Gå til innhold

Solstorm - tror du det skjer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er snakket om en solstorm som kan skje i nærmeste fremtid, og den kan slå ut strøm nett satelitter etc - 

hva tenker du? 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/forsker-advarer-mot-at-strom-og-data-kan-bli-slatt-ut-1.14965026?fbclid=IwAR1H18mmmPDT6KbqJMOhmKHJVjP9rtnERgDW1avK-WwvOkp104c1UfPzcT0

Anonymkode: dbf52...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En artig kar. Han mener 20 trillioner dollar er det samne som 2 norske oljefond...

Anonymkode: 5d78f...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som frykter solstorm ?

Anonymkode: dbf52...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jo vært perfekt, virkelig toppen av kransekaka i disse tider 😑

Anonymkode: e0bee...fc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo «spådd» lenge 

Anonymkode: dbf52...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte ikke NRK at befolkningen var redd nok allerede? Dette er jo absolutt ikke noe som plutselig ble dagsaktuelt. Og hvordan skal vi forberede oss på noe slikt? Da går verden mer eller mindre under, det samme som hvis en komet smeller inn i kloden vår.

Anonymkode: dc3d0...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lasox

Ja, jeg frykter det mer enn noen annen økonomisk nedgang som vi har hatt. Nå kan vi ikke vite hvor dypt nedgangsperiode vi vil få som følge av koronaviruset, men det skal ekstremt mye til for at det skal bli mer økonomisk nedgang enn en solstorm. Da må det vare i flere år i flere land.

Og nei, jeg tror ikke at det skjer, men jeg vet at det skjer. For det var en solstorm gikk i feil retning heldigvis for bare noen få år siden som ville ha ødelagt veldig mye elektronikk. Om den "skyter ut" i riktig retning mot jorda så vil det få helt kolossale virkninger på økonomien til der hvor den blir truffet. For da blir all elektronikk ødelagt slik som EMP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk ganske reelt at slikt kan skje når som helst. Solaktiviteten er rimelig høy, dette går jo i sykluser på rundt 11 år, men en stor nok storm til at det kan påvirke oss er ikke et fenomen vi tror er uvanlig, er jo hvilken vei den slår ut. Vi har jo nordlyset som er en "bivirkning" av solstormer. Så vi vet det skjer. 

Anonymkode: 05946...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følte ikke NRK at befolkningen var redd nok allerede? Dette er jo absolutt ikke noe som plutselig ble dagsaktuelt. Og hvordan skal vi forberede oss på noe slikt? Da går verden mer eller mindre under, det samme som hvis en komet smeller inn i kloden vår.

Anonymkode: dc3d0...c95

Men dette er da en virkelighet vi har levd med i alle år. Dette er noe alle burde vite og jeg faktisk trodde vi alle lærte på skolen, selv for 30 år siden når jeg gikk der. Er naturfag.  

Anonymkode: 05946...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt fysisk mulig og jeg husker å ha lært om dette på skolen en gang, men det er ikke noe jeg frykter. Det er bare en av de tingene som er så usannsynlige at det ikke er vits å bruke krefter på. 

Anonymkode: a4e42...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det store jordskjelvet i Oslo kommer først, så bekymrer meg heller for det.

Anonymkode: 1547c...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at man ikke kan gå rundt å bekymre seg over ting som man ikke har kontroll over. Det som skjer det skjer, enten det er Coronavirus, solstorm, tsunami og andre naturkatastrofer. Får ta det som kommer, når/hvis det kommer. 

Anonymkode: a8dc0...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...