Gå til innhold

Kjøpt hus og oppdaget skjeggkre få dager etterpå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i så si alle boliger, hoteller og butikker. Ingen får bukt med dem. Legg ut limfeller så raskt som mulig for å holde bestanden nede. Kan like gjerne ha kommet i møbel eller flytteesker.  
jobber selv i møbelbutikk og vi har det i nesten alle våre butikker. Er vel bare Norge igjen som er hysterisk til dem. 

Anonymkode: e0319...249

Netopp!

Hos meg er det sølvkre som titter frem 1 gang pr mnd maks. Dreper den med en gang.

Hysteriske mennesker som bruker tid på dette, bruk heller tiden på å fjerne så mange som mulig!

Anonymkode: 64bff...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er skjeggkre blitt så utbredt at det er overalt nå som skrevet over. Om man har en bolig uten, så er man heller unntaket, spesielt i de store byene og omegn.

Når det gjelder å bli kvitt dem har en venninne av meg kjøpt enebolig hvor hun fant et par stk etter noen uker. Hun hadde ikke skjeggkre dit hun bodde før så hun tippet de var der fra før. Hun kontaktet selger som var med på å betale halvparten av en behandling av skadedyrfirma. Jeg tror regningen kom på rundt 10.000 for hele eneboligen. Det har gått nesten 1 år og hun har ikke sett et levende kre siden fordi skadedyrfirmaet satt gift som forgifter og dreper kreet og eventuelle nye kreer spiser likene, blir forgiftet og dør selv. Så det er ikke så vanskelig å bli kvitt dem helt, men veldig rammede boliger må kanskje ha et par runder med gift. 

 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2020 den 13.27, AnonymBruker skrev:

TS.

En liten oppdatering. Vi kontaktet innboforsikringen om dette og de kom raskt på befaring. På befaringen fortalte han at det var såpass mye skjeggkre, samt i så mange forskjellige størrelser at dette måtte ha vært i huset i minst 1,5-2 år. Boligselger var med på denne befaringen. 
Vi ble enige med boligselger at han skulle dekke kostnadene for å bli kvitt skjeggkreen. Da tenker jeg ikke på all den jobben med å flytte møbler og vaske ned et 200 kvm hus, men kun dekke egenandelen på vår forsikring som er i underkant av 4000 kr.

Nå som regningen har kommet nekter selger å betale, men overførte halvparten av summen! Jeg synes dette er skikkelig dårlig gjort av selger. Hva ville dere gjort? Selvfølgelig skal vi klare å leve med å ta denne kosten selv, men jeg synes det er ekstremt smålig av boligselger å ikke ta noe ansvar.

Anonymkode: d5467...845

Ble det ikke ført protokoll fra denne gjennomgangen?Synes det høres rart ut at ikke forsikringsselskapet har skriftlig dokumentasjon på hva det er blitt enighet om.

Dere er forresten heldige som har en innboforsikring som både kommer raskt på banen og dekker utgiftene. Ikke alle som gjør det.

Anonymkode: 37134...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig eller ei, dette SKAL opplyses i skjema ved boligsalg.

 

hadde aldri akseptert det. 
 

jeg kjenner ikke til noen som har dette i huset sitt (Av venner/familie) og vi bor i storby , det blir vanligere og vanligere -ja... men så utbredt er det ikke overalt.

Klart selger visste om dette

Anonymkode: 2b79e...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...