Gå til innhold

Hvordan rense ansiktet med micellarvann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, dette høres jo ut som et idiotspørsmål, men det er faktisk alvorlig ment.

Jeg er 52 år, og ettersom jeg aldri har hatt hudproblemer, har jeg aldri giddet å rense huden om kvelden (om morgenen når jeg dusjer har det alltid vært greit å gjøre det, fordi man da kan skylle ansiktet grundig).

Men nå som jeg omsider har tatt innover meg det enkle faktum at det ikke er spesielt lurt å sove med foundation og all mulig forurensning som man får i løpet av dagen, vil jeg også begynne å rense huden om kvelden før jeg legger meg.

Jeg trodde at micellarvann var lurt, ettersom man etter sigende bare kan ta det på en bomullsdott og sveipe det over ansiktet. Men nei! Jeg bruker 10-12 bomullsdotter (ofte mer), pluss noen med rent vann innimellom, før bomullsdottene begynner å se rene ut.

Greit nok, 2-3 av dem brukes til å fjerne øyensminken (jeg legger dem mot øyet en stund for å løse opp før jeg begynner å tørke bort), og det får så være. Det mest irriterende er allikevel huden i ansiktet. Den eneste hudsminken jeg bruker, er True Match fra L'Oréal. En ganske tyntflytende foundation som man skulle tro det var lett å fjerne. Men når det tar minst ti bomullsdotter dynket i micellarvann før de begynner å se litt rene ut, så begynner jeg å lure, Og jeg har jo også hudpleieprodukter under foundationen som da sannsynligvis ikke har blitt fjernet ennå.

Så hvordan gjør man det? Og har noen noe forslag til en renserutine om kvelden som er litt kjappere og enklere?

Anonymkode: eefbb...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi... høres voldsomt ut. Jeg har tidligere brukt L’Oréal sitt miscellarvann til øyensminke og det har funket greit. Men vil skåne huden rundt øynene for gnikking osv.. Så nå fukter jeg ansiktet og bruker et  renseskum fra Rudolph care. Det tar både øyensminke og foundation. Og slipper bruke masse bomullspads også. Vinn-vinn! Skal sies jeg bruker veldig lite sminke, både på ansikt og øyne. Så om det er et heavyduty produkt vet jeg ikke. Har også brukt en rensegel fra Ole Henriksen, duger den også.  

Anonymkode: d911c...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er jeg som har misforstått, men jeg bruker micellarvann til å fjerne det som er igjen etter at jeg har brukt den vanlige ansiktsrensen min.

Anonymkode: 00047...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket micellarvann er det du bruker? Jeg trenger maks tre bomullsdotter, og jeg bruker som regel både foundation, blush, bronzer og maskara.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det rett i hendene og massere det inn i ansiktet. Da sparer du miljøet! Husk å alltid vaske ansiktet med vann etter å ha brukt micellarvann. «Proffene» bruker micellarvann først og så en vanlig rens etterpå.

Anonymkode: 1406d...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut "doble cleansing" på YouTube. Der finner du nok mange gide tips til teknikker. Du renser med en olje eller balm først. Vasker det av. Så renser du en gang til med en mild rens. Clinique sin take the day off balm skal vistnok fjerne sminke kjempegodt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker først 2 bommulspads med Micellar vann, tar øyesminken og drar den over foundationen.

Bruker deretter 1 våtserviett fra Nivea på ansiktet

Også vasker jeg ansiktet med Nivea renseskum 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryker du de over huden eller hvordan bruker du de? Tar du en ny så fort en er dekket med sminke da? For det trenger du ikke.. Jeg bruker to bomullspadder, en til øyensminke, bruker begge sider av padden og påfører litt mer micellar vann på den andre siden. Tar en ny pad til huden, stryker over hele ansiktet, og hvis jeg har veldig mye foundation på påfører jeg en liten dæsj micellar vann på andre siden av padden og drar over hele ansiktet igjen. Da er all sminke vekk. 

Endret av Helena0102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micellarvann fjerner jo nesten ikke sminken i det hele tatt.  Brukt den som toner.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en ordentlig rens for å få renset ansiktet. Det kan hende miscellarvann tar bort sminken med nok bruk, men den renser ikke ansiktet.

Anbefaler å heller prøve noe som denne f.eks: https://www.kicks.no/pixi/natural-choice/vegansk/vegansk-ansiktspleie/ansiktsrens/double-cleanse-50-ml-x-2 Da får du bort alt. Bruk en klut og ikke wipes eller cotton pads. :)

Anonymkode: 482ce...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Apocalypte skrev:

Micellarvann fjerner jo nesten ikke sminken i det hele tatt.  Brukt den som toner.  

Nei, Micellarvann må vaskes av. 

Anonymkode: 1406d...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Micellarvann må vaskes av. 

Anonymkode: 1406d...d37

Nei, det må det ikke! Hele greia med micellarvann er jo at du ikke trenger å vaske det av. Men du kan jo selvsagt velge å gjøre det om du ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beskjeden skrev:

Nei, det må det ikke! Hele greia med micellarvann er jo at du ikke trenger å vaske det av. Men du kan jo selvsagt velge å gjøre det om du ønsker. 

Og til ts: Jeg renser først med renseolje/renseskum om kvelden, og deretter går jeg over med micellarvann til jeg ser den er ren (Ca 2 pads). Bruker også en toner etterpå etter behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Beskjeden skrev:

Nei, det må det ikke! Hele greia med micellarvann er jo at du ikke trenger å vaske det av. Men du kan jo selvsagt velge å gjøre det om du ønsker. 

Nei, man må ingenting. Men det er anbefalt. 
 

«With most micellar waters, the directions indicate that you don’t need to rinse, but because leaving even mild cleansing agents on skin for longer than necessary isn’t ideal, we strongly recommend following with a regular rinse-off cleanser or rinsing with plain tap water before doing the rest of your skincare routine.»

https://www.paulaschoice.com/expert-advice/skincare-advice/basic-skin-care-tips/how-to-wash-your-face.html

 

Anonymkode: 1406d...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...