Gå til innhold

Egoistisk samboer som ikke lar meg få sørge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk vite at en nær slektning av meg var død mandags formiddag. Samboer var på jobb og jeg måtte stå opp for å være lærer til våre to barn, så dukket stebarna opp, det måtte bli middag. Etter det så har samboer vert på jobb til halv elleve hver kveld, kun vert hjemme til middag. I dag kom han hjem ett kvarter før middagen var ferdig og jeg ba om hjelp. Han gikk for å hilse på barna. Heg ble sur og sa noen dumme ting og så ble det dårlig stemning, 

men jeg må forsvare meg selv her. Jeg har vert fullt opptatt med to egne og to stebarn hele uka. Barna har begynt å bli vanskelige å legge om kvelden (feriemodus) og jeg får ikke puste! 
jeg har sagt at han må være mer hjemme nå, at jeg ikke kan ta alt flere ganger, men nå når jeg trenger det som mest så kan han ikke engang være her.  I tillegg så blir han sur fordi jeg ikke vil ha sex når han kommer å legger seg i tolvtiden! Jeg har nok med meg selv nå, men må holde masken for å fungere. 
 

Anonymkode: 2afd0...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dere kommuniserer utrolig dårlig? Du må sette deg ned å prate ordentlig med han. 

Det hjelper ikke å si at nå trenger du at han er hjemme, fordi du er sliten. Han er nok sliten selv, han jobber tross alt veldig mye virker det som. Og det er jo faktisk for å brødfø alle dere der hjemme? ...

 

Anonymkode: a4efc...525

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det er jo faktisk for å brødfø alle dere der hjemme? ...

 

Anonymkode: a4efc...525

Eller for å slippe unna alt ansvaret. Skikkelig dårlig pappa som ikke ønsker å være tilstede for egne barn. 

Anonymkode: 21451...602

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hensynsløst av han å mase om sex når du er overveldet av både stress og sorg. Snakk med han om avlastning og tilstedeværelse og at du er i en sorg prosess nå. Hvis du føler at han er mye på jobb for å slippe ansvaret hjemme er det viktig å ta opp dette helt konkret og strengt med han, og hvis han blir sint og blir enda vanskeligere å ha med å gjøre så slipp alt i hendene og ta deg noen dager på hotell i fred og ro, så får han også erfare hvor stor jobb det er du har når det er han som må stå med ansvaret for barna og maten og hjemmet. 

Anonymkode: 6bf96...e23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke at det skal være nødvendig å be om litt pusterom i en sånn situasjon

Anonymkode: 2afd0...9b4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite at en nær slektning av meg var død mandags formiddag. Samboer var på jobb og jeg måtte stå opp for å være lærer til våre to barn, så dukket stebarna opp, det måtte bli middag. Etter det så har samboer vert på jobb til halv elleve hver kveld, kun vert hjemme til middag. I dag kom han hjem ett kvarter før middagen var ferdig og jeg ba om hjelp. Han gikk for å hilse på barna. Heg ble sur og sa noen dumme ting og så ble det dårlig stemning, 

men jeg må forsvare meg selv her. Jeg har vert fullt opptatt med to egne og to stebarn hele uka. Barna har begynt å bli vanskelige å legge om kvelden (feriemodus) og jeg får ikke puste! 
jeg har sagt at han må være mer hjemme nå, at jeg ikke kan ta alt flere ganger, men nå når jeg trenger det som mest så kan han ikke engang være her.  I tillegg så blir han sur fordi jeg ikke vil ha sex når han kommer å legger seg i tolvtiden! Jeg har nok med meg selv nå, men må holde masken for å fungere. 
 

Anonymkode: 2afd0...9b4

skjønner deg kjempe godt!!! stns han behandler deg dårlig.. dette burde han ha vett nok i huet til å skjønne! har du snakket med han om problemet ??

Anonymkode: fc57b...485

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller for å slippe unna alt ansvaret. Skikkelig dårlig pappa som ikke ønsker å være tilstede for egne barn. 

Anonymkode: 21451...602

Tror det kan være dårlig kommunikasjon, at faren ikke skjønner hvor tungt det er for henne. 

Ganske råttent å anta at han er en dårlig far fordi han er mye borte. 

Anonymkode: bf0fd...4fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner bare ikke at det skal være nødvendig å be om litt pusterom i en sånn situasjon

Anonymkode: 2afd0...9b4

Nei, men sånn er det ofte med menn. Ting man tenker skal være unødvendig å be om er ikke like opplagt for dem. De tenker ofte på en annen måte. Snakk med ham. Fortell hva du trenger og hvorfor. Kommunikasjon er virkelig nøkkelen. 

Anonymkode: 13434...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite at en nær slektning av meg var død mandags formiddag. Samboer var på jobb og jeg måtte stå opp for å være lærer til våre to barn, så dukket stebarna opp, det måtte bli middag. Etter det så har samboer vert på jobb til halv elleve hver kveld, kun vert hjemme til middag. I dag kom han hjem ett kvarter før middagen var ferdig og jeg ba om hjelp. Han gikk for å hilse på barna. Heg ble sur og sa noen dumme ting og så ble det dårlig stemning, 

men jeg må forsvare meg selv her. Jeg har vert fullt opptatt med to egne og to stebarn hele uka. Barna har begynt å bli vanskelige å legge om kvelden (feriemodus) og jeg får ikke puste! 
jeg har sagt at han må være mer hjemme nå, at jeg ikke kan ta alt flere ganger, men nå når jeg trenger det som mest så kan han ikke engang være her.  I tillegg så blir han sur fordi jeg ikke vil ha sex når han kommer å legger seg i tolvtiden! Jeg har nok med meg selv nå, men må holde masken for å fungere. 
 

Anonymkode: 2afd0...9b4

Om han ikke er hjemne på dagen og du har 4barn.. 2 av de hannes må mor ha barna selv eller far være hjemme med de selv.....Ikke riktgi at alt faller på deg!!Sett ned foten!

Anonymkode: aac1c...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...