Gå til innhold

Hjelp til kattefødsel


Mia00

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Mia00 skrev:

Tuuusen takk for betryggende ord!❤️ Går fortsatt nervøs hver dag, men er jeg heldig så skjer det om natten når jeg er hjemme ja. Hun er veldig avhengig av meg😊

Håper du oppdaterer oss Når ting skjer/har skjedd ☺️

Anonymkode: 9d9cf...2a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Nå skjer det!!!!! 🙉 Har holdt på i flere timer nå. Det var riktig som en over sa, katten venter på eieren sin. Da jeg kom inn døra i kveld etter 9 timers arbeidsdag, hoppet hun rett på meg og mjauet i vei. Hun satt seg på fanget mitt og det rant slim/utflod over hele låret. Da skjønte jeg at noe skjer. Jeg bar henne til fødekassa og like etter begynte hun å presse. Passer på og er klar med en varm klut om hu skulle bli for sliten. Jeg tror faktisk hun er ferdig nå (håper jeg🙈).

hun har født mange kattunger, men ved siste unge var hun så sliten at jeg måtte trekke ut ungen halvveis og tørke av. Forhåpentligvis er hun ferdig nå, nå er vi på kattunge nr 6!!!!!!!!! Holy lord😂 Det skal bli noen krevende uker fremover, men jeg er kjempeglad for at alt gikk fint, at jeg fikk vært med på fødselen og at alt nå er ferdig. Tusen takk igjen for tips og informasjon, nå venter tiden fremover som «crazy catlady» med 7 katter, haha! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som nybakt bestemor :fnise:

6 småtasser ja. Da blir det livlig i bingen om noen uker.

Kattemor vasker og steller dem alle 6? Du bør (som du sikkert også vet) ta en rask titt på dem om det er en eller to som er mye mindre enn de andre. Jeg sier det nå siden det ikke er så mange dager til påsken starter og da stenger jo det aller meste. Smart å kjøpe inn en boks morsmelkerstatning (type katt) og en matesprøyte, sånn i tilfellet det skulle være en eller to som ikke få like mye mat som de andre.

Anonymkode: 18599...f19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mia00 skrev:

Hei alle sammen! Nå skjer det!!!!! 🙉 Har holdt på i flere timer nå. Det var riktig som en over sa, katten venter på eieren sin. Da jeg kom inn døra i kveld etter 9 timers arbeidsdag, hoppet hun rett på meg og mjauet i vei. Hun satt seg på fanget mitt og det rant slim/utflod over hele låret. Da skjønte jeg at noe skjer. Jeg bar henne til fødekassa og like etter begynte hun å presse. Passer på og er klar med en varm klut om hu skulle bli for sliten. Jeg tror faktisk hun er ferdig nå (håper jeg🙈).

hun har født mange kattunger, men ved siste unge var hun så sliten at jeg måtte trekke ut ungen halvveis og tørke av. Forhåpentligvis er hun ferdig nå, nå er vi på kattunge nr 6!!!!!!!!! Holy lord😂 Det skal bli noen krevende uker fremover, men jeg er kjempeglad for at alt gikk fint, at jeg fikk vært med på fødselen og at alt nå er ferdig. Tusen takk igjen for tips og informasjon, nå venter tiden fremover som «crazy catlady» med 7 katter, haha! 

Gratulerer så masse!❤

Tenkte nok at hun ventet på deg. ☺ Du har en fantastisk tid foran deg med masse kos og bittesmå katter som klatrer opp etter veggene!

Et godt tips er å begynne tidlig med kattekasse, de lærer seg det på et blunk.

Hvis noen ikke legger på seg nok har de superfin melkeerstatning på dyrebutikk med alt du trenger av flasker inkludert (kan være lurt å klippe hullene litt større i flasketoppen).

Lykke til i tiden fremover. ❤

Anonymkode: c46e5...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mia00 skrev:

Hei alle sammen! Nå skjer det!!!!! 🙉 Har holdt på i flere timer nå. Det var riktig som en over sa, katten venter på eieren sin. Da jeg kom inn døra i kveld etter 9 timers arbeidsdag, hoppet hun rett på meg og mjauet i vei. Hun satt seg på fanget mitt og det rant slim/utflod over hele låret. Da skjønte jeg at noe skjer. Jeg bar henne til fødekassa og like etter begynte hun å presse. Passer på og er klar med en varm klut om hu skulle bli for sliten. Jeg tror faktisk hun er ferdig nå (håper jeg🙈).

hun har født mange kattunger, men ved siste unge var hun så sliten at jeg måtte trekke ut ungen halvveis og tørke av. Forhåpentligvis er hun ferdig nå, nå er vi på kattunge nr 6!!!!!!!!! Holy lord😂 Det skal bli noen krevende uker fremover, men jeg er kjempeglad for at alt gikk fint, at jeg fikk vært med på fødselen og at alt nå er ferdig. Tusen takk igjen for tips og informasjon, nå venter tiden fremover som «crazy catlady» med 7 katter, haha! 

Gratulerer som bestemor 😂 nå har du noen livlige uker forran deg! 

Anonymkode: 9d9cf...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så masse!❤

Tenkte nok at hun ventet på deg. ☺ Du har en fantastisk tid foran deg med masse kos og bittesmå katter som klatrer opp etter veggene!

Et godt tips er å begynne tidlig med kattekasse, de lærer seg det på et blunk.

Hvis noen ikke legger på seg nok har de superfin melkeerstatning på dyrebutikk med alt du trenger av flasker inkludert (kan være lurt å klippe hullene litt større i flasketoppen).

Lykke til i tiden fremover. ❤

Anonymkode: c46e5...c24

Tusen takk for det❤️ Har heldigvis fått kattunger før (da jeg ikke jobbet så mye, og hjemme til moren min), så er godt rutinert med tiden etter. Men tusen takk for tips!! Har jo allerede en stor kattelasse til min kjære baby (moren), men tror kanskje jeg må investere i enda en ettersom vi nå er på 9 kattunger(!!!!!)🙄😳😳 Hjelp meg, haha! Så kan hende jeg må kjøpe inn noe melkeerstatning om pusen ikke har nok til så mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer som bestemor 😂 nå har du noen livlige uker forran deg! 

Anonymkode: 9d9cf...2a3

Haha! Ja! Tusen takk!!❤️ Er hittil 9 kattunger, så tror jeg må forberede meg på å ikke gå på veggen og det blir nok lite søvn de neste mnd.. men er verdt det så klart, fine babyer og jeg elsker de allerede🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Så gøy, og så bra at det har gått fint 😍😍 du må gjerne oppdatere denne tråden med bilder etterhvert, ingen ting i verden er så fint som kattunger❤️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er lenge til nå men ikke gi de bort gratis når de er leveringsklare! Det finnes folk som bruker kattunger til slangemat. Du bør ta minst 500 kr per kattunge.

Anonymkode: 54b2c...5ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hun med noen av de nyfødte barna midt i hendelsen. Hadde såklart hele 3 fødeesker klar til henne, men hun ville kun ha Ikea-posen å ligge i😂23C60CAB-D65E-4316-825D-AC4EA2D1A951.thumb.jpeg.918cb5c308d85fe84e3ba52addb04ac2.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet det er lenge til nå men ikke gi de bort gratis når de er leveringsklare! Det finnes folk som bruker kattunger til slangemat. Du bør ta minst 500 kr per kattunge.

Anonymkode: 54b2c...5ce

Jeg vet det, men takk for info❤️ «Kjøpte» selv min katt for 400 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosinbolla skrev:

Herregud! Så gøy, og så bra at det har gått fint 😍😍 du må gjerne oppdatere denne tråden med bilder etterhvert, ingen ting i verden er så fint som kattunger❤️❤️

Takk for det!!❤️ En veeeeldig lettet «mamma» her nå ja som har gått nervøs og bekymret hver sag på jobb i to uker. Skal prøve å huske og sende inn noen bilder😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel, ni kattunger??!!! Bra jobba må jeg si, det blir livvat framover!😸 Håper hun stopper nå! 😻

Endret av parmanoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mia00 skrev:

Jeg vet det, men takk for info❤️ «Kjøpte» selv min katt for 400 kr. 

Ville også satt kontrakt med ny eier om at kattene skal kastreres før de slippes ut, så det ikke blir flere av dem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye ❤️ :) Kattungefødsel er en kjempestor begivenhet og opplevelse. Tenk å få se små levende skapninger komme til verden. 

Vil anbefale å gå til innkjøp av kattungemelk. Det får du kjøpt på dyrebutikk. Med så mange kattunger må du kanskje være forberedt på at kattemamma kanskje ikke har melk nok til alle kattungene, og da må du støttemate. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Heartgirl skrev:

Gratulerer så mye ❤️ :) Kattungefødsel er en kjempestor begivenhet og opplevelse. Tenk å få se små levende skapninger komme til verden. 

Vil anbefale å gå til innkjøp av kattungemelk. Det får du kjøpt på dyrebutikk. Med så mange kattunger må du kanskje være forberedt på at kattemamma kanskje ikke har melk nok til alle kattungene, og da må du støttemate. 

Ja, dette skjedde dessverre 😭 Én kattunge som ikke fikk melk og døde nå i dag. Ga melkeerstatning, men funket ikke. Så utrolig trist... Får tenke positivt på at katten min ikke lider tapet da hun frastøter seg ungen fordi hun visste det ikke var nok. Så jeg er nok tristere enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mia00 skrev:

Ja, dette skjedde dessverre 😭 Én kattunge som ikke fikk melk og døde nå i dag. Ga melkeerstatning, men funket ikke. Så utrolig trist... Får tenke positivt på at katten min ikke lider tapet da hun frastøter seg ungen fordi hun visste det ikke var nok. Så jeg er nok tristere enn henne.

Sånt skjer desverre 😕 å det skjer fort! I de fleste tilfellene er det noe galt med kattungen, underutviklede lunger osv som gjør at de ikke lever lenge 

Anonymkode: 9d9cf...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du merker at noen av kattungene ikke legger på seg, og går ned i vekt. Bør du stikke en finger inni munnen for å sjekke om kattungen har ganespalte. Kattunger kan ha det. Da får de ikke til å die kattemammen for melk. Anbefaler å sjekke kattungene for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heartgirl skrev:

Hvis du merker at noen av kattungene ikke legger på seg, og går ned i vekt. Bør du stikke en finger inni munnen for å sjekke om kattungen har ganespalte. Kattunger kan ha det. Da får de ikke til å die kattemammen for melk. Anbefaler å sjekke kattungene for det. 

Takk for svar, men kattungen er død nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...