Gå til innhold

Kan rettetang holde krøllete hår rett hele dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som alltid har hatt masse krøller. Har ikke sett henne med krøller in real life eller på snap/bilder (og de lager hun mange av) siden 2004. Sier hun bare bruker rettetang hver morgen. Så har hun på magisk vis rett hår hele dagen. Nekter for sånn blow out. Jeg mener det ikke går an. 
 

er det noen her som kan fortelle meg om jeg har rett eller om det går an å gjøre meget krøllete langt hår, rett hele dagen. Og aldri aldri en dag med krøller? Vil det ikke dessuten slite veldig på håret for å ha langt hår til skulderbladene og kanskje litt til?

Anonymkode: 97953...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne som alltid har hatt masse krøller. Har ikke sett henne med krøller in real life eller på snap/bilder (og de lager hun mange av) siden 2004. Sier hun bare bruker rettetang hver morgen. Så har hun på magisk vis rett hår hele dagen. Nekter for sånn blow out. Jeg mener det ikke går an. 
 

er det noen her som kan fortelle meg om jeg har rett eller om det går an å gjøre meget krøllete langt hår, rett hele dagen. Og aldri aldri en dag med krøller? Vil det ikke dessuten slite veldig på håret for å ha langt hår til skulderbladene og kanskje litt til?

Anonymkode: 97953...75f

Jeg har ekstremt mye krøller, og når jeg først har rettet det så holder det seg rett fram til håret blir vått igjen - kan gå både to og tre dager hvis jeg ikke vasker det, eller er ute i regn. Så ja, absolutt fullt mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Ok. Men aldri en krøll fra hodet på snart 16 år syns jeg er spesielt. 

Anonymkode: 97953...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. Jeg har megakrusete hår og får det til ved å først føne håret mens jeg grer det. For deretter grille håret med en god rettetang + en god varmespray/hårspray. Det kan holde seg rett i flere dager, men hvis jeg er ute i regnet så kommer kruset tilbake med en gang.

Ja det sliter veldig på håret. Jeg har tørt hår. Min frisør er allikevel overrasket over at håret mitt holder seg så godt til tross for hvordan jeg behandler det. 😛

Anonymkode: e4ca4...ac9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha. Ok. Men aldri en krøll fra hodet på snart 16 år syns jeg er spesielt. 

Anonymkode: 97953...75f

Spesielt at man gidder å rette det hele tiden ja, men du spurte om det var mulig...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går sikkert å går det kjemisk rettet hos spesialfrisør. Jeg har en venninne som gjør det innimellom. Hun er fra Nord Afrika, og har nydelige krøller, etter behandling er det helt rett i lang lang tid. Husker ikke hva det heter, men det funker. 

Relaxer?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Hun går sikkert å går det kjemisk rettet hos spesialfrisør. Jeg har en venninne som gjør det innimellom. Hun er fra Nord Afrika, og har nydelige krøller, etter behandling er det helt rett i lang lang tid. Husker ikke hva det heter, men det funker. 

Relaxer?

 

 

Det er det jeg og tror :)

Anonymkode: 97953...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg og tror :)

Anonymkode: 97953...75f

Muligens hun synes det er tabu?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del krøller, men ingen annet enn familien har sett krøllene mine siden barneskolen. Jeg retter ut håret mitt når jeg har vasket det, ca. hver annen dag og de holder seg ganske rett. Jeg har ikke krusekrøller normalt eller pinnerett hår etter retting, altså. Men folk tror ikke at jeg har krøller, så det ser sikkert relativt naturlig ut.. ;) 

Absolutt mulig med andre ord.

Anonymkode: 2e1e2...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del krøller, men ingen annet enn familien har sett krøllene mine siden barneskolen. Jeg retter ut håret mitt når jeg har vasket det, ca. hver annen dag og de holder seg ganske rett. Jeg har ikke krusekrøller normalt eller pinnerett hår etter retting, altså. Men folk tror ikke at jeg har krøller, så det ser sikkert relativt naturlig ut.. ;) 

Absolutt mulig med andre ord.

Anonymkode: 2e1e2...284

Hvilke produkter bruker du?

Anonymkode: f54f5...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Muligens hun synes det er tabu?

Ja ingen måtte heller vite om silikon, permanent makeup eyeliner, selvbruning i salong, negler, og fjerner kosmetisk stygge årer på bena. 

Anonymkode: 97953...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krøller, og brukte tidligere å rette ut krøllene (kuttet ut rettetang og føner for flere år siden, slet for hardt på håret), og hvis jeg fønet håret først, deretter glattet det ut og tok i et strightning-produkt så holdt håret seg helt rett frem til neste hårvask. Har aldri tatt utglattende behandling til frisør 

Men; var jeg ute og det var litt det litt yr og regn, eller snø i lufta, så poppet krøllene frem. Likedan på ferie i varmere strøk med høy luftfuktighet, da var det bare å gi opp og la krøllene få fritt spillerom 😄

Så; det er godt mulig hun holder krøllene i sjakk bare ved bruk av rettetang hvis hun i tillegg bruker utglattende produkt og passer på å holde håret tørt når det regner. Og hvis hun også har ei skikkelig god rettetang som f.eks ghd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retter håret daglig og det holder seg frem til neste hårvask. Men en billig rettetang gjør ikke jobben, må ha en god tang! 

Anonymkode: ca2cc...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg veldig krøllete hår, men jeg har tykt og mye hår. Så jeg må ha høy temperatur dersom håret skal holde seg slett; hadde en liten glattetang i reisestørrelse jeg herjet med en stund, fså fikk jeg en fra GHD. Helt ny verden:P Så ser nok at det er mulig ja, særlig om hun bruker noe produkter i tillegg.

Anonymkode: 0e07e...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne retter alltid ut krøllene sine, og bruker bare rettetang etter dusj pluss litt fisking før hun går ut. Jeg har kjent henne i 20 år, og kun én gang på tur har jeg sett at hun faktisk har krøller. 

Anonymkode: f86c1...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det første gang siden snap kom til verden, at man ikke får daglige snapselfies av denne frøkna. Regner med hun mangler skjønnhetsbehandlingene sine og at min teori om at hun får sånn blow out på håret sitt stemmer. 
takk for innspill!

Anonymkode: 97953...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det går.

Det varer til håret blir vått igjen.

(Hater regn og yr!)

Jeg føhner håret, så retter.

Trodde dette var noe alle visste men ok.

Det sliter veldig på håret, men noens hår tåler mer enn andre.

Pluss det er viktig med en dyr rettetang og rette hårprodukter.

Anonymkode: aadcb...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten veldig snålt og ikke tro på folk når de sier hva de gjør med håret 😛

Anonymkode: aadcb...325

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at hun får det kjemisk rettet.

Det blir nemlig ikke like bra!

Jeg har rettet mitt hår konstant fra tidlig 2000 tallet selv.

Har ikke turt prøve kjemisk hos frisør, da det er dyrt og det varer ikke like bra.

Ikke tåler det regn heller!

(Det er masse artikler rundt om med journslister som har testa. Ingen er fornøyd.

Jeg har frisører i salongen jeg går som og har prøvd. Det varer ikke)

Rettetang er tingen.

Og veldig fort gjort!

Har ikke sett krøllene mine ordentlig siden jeg var 20 🤣

Anonymkode: aadcb...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ja da er det første gang siden snap kom til verden, at man ikke får daglige snapselfies av denne frøkna. Regner med hun mangler skjønnhetsbehandlingene sine og at min teori om at hun får sånn blow out på håret sitt stemmer. 
takk for innspill!

Anonymkode: 97953...75f

Ingen her med krøller tror det men... 😉

Anonymkode: aadcb...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...