ikke vondt ment altså. Men slikt blir litt feil iblant. Det står utrolig mye fint og filosoferende og vakkert i Bibelen, så ta heller fram det enn moralisme og advarsler hele tiden? Folk blir lei det. Det er ingen vits i å få folk til å føle seg som syndere og tapere liksom, ok ? 🙂 bare godt ment. Del litt kjærlighet 🙂 og optimisme? 

Ja, trenger begge deler 🙂

Anonymkode: 6ccbf...524

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ikke vondt ment altså. Men slikt blir litt feil iblant. Det står utrolig mye fint og filosoferende og vakkert i Bibelen, så ta heller fram det enn moralisme og advarsler hele tiden? Folk blir lei det. Det er ingen vits i å få folk til å føle seg som syndere og tapere liksom, ok ? 🙂 bare godt ment. Del litt kjærlighet 🙂 og optimisme? 

Kanskje ett troll som deler dette? 😜

Anonymkode: 09e15...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13Om jeg taler med menneskers og englers tunger,
          men ikke har kjærlighet,
          da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle.
          
   
  2 Om jeg har profetisk gave,
          kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap,
          om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell,
          men ikke har kjærlighet,
          da er jeg intet.
          
   
  3 Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige,
          ja, om jeg gir meg selv til å brennes,
          men ikke har kjærlighet,
          da har jeg ingen ting vunnet.
          
   
  4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
          den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.
          
   
  5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
          er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.
          
   
  6 Den gleder seg ikke over urett,
          men har sin glede i sannheten.
          
   
  7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
          
   
  8 Kjærligheten tar aldri slutt.
          Profetgavene skal bli borte,
          tungene skal tie
          og kunnskapen forgå.
          
   
  9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis.
          
   
 10 Men når det fullkomne kommer,
          skal det som er stykkevis, ta slutt.
          
   
 11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn.
          Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige.
          
   
 12 Nå ser vi i et speil, i en gåte,
          da skal vi se ansikt til ansikt.
          Nå forstår jeg stykkevis,
          da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.
          
   
 13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
          Men størst blant dem er kjærligheten. (1.Kor. 13)

Anonymkode: 6ccbf...524

Mer av dette ❤️

Anonymkode: 09e15...922

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ett troll som deler dette? 😜

Anonymkode: 09e15...922

Nei, det tror jeg nok ikke, og jeg tror intensjonene er gode. Men jeg tenker bare at det er lettere å nå inn til folk ved å appellere med kjærlighet og ikke advarsler. Meg om det da 🙂

Jeg kan virkelig ikke bibelen ut og inn. Jeg har ikke lenger en bibel en gang. Men lest har jeg. Og tenkt har jeg. Og mye i den er vakkert. Og noe å reflektere over faktisk 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mer av dette ❤️

Anonymkode: 09e15...922

Enig. ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Nei, det tror jeg nok ikke, og jeg tror intensjonene er gode. Men jeg tenker bare at det er lettere å nå inn til folk ved å appellere med kjærlighet og ikke advarsler. Meg om det da 🙂

Jeg kan virkelig ikke bibelen ut og inn. Jeg har ikke lenger en bibel en gang. Men lest har jeg. Og tenkt har jeg. Og mye i den er vakkert. Og noe å reflektere over faktisk 🙂

Jeg har ikke lest bibel. Men blir glad om ts kan dele alt som står der om kjærlighet❤️ For det vil jeg virkelig lese, jeg orker ikke å bla igjennom hele bibelen for å finne alt det vakre. Men virker som ts er ekspert på alt i bibelen og hvor alt står. Så mer kjærlighet?

Anonymkode: 09e15...922

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest bibel. Men blir glad om ts kan dele alt som står der om kjærlighet❤️ For det vil jeg virkelig lese, jeg orker ikke å bla igjennom hele bibelen for å finne alt det vakre. Men virker som ts er ekspert på alt i bibelen og hvor alt står. Så mer kjærlighet?

Anonymkode: 09e15...922

Ts. Hør! Her har du oppfordringer å følge 🙂

Jeg stiller meg bak dette ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud er kjærlighet 
     7 Mine kjære, la oss elske hverandre!
          For kjærligheten er fra Gud,
          og hver den som elsker, er født av Gud
          og kjenner Gud.
          
   
  8 Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud,
          for Gud er kjærlighet.
          
   
  9 Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,
          at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden
          for at vi skulle leve ved ham.
          
   
 10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,
          men at han har elsket oss
          og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4)

Anonymkode: 6ccbf...524

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt bud gir jeg dere: Dere skal elske hverandre. Som jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre. 35 Ved dette skal alle forstå at dere er mine disipler: at dere har kjærlighet til hverandre.» (Joh. 13)

Anonymkode: 6ccbf...524

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud er kjærlighet 
     7 Mine kjære, la oss elske hverandre!
          For kjærligheten er fra Gud,
          og hver den som elsker, er født av Gud
          og kjenner Gud.
          
   
  8 Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud,
          for Gud er kjærlighet.
          
   
  9 Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,
          at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden
          for at vi skulle leve ved ham.
          
   
 10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,
          men at han har elsket oss
          og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4)

Anonymkode: 6ccbf...524

Dette er noe å reflektere over. Takk ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sanne vintre 
15Jeg er det sanne vintre, og min Far er vinbonden. 2 Hver grein på meg som ikke bærer frukt, tar han bort, og hver grein som bærer frukt, renser han så den skal bære mer.  3 Dere er alt rene på grunn av det ordet jeg har talt til dere.  4 Bli i meg, så blir jeg i dere. Slik som greinen ikke kan bære frukt av seg selv, men bare hvis den blir på vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt hvis dere ikke blir i meg.  5 Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre.  6 Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner.  7 Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det.  8 For ved dette blir min Far æret, at dere bærer mye frukt og blir mine disipler.
   
  9 Som Far har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet! 10 Hvis dere holder mine bud, blir dere i min kjærlighet, slik jeg har holdt min Fars bud og blir i hans kjærlighet. 11 Dette har jeg sagt dere for at min glede kan være i dere og deres glede kan bli fullkommen. 12 Og dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere. 13 Ingen har større kjærlighet enn den som gir livet for vennene sine. 14 Dere er mine venner hvis dere gjør det jeg befaler dere. 15 Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, for tjeneren vet ikke hva herren hans gjør. Jeg kaller dere venner, for jeg har gjort kjent for dere alt jeg har hørt av min Far. 16 Dere har ikke utvalgt meg, men jeg har utvalgt dere og satt dere til å gå ut og bære frukt, en frukt som varer. Da skal Far gi dere alt dere ber om i mitt navn. 17 Dette er mitt bud til dere: Elsk hverandre! (Joh. 15)

Anonymkode: 6ccbf...524

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...