Gå til innhold

Si opp jobben når du allerede har søkt om dagpenger fra Nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! For en tid tilbake ble jeg som mange andre delvis permittert pga situasjonen rundt Covid 19.

Da jeg ble permittert måtte jeg umiddelbart melde meg som arbeidsledig for å søke dagpenger hos Nav. 

Nå har jeg av flere årsaker bestemt meg for å si opp jobben da jeg ønsker å flytte til min hjemby. 

Ifølge Nav må man umiddelbart gi beskjed dersom man sier opp jobben sin, og dermed vil dagpengeordningen bli avsluttet på dagen.

For det første er det jo helt umulig å ta kontakt med nav i disse dager, tlf er evig kø, chatten deres er en chatbot (autosvar fra robot). Er det på en spesiell måte et spesielt sted inne på Nav du kan melde fra om at du har sagt opp jobben din?

I disse dager er det også slik at de første 20 dagene en er permittert får man betalt som vanlig (nav betaler), mister jeg også retten på disse pengene ved å si opp min stilling?

Hvordan gjør jeg det når jeg skal sende inn mitt første meldekort? 

Håper noen kan svare en mildt sagt forvirret sjel som aldri har hatt noe med nav å gjøre tidligere.. 

Anonymkode: 7da20...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøkt å ta kontakt hvis Mitt NAV? Send de en melding og hør om en/din saksbehandler har anledning til å ringe deg for rask avklaring vedrørende spørsmål rundt permittering og regler. Aldri hatt vanskeligheter med å komme i kontakt med de på den måten selv.

Anonymkode: 3571b...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kira87
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! For en tid tilbake ble jeg som mange andre delvis permittert pga situasjonen rundt Covid 19.

Da jeg ble permittert måtte jeg umiddelbart melde meg som arbeidsledig for å søke dagpenger hos Nav. 

Nå har jeg av flere årsaker bestemt meg for å si opp jobben da jeg ønsker å flytte til min hjemby. 

Ifølge Nav må man umiddelbart gi beskjed dersom man sier opp jobben sin, og dermed vil dagpengeordningen bli avsluttet på dagen.

For det første er det jo helt umulig å ta kontakt med nav i disse dager, tlf er evig kø, chatten deres er en chatbot (autosvar fra robot). Er det på en spesiell måte et spesielt sted inne på Nav du kan melde fra om at du har sagt opp jobben din?

I disse dager er det også slik at de første 20 dagene en er permittert får man betalt som vanlig (nav betaler), mister jeg også retten på disse pengene ved å si opp min stilling?

Hvordan gjør jeg det når jeg skal sende inn mitt første meldekort? 

Håper noen kan svare en mildt sagt forvirret sjel som aldri har hatt noe med nav å gjøre tidligere.. 

Anonymkode: 7da20...16e

Kanskje du finner noen svar her: https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/dagpenger-nar-du-er-permittert/oppsigelse-i-permitteringsperioden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du logger deg inn på din side på nav.no. Der kan du sende en mld til kontaktsenteret som enten svarer deg eller sender meldingen til din veileder.

Enda enklere: Du logger deg inn på din side på nav.no og inn på aktivitetsplanen din. Der er det en dialog, hvor du skriver direkte til din veileder. 

Anonymkode: 4712d...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for alle svar!!

TS 

Anonymkode: 7da20...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...