Gå til innhold

Så utrolig oppblåst - «gravidmage» i uke 6+3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten litt sjokkert over magen min. Den popper skikkelig ut, og det ser allerede ut som jeg er gravid. Og buksene strammer og gjør vondt. Jeg hadde ulvehunger sist uke, og da spiste jeg en del. Men ikke nok til å legge på meg mye heller. Nå er matlysten ganske normal igjen.

Jeg har ett barn fra før, men det er 9 år siden jeg var gravid. Jeg kan uansett ikke huske at magen skøyt sånn ut sist. Forstår jo at det må være luft, men altså... har virkelig ikke sjans til å holde den særlig inn heller.

Er godt trent og i utgangspunktet slank (føler meg ikke sånn i det hele tatt nå, men...). Så jeg trodde kanskje magen ville komme litt rundt 4 måneder. 

Flere som har det sånn? Og til dere som har opplevd det samme... endte dere opp med å bli veldig store i graviditeten? La dere på dere mye generelt? 

Anonymkode: 12815...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde større mage i f.eks uke 7 enn jeg har nå i uke 13, fordi jeg var mye forstoppet i uke 7 og rundt den tiden. Fordøyelsen ble etterhvert mer normal, så nå er magen flat igjen. 

Anonymkode: 597e1...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen kommer som regel mye før andre gang enn første. Oppblåsthet samt at tarmene dyttes oppover gir jo en litt falsk mage en periode ;) Men tenker det er helt normalt. Gikk opp 12 i første og 18 i andre men hadde høyere startvekt før nr. 1 enn nr.2.. 

Anonymkode: ed1f9...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig mage, mest sannsynlig fordi jeg var mye oppblåst de første ukene. Var jo ikke mulig å se under litt løse klær, men buksene var trange og vonde. La også på meg jevnt og trutt gjennom første trimester. Så folk er nok litt forskjellige. Jeg har også kort mage, så det stikker fort mer ut når jeg blir oppblåst også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig oppblåst og så høygravid ut i starten av svangerskapet. Men har du ikke vondt i magen? Jeg synes det var skikkelig vondt og fikk ikke gått på do.. Måtte kutte ut tungtfordøyelige karbohydrater (brød, pasta osv) og bruke movicol 1-2 ganger daglig. Da ble det bra igjen👍

Anonymkode: 69458...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nesten mer gravid ut rundt uke 7 enn jeg gjorde rundt uke 20.. Husker jeg var kjempestressa for at jeg skulle bli helt enorm. Jeg var ganske stor på slutten da, men magen vokste noe voldsomt siste tre ukene. Fra å ha gått opp 0,5 kg på ti uker gikk jeg opp nesten 3 de siste tre ukene. 

Var normalt slank før graviditeten, bmi rundt 20 

Anonymkode: b7cf2...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten litt sjokkert over magen min. Den popper skikkelig ut, og det ser allerede ut som jeg er gravid. Og buksene strammer og gjør vondt. Jeg hadde ulvehunger sist uke, og da spiste jeg en del. Men ikke nok til å legge på meg mye heller. Nå er matlysten ganske normal igjen.

Jeg har ett barn fra før, men det er 9 år siden jeg var gravid. Jeg kan uansett ikke huske at magen skøyt sånn ut sist. Forstår jo at det må være luft, men altså... har virkelig ikke sjans til å holde den særlig inn heller.

Er godt trent og i utgangspunktet slank (føler meg ikke sånn i det hele tatt nå, men...). Så jeg trodde kanskje magen ville komme litt rundt 4 måneder. 

Flere som har det sånn? Og til dere som har opplevd det samme... endte dere opp med å bli veldig store i graviditeten? La dere på dere mye generelt? 

Anonymkode: 12815...adf

Det var noen dager særlig kveldstid at jeg følte jeg var større de første ukene enn jeg var i uke 18-20..

Anonymkode: 1e103...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også det. Mye luft hele veien. Umulig å skjule den nesten🙈. Nå er jeg i uke 17 og har faktisk en god fast kul! Er ikke bare luft der lengre nå nei! Så den skikkelige magen kom mye tidligere på meg denne gangen😅.

Dette er forøvrig 3 barnet og er 10 år siden sist😅

Anonymkode: 1efe8...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med forstoppelse i begge svangerskap og ble forferdelig oppblåst av det. Spesielt de første ukene. Sørg for å holde magen i gang, så roer det seg nok 😊

Anonymkode: df2e5...017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er andre graviditet og jeg er 6+4 i dag og har synlig mage. Ved første graviditet hadde jeg slik mage i uke 16! Er veldig nervøs og håper det er ikke 2 stk der inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten litt sjokkert over magen min. Den popper skikkelig ut, og det ser allerede ut som jeg er gravid. Og buksene strammer og gjør vondt. Jeg hadde ulvehunger sist uke, og da spiste jeg en del. Men ikke nok til å legge på meg mye heller. Nå er matlysten ganske normal igjen.

Jeg har ett barn fra før, men det er 9 år siden jeg var gravid. Jeg kan uansett ikke huske at magen skøyt sånn ut sist. Forstår jo at det må være luft, men altså... har virkelig ikke sjans til å holde den særlig inn heller.

Er godt trent og i utgangspunktet slank (føler meg ikke sånn i det hele tatt nå, men...). Så jeg trodde kanskje magen ville komme litt rundt 4 måneder. 

Flere som har det sånn? Og til dere som har opplevd det samme... endte dere opp med å bli veldig store i graviditeten? La dere på dere mye generelt? 

Anonymkode: 12815...adf

Det så ut som at jeg var 28 uker på vei, når jeg var 5-6 uker på vei, så ja 😂 
Klarte ikke holde magen inne, så jeg gikk med magen truttende ut med vilje ett par ganger . 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten litt sjokkert over magen min. Den popper skikkelig ut, og det ser allerede ut som jeg er gravid. Og buksene strammer og gjør vondt. Jeg hadde ulvehunger sist uke, og da spiste jeg en del. Men ikke nok til å legge på meg mye heller. Nå er matlysten ganske normal igjen.

Jeg har ett barn fra før, men det er 9 år siden jeg var gravid. Jeg kan uansett ikke huske at magen skøyt sånn ut sist. Forstår jo at det må være luft, men altså... har virkelig ikke sjans til å holde den særlig inn heller.

Er godt trent og i utgangspunktet slank (føler meg ikke sånn i det hele tatt nå, men...). Så jeg trodde kanskje magen ville komme litt rundt 4 måneder. 

Flere som har det sånn? Og til dere som har opplevd det samme... endte dere opp med å bli veldig store i graviditeten? La dere på dere mye generelt? 

Anonymkode: 12815...adf

Med nummer to så opplevde jeg at min største jeans ikke passet uken før jeg skulle ha mensen. Så oppblåst var jeg. 

Tenkte at jeg hadde spist for mye brød i det siste, som pleier å være grunnen til oppblåsthet hos meg. Jeg bare forble stor, magen ble aldri mindre. Merket at jeg ikke le gre var oppblåst etter uke 14, men magen var like stor. Så jeg ble værende stor ganske tidlig i graviditeten og ble bare større. Magen på nummer to er jo nå like stor som terminmagen med nummer en. 

På nummer en ble magen flat igjen rundt uke 14 og vokste ikke før uke 30. 

Anonymkode: b7f13...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten litt sjokkert over magen min. Den popper skikkelig ut, og det ser allerede ut som jeg er gravid. Og buksene strammer og gjør vondt. Jeg hadde ulvehunger sist uke, og da spiste jeg en del. Men ikke nok til å legge på meg mye heller. Nå er matlysten ganske normal igjen.

Jeg har ett barn fra før, men det er 9 år siden jeg var gravid. Jeg kan uansett ikke huske at magen skøyt sånn ut sist. Forstår jo at det må være luft, men altså... har virkelig ikke sjans til å holde den særlig inn heller.

Er godt trent og i utgangspunktet slank (føler meg ikke sånn i det hele tatt nå, men...). Så jeg trodde kanskje magen ville komme litt rundt 4 måneder. 

Flere som har det sånn? Og til dere som har opplevd det samme... endte dere opp med å bli veldig store i graviditeten? La dere på dere mye generelt? 

Anonymkode: 12815...adf

Hørte ei si at det er lettere å blåse opp ballongen andre gangen 😅

Anonymkode: b7f13...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...