Gå til innhold

Tror dere poenggrensene vil synke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innlegget ditt! :) 

Det stemmer at det er juss jeg vil inn på. :)

Absolutt en god tanke, 
men dessverre har jeg ikke den muligheten av ulike grunner. Blant annet har jeg studert tidligere, og er heldig å ha akkurat fem år igjen hos lånekassen (juss er heldigvis fem år). 

Jeg har vurdert å reise ett år til utlandet, lære meg et språk og ta opp fag. 
Men i tillegg til at det er vanskelig å gjennomføre, er jeg også redd det vil ødelegge meg totalt å ikke begynne på en karrierevei. For min del er jeg veldig mye alene og nærmest isolert mens jeg tar opp fag, til tross for at jeg jobber på siden. Jeg har mistet veldig mye på å gjøre det, også venner. I tillegg føler jeg meg fortapt, og mislykket ettersom jeg ikke kommer inn. Det verste er at jeg egentlig har snittet, det har bare økt så mye hvert år. Jeg er egentlig skoleflink, men som privatist ser jeg bare nedgang. Derfor trenger jeg en retning i livet, om det høres holdbart ut?
Derfor tror jeg at jeg bare må begynne på en karrierevei, men samtidig er jeg jo redd for å angre.

Anonymkode: 06598...ec7

Du kan jo ta et annet studie i mellomtiden ved siden av jobb,  altså uten studielån.. Så får du et treningsår også når det kommer til studieteknikk etc 

Anonymkode: 61055...cab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innlegget ditt! :) 

Det stemmer at det er juss jeg vil inn på. :)

Absolutt en god tanke, 
men dessverre har jeg ikke den muligheten av ulike grunner. Blant annet har jeg studert tidligere, og er heldig å ha akkurat fem år igjen hos lånekassen (juss er heldigvis fem år). 

Jeg har vurdert å reise ett år til utlandet, lære meg et språk og ta opp fag. 
Men i tillegg til at det er vanskelig å gjennomføre, er jeg også redd det vil ødelegge meg totalt å ikke begynne på en karrierevei. For min del er jeg veldig mye alene og nærmest isolert mens jeg tar opp fag, til tross for at jeg jobber på siden. Jeg har mistet veldig mye på å gjøre det, også venner. I tillegg føler jeg meg fortapt, og mislykket ettersom jeg ikke kommer inn. Det verste er at jeg egentlig har snittet, det har bare økt så mye hvert år. Jeg er egentlig skoleflink, men som privatist ser jeg bare nedgang. Derfor trenger jeg en retning i livet, om det høres holdbart ut?
Derfor tror jeg at jeg bare må begynne på en karrierevei, men samtidig er jeg jo redd for å angre.

Anonymkode: 06598...ec7

Gikk selv et langt studie, hvor jeg "manglet" et år med studielån. Løste det ved at det siste "året" med studielån delte jeg i to, dvs at jeg hadde et halvår med studielån nest siste året og et halvår avsluttende semester, og jobbet/sparte penger resten av tiden.

Måtte også ta opp fag for å komme inn, og var da sosial samtidig. Studerte litt på universitetet, bodde i kollektiv, var aktiv i organisasjoner. Retningen i livet lager du selv :)  Det er lett å gli inn i privatistbobla (har bekjente som gjorde det), men de aller fleste jeg kjenner som tok opp privatistfag gjorde andre ting i tillegg. 

Anonymkode: dae05...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...