Gå til innhold

Sår, tykk og sprukken hud på fingertuppene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen mnd vært plaget av sår, tykk og sprukken hud på fingertuppene. Dette startet før denne koronatiden, og har ingenting med hyppigere håndvask, såpebruk og spriting av hendene og gjøre.

Jeg smører og smører, men ingenting hjelper. Smører t.o.m inn hendene skikkelig før jeg legger meg, og har på hansker på natten.

Det er vondt når huden sprekker opp, og ofte er huden flisete og gjør at tekstiler fort henger fast i fingrene mine. 

Noen som har lignende problem? 

Anonymkode: ccdcf...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vitaminmangel kanskje? 

Anonymkode: b6cbc...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vitaminmangel kanskje? 

Anonymkode: b6cbc...01a

Kanskje det. Men har tatt mange blodprøver i løpet av siste året, og hadde ingen vitaminmangel. 

Anonymkode: ccdcf...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noe lignende nå.(før corona) Begge tomlene sprakk på tuppen, ned mot neglen. Betente sår... Tykk, tørr hud liksom....Veldig rart. Ikke hatt det før.

Filte ned og klipte bort hard hud og hadde på bacimysin/bandasje på natta...så grodde det etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MiniMjau skrev:

Har hatt noe lignende nå.(før corona) Begge tomlene sprakk på tuppen, ned mot neglen. Betente sår... Tykk, tørr hud liksom....Veldig rart. Ikke hatt det før.

Filte ned og klipte bort hard hud og hadde på bacimysin/bandasje på natta...så grodde det etterhvert. 

Jeg har heller ikke hatt dette før. Er alle fingertuppene her som har tørr, tykk og sprukken hud, og har hatt det i flere mnd. 

Anonymkode: ccdcf...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...