Gå til innhold

Hvor ville du bodd av Norge, Island og Færøyene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare på gøy egentlig... Så Ja, hvor ville du foretrukket å bo av Norge, Island eller Færøyene? Og hvorfor?

 

Jeg vet det er noen ulikheter med disse tre landene, men de har likevel ganske mye tilfelles, og det er ikke så vanskelig å lære islandsk når man snakker norsk..... Island har jo litt kulere natur synes jeg. Ikke så mye vulkaner her liksom

Anonymkode: 0f799...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Island.
Jeg har bodd der i flere år tidligere, jeg snakker islandsk og stortrives der.
 

Dessverre dårligere vilkår der økonomisk og samboeren min vil ikke bo der.

Anonymkode: e95b0...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge! ❤️ Fordi det både er fint her, jeg kan språket, trives og synes vi stort sett har fornuftige folk til å styre oss.

Anonymkode: 47212...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville blitt deprimert om jeg bodde på Færøyene tror jeg. Så åpent, lite vekster og hav rundt hele. Nei takk.

Islendinger tror jeg er kule folk, og jeg liker språket. Men jeg er ikke så glad i den naturen der altså. Syns det er litt skummelt også, for å være ærlig. Lukter svovel gjør det også. Ihvertfall noen steder. Kjenner noen derfra, og når de tar sertifikat på bil, så lærer de å velte, fordi det er liksom litt sannsynlig at de vil gjøre det, på grunn av natur og vær?!  Liker også at det er mye kultur for litteratur osv der, men ville ikke bodd der nei.

Så svaret blir Norge, uten tvil! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge. Det er derfor jeg bor her.

Anonymkode: 7fbc3...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge. Jeg ville slitt med å bo et sted uten skikkelig skog.

Anonymkode: 5f31a...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøyt å bodd noen år på Færøyene, da vi har familie der. Slik at ungene og jeg fikk lært språket. Svigermor klager slik over alle trærne som sperrer utsikten fra stuen. Hun er dement, og nå blir det mye fra Færøyene hun husker best. 

Anonymkode: cba41...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd på Island, stortrivdes! 
Men samboeren min vil ikke flytte med meg 🙄☹️

Anonymkode: 17cd8...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge, men kunne gjerne tenkt meg å bo både på Island og Færøyene for en periode. Har ikke vært noen av stedene, men skal reise dit så snart jeg får muligheten (også til Grønland). Veldig fascinerende steder!

Anonymkode: 560e6...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge. Av rent økonomiske grunner. Jeg liker Island, min partner er der ifra. Men vi hadde aldri hatt råd til å bo på Island og samtidig forsørget ett barn. Økonomien der er helt idiot. Jeg kjenner ikke til hvordan det er på Færøyene, så mulig vi kunne bodd der. 

Hadde økonomien på Island vært bedre, så kunne jeg tenkt meg å bodd der ei stund. Bare for å bli flinkere til språket og at guttungen kunne også blitt flinkere. Han har bodd i Norge siden han var 2 år, så han snakker hovedsakelig bare norsk..veldig gebrokkent islandsk. Som er litt dumt mtp at far + fars familie bor på Island 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2020 at 6:11 PM, AnonymBruker said:

Bare på gøy egentlig... Så Ja, hvor ville du foretrukket å bo av Norge, Island eller Færøyene? Og hvorfor?

 

Jeg vet det er noen ulikheter med disse tre landene, men de har likevel ganske mye tilfelles, og det er ikke så vanskelig å lære islandsk når man snakker norsk..... Island har jo litt kulere natur synes jeg. Ikke så mye vulkaner her liksom

Anonymkode: 0f799...188

Eh, jo. Islandsk har en veldig komplisert grammatikk, og de fleste ordene er veldig ulikt de norske.

Anonymkode: 7c6d3...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært på både Island og Færøyene og likte Færøyene best. Naturen er helt nydelig der. Men jeg kunne ikke tenkt meg å bo der. Det er streng sosial kontroll der og det er ikke enkelt å vokse opp der hvis man skiller seg litt ut fra mengden. Alle vet alt om alle. Det er et kristent samfunn og bortsett fra å gå i kirken så går det i fotball, håndball og roing. Det er også en god del alkoholisme der. Men det er et flott land å feriere i og så kan man jo snakke norsk til alle. Færinger lærer dansk på skolen og når de snakker dansk så høres det ut som de snakker en norsk dialekt.

Anonymkode: 12ece...dce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge. 
om jeg skulle bosette meg på Island eller Færøyene hadde jeg måttet belage meg på veldig dyre flybilletter hjem for å besøke familien. I en krise som denne ville jeg neppe klart å komme meg til Norge i det hele tatt. 
Skulle til Færøyene i mai men turen er avlyst☹️

Dessuten er det særdeles upraktisk og dyrt om jeg fikk store helseproblemer og måtte følges opp i et skandinavisk land. 

Dessuten er både Island og Færøyene dyre land. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hytte på Færøyene, ferier til Island og bodd i Norge.

Anonymkode: 78b14...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...