Gå til innhold

Forhold og sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det betyr jo egentlig lite i hverdagen, men det betyr liksom noe når ene parten er så uvillig til det uten en åpenbar grunn. Når han tydeligvis er så i mot det og ikke kan forklare det slik at du ikke trenger å bekymre deg, så er det jo noe som skurrer. 

Anonymkode: 499e4...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.4.2020 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Nå måtte jeg sjekke.

Mannen står som singel. Jeg står som "i et forhold". 

Vi har vært gift i 7 år. 

Jaja, da vet jeg hvor jeg står. Takk for at du opplyste meg om hvor viktig facebook status er. 

Anonymkode: 9e359...0a7

Haha beste jeg har lest.

Sånn skal det være.

Anonymkode: c2a05...183

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg finner merkelig, er at han åpenbart ikke syntes det var klissete å gratulere eksen sin, men å gratulere deg, det ønsker han ikke. Han kan også fint utelate at han er singel, trenger ikke å opplyse om det.

Jeg tenker at muligheten er til stede for at han er på utkikk etter andre samtidig som at han har deg.

 

Anonymkode: f7faf...e6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig viktigst for deg?

At han er sammen og gratulerer deg på sosiale medier, eller at han har valgt deg og gratulerer deg med dagen ansikt til ansikt?

Hvem BER om en SOME-bursdagsmelding? 

På meg høres det ut som om det er du som et usikker på forholdet, men som samtidig har et behov for å fremstå lykkelige. Lykkelige forhold har ikke behov for å bevise noe fot alle andre.

(Jeg har skjult sivilstatus på Facebook, mannen står som «singel». Who cares?)

Anonymkode: c121c...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet jeg ser her, er at han insisterer på å late som han er singel på Facebook. Han kan fjerne statusen sin i stedet. Hvis noen spør hvorfor han har fjernet statusen, og han ikke vil fortelle at han er sammen med deg, så bør dere vel bli single på ordentlig da.

Anonymkode: 44c87...492

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 23.43, Sokkar skrev:

Altså.... Mannen min gratulerer ikke meg med dagen på profilen min, og ikke eg på hans heller. 

Du sier han gjorde det offentlig på eksen hans sin profil, men hvor bra var egentlig det forholdet? Har aldri blitt imponert av de kjærestene som må fortelle alle andre at de elsker kjæresten sin i en lang melding om alle mulige egenskaper som kunne vært om hvem som helst.... Og eg tror iallefall ikke de er de lykkeligste parene. Du bekrefter det jo litt her, at det er en forventning hos noen, ikke ekte. 

Å skjule at han er singel er eg enig i. Men å be om en offentlig bursdagshilsen.....? Nei, du må ta noen runder med deg selv for å finne ut hva det er med deg og denne mannen som gjør deg så avhengig av synlig bekreftelse ovenfor alle andre. Hva er det som gjør at du føler noe skurrer? 

Jeg tenker at hun trenger synlighet fordi noe skurrer.  Jeg har vært der selv, og dessverre var den berømte magefølelsen riktig.

Anonymkode: e206e...37b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vondt ment mot noen, men jeg blir litt oppgitt over de som føler at de ikke er i et forhold før det står på facebook... Klistra dere en kysseplakat av dere på husveggen før med "i et forhold med Ola Nordmann" så alle som kjører forbi kunne se til enhver tid? :P Neida, det var bare for å sette det på spissen. 

Hvis dere i tillegg har vært sammen så lenge som et år, og har gode forhold til hverandres venner og familie - hva er det som gjør at du ikke er i et forhold da?

Nå er jeg bare i 20-årene og uten barn, men har allerede vært i et forhold i over 5 år og ALLE visste at vi var sammen, selv om vi ikke satte det på facebook før etter 2 år. Ingen av oss hadde forholdsstatus synlig på facebook fra før av. - Eneste grunnen til at vi gjorde det sånn etter 2 år er fordi jeg har hatt en mannsdominert hobby, som betyr at alt for mange tekstet meg på messenger/facebook og har lyst på meg bare fordi jeg har innovertiss og den hobbyen, og jeg tenkte at disse ungene kanskje respekterer meg bittelitt dersom de ser at jeg har forholdet mitt skvist ut over hele fb. Ikke vår stil i det hele tatt, men nå er profilbeskrivelsen min navnet hans og hjerte, profilbilde og forsidebilde med han, i tillegg til forholdsstatusen synlig, hos begge to. Det hjalp ikke uansett, hvis du er redd for at andre kvinner skal legge han til på nett. Dessuten har det jo egentlig ingenting å si. Og det er mer flaut enn noe annet om man deler status som i et forhold, får 200 likes og gratulasjoner fra ukjente som egentlig ikke bryr seg, for så å slå opp uka etter.  :P 

Med det sagt, så kan man oppdatere statusen uten at andre får det i feed'en sin! En stillere, snillere måte å gjøre det på. Mange liker trossalt ikke den oppmerksomheten, på nett eller ikke på nett.. :)

Anonymkode: 1156a...4b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hun trenger synlighet fordi noe skurrer.  Jeg har vært der selv, og dessverre var den berømte magefølelsen riktig.

Anonymkode: e206e...37b

Synlighet som i å ta vekk singel og sette "i et forhold", ja, men det han skriver på hennes profil blir synlig for hennes venner... Ikke hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Ikke vondt ment mot noen, men jeg blir litt oppgitt over de som føler at de ikke er i et forhold før det står på facebook... Klistra dere en kysseplakat av dere på husveggen før med "i et forhold med Ola Nordmann" så alle som kjører forbi kunne se til enhver tid? :P Neida, det var bare for å sette det på spissen. 

Problemet er jo at "typen" har en "Jeg er singel"-plakat hengende på husveggen... Det hadde ihvertfall plaget meg.

Anonymkode: 44c87...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...