Gå til innhold

Vil så gjerne ha et yrke hvor jeg har eget kontor.Har du tik


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg går nå grunnfag pedagogikk. Vet ikke sikkert hva jeg gjør etter det.

Jeg vil så gjerne ha et yrke hvor jeg har eget kontor. En jobb jeg kan regulere arbeidstiden litt selv. Ikke resepsjon eller skranke, men eget kontor.

Tenker på jobber innen rådgivning eller noe slikt.

Mestrer ikke så godt tall, så noe regnskap er vel heller dårlig :oops:

Har du noen tips til jobber eller utdannelser som gir kontorjobber?

Spør for jeg er litt usikker på hvilke kriterier de søker. Har også en tendens til å undervurdere meg selv litt. Ser på en jobb med eget kontor som litt ansvarsbetinget kanskje? derfor vil jeg være sikker på hvilken vei jeg bør gå.

Men jeg er ikke innteressert i å gå mange år på skole for å få den, til det er jeg for lei skole. 2 år til uten om dette her året kanskje :roll:

Har du noen tips? kanskje du selv jobber på kontor? hva gjør du, hvilken bakgrunn har du? og hva tjener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du kan ta en utdannelse mot en jobb på eget kontor.

Vanligvis begynner man å jobbe et sted og får etterhvert eget kontor.

Fatisk går flere og flere bedrifter bort fra kontorer og over til åpne kontorlandskap.

Du bør nok først finne deg et yrke, så kan du søke jobber og se om det er mulighet for eget kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne ha et yrke hvor jeg har eget kontor. En jobb jeg kan regulere arbeidstiden litt selv. Ikke resepsjon eller skranke, men eget kontor.

Tenker på jobber innen rådgivning eller noe slikt.

Mestrer ikke så godt tall, så noe regnskap er vel heller dårlig :oops:

Synes det er litt tullete å skal ha "EGET KONTOR" som motivasjon for et yrke. Du må ta utgangspunkt i dine interesser. Jeg ser at du har lyst på noe innen rådgivning. Da kan du bygge videre på pedagogikken, dvs, ta embetsstudiet. Da blir du PP- Rådgiver. Det er totalt 6 års utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst tror jeg at du skal sikte deg inn på noen du er interessert i, og føler at du har anlegg for! :roll:

Om du får eget kontor eller ikke er underordnet. Og som det blir nevnt her, er det mange bedrifter som går over til åpent landskap. Det skal vi gjøre her hvor jeg jobber. Har hatt eget kontor lenge nå, men gleder meg til å jobbe i landskap :-)

Jeg er utdannet økonom og jobber innen IT. Arbeidstiden er veldig fleksibel, og jeg kan også jobbe hjemmefra dersom det skulle passe meg best en dag.

Jeg synes du skal tenke nøye gjennom hva du vil, og hva du mener at du passer til. Kanskje det kan være lurt å ta kontakt med en rådgiver som kan hjelpe deg på rett spor? Det er visst et firma som heter Emmali som driver med dette. Har aldri brukt dem selv, men det kan jo være verdt er forsøk? Det koster sikkert noen kroner, men om det kan hjelpe deg til å ta de riktige valgene kan det jo vær en god investering. Fant hjemmesiden deres også : http://www.emmali.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har lyst på noe innen rådgivning. Da kan du bygge videre på pedagogikken, dvs, ta embetsstudiet. Da blir du PP- Rådgiver.

Da kan du bli PP-rådgiver, men også mye annet!

Hvorfor vil du ha et eget kontor, pedden? Og hva synes du om grunnfaget du allerede har? Ønsker du å bygge videre på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig varierende hvilke bedrifter som faktisk beholder egne kontro til ansatte. Nå er det veldig "in" å ha kontorlandskap, fleksible arbeidsstasjoner etc. Så jeg tror du kan komme til å lure deg selv litt med den motivasjonen.

Jeg jobbet i en statlig bedrift (stor) hvor vi hadde eget kontor. Mange departement og statlige institusjoner av litt størrelse har egne kontor. Men jeg tror du gjør en bedre jobb og kommer til å trives bedre hvis du fokuserer på det du faktisk skal gjøre inne på det egne kontoret.

Ellers skjønner jeg faktisk godt hva du mener - det er herlig med eget kontor. Jeg er også veldig opptatt av fleksibel arbeidstid. Men tror neppe dette har noe med yrke å gjøre, heller med arbeidsplassen.

(så sant du ikke velger å jobbe på skolen, i butikk eller andre serviceinstitusjoner hvor publikum faktisk er det viktigste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Dings

Måtte le litt da jeg leste innlegget ditt; da jeg var liten var mitt høyeste ønske nemlig å jobbe på kontor. Eget kontor med skrivemaskin, må vite! :wink:

Ikke vondt ment altså, men jeg henger meg på de andre her som sier at du bør se på arbeidsoppgaver heller enn hvor de skal utføres. Eget kontor er nok ingen selvfølge, akkurat.

Selv jobber jeg i byråkratiet, med eget kontor slik jeg ønsket meg... Men jeg leter fremdeles etter drømmejobben, da! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...