Gå til innhold

Hvilken matvarebutikk er faktisk billigst å handle i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg handler egentlig her og der, jeg har coop medlemskap og trumf. Så varierer mellom å handle på coop, eurospar og kiwi, men har ikke akkurat bitt meg merke i hvor det er billigst? Brød kjøper jeg alltid hos rema 1000 (fordi jeg syns de har best utvalg og favorittbrødet mitt får jeg kjøpt der). 

Handler dere i en fast butikk eller varierer dere etter hvor det er tilbud osv? Følger dere med på tilbud? 

Anonymkode: 1e725...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er like dyrt over alt, og nå i disse dager. stiger prisene med 20-30%. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg handler egentlig her og der, jeg har coop medlemskap og trumf. Så varierer mellom å handle på coop, eurospar og kiwi, men har ikke akkurat bitt meg merke i hvor det er billigst? Brød kjøper jeg alltid hos rema 1000 (fordi jeg syns de har best utvalg og favorittbrødet mitt får jeg kjøpt der). 

Handler dere i en fast butikk eller varierer dere etter hvor det er tilbud osv? Følger dere med på tilbud? 

Anonymkode: 1e725...482

Hva er favorittbrødet ditt? Jeg handler sjelden på Rema, og en av grunnene er at jeg ikke har funnet et godt brød der.

Anonymkode: 059b1...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er favorittbrødet ditt? Jeg handler sjelden på Rema, og en av grunnene er at jeg ikke har funnet et godt brød der.

Anonymkode: 059b1...373

Liker proteinbrødet og det som er 100% grovt og inneholder D-vitamin.  

Anonymkode: 1e725...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de fleste er "billigst" om en følger litt med på hvilke som har tilbud. Handle det ene der og det andre der (om en har mulighet)? Bunnpris er vel den butikken med oftest 10-kroners marked her til lands?

Anonymkode: 08d17...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt bunnpris, men Kiwi er også en god matbutikk. 

Anonymkode: 36651...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bunnpris er jo dyrest. Extra ,kiwi og rema er mye billigere en bunnpris.

Anonymkode: fdd3f...9c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke smart-telefon lengre, men fantes det ikke en norsk app som sammenlignet priser hos de forskjellige kjedene, uke for uke? Mulig jeg husker feil, men kanskje noen av dere med interesse kan søke opp?

Anonymkode: 08d17...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes i hvertfall en app som heter mattilbud der du finner mange av tilbudsavisene. Jeg sjekker litt og går innom 2-3 butikker ,som uansett ligger på veien for meg, når jeg skriver handleliste. Favorittbutikken er Meny, men det lønner seg ikke å handle mest der. Syns vel Kiwi kommer best ut totalt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brunhilde skrev:

Det finnes i hvertfall en app som heter mattilbud der du finner mange av tilbudsavisene. Jeg sjekker litt og går innom 2-3 butikker ,som uansett ligger på veien for meg, når jeg skriver handleliste. Favorittbutikken er Meny, men det lønner seg ikke å handle mest der. Syns vel Kiwi kommer best ut totalt sett. 

Liker også Meny pga utvalget men har aldri til dags dato foretatt en storhandel der.  Alt er litt dyrere enn Kiwi/Rema/Coop og en gjennomsnittsfamilie taper mye årlig på å handle der fast. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler på Rema 1000

Med Appen Æ, mye av det jeg handler ofte blir billigere da, sparer en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Apocalypte said:

Liker også Meny pga utvalget men har aldri til dags dato foretatt en storhandel der.  Alt er litt dyrere enn Kiwi/Rema/Coop og en gjennomsnittsfamilie taper mye årlig på å handle der fast. 

Det hender jeg husker å se etter og jeg betalte 7,90 for en pakke fajitaskrydder på Rema, tror den kostet nesten 9 kroner på Meny. Ikke SÅ veldig mye i forskjell, men når det gjelder alle varer, hver dag og hver handel så blir det litt. Men når det er tilbud på Meny, da handler jeg der. De ansatte er så utrolig mye hyggeligere der enn på Rema 1000 som er min andre nærbutikk. Er bare meg i husholdningen, så det utgjør kanskje ikke det aller meste. Vet ikke helt, bruker det som unnskyldning for å velge Meny. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Kiwi, Rema 1000 og Coop Extra er så godt som like billige. I pristester bytter disse tre på å vinne, og over tid er det ingen av dem som er markant billigere enn de andre to. Så du kan egentlig bare velge den du liker best av disse. 

Når det er sagt er det andre måter å spare penger på dagligvarer på. Om du er god til å handle på tilbud og være rutinert i innkjøpene dine kan du sikkert spare en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er billigst for meg å handle på Coop Obs. De har ofte tilbud på veldig mange av varene jeg kjøper (-40% på frukt, -40% på Toro og ulike typer frossenpizza 4 stk for 100 kr er blant favoritt-tilbudene de har ofte), jeg får mange kuponger på ting jeg kjøper ofte (alt fra gratis 1,75 liter melk til -15 kroner på kaffe denne uken), og sist men ikke minst, så HAR de alt jeg ønsker å kjøpe - så jeg slipper å bruke tid og bensin på å kjøre til flere butikker, som jeg ofte må hvis jeg prøver meg på å handle på Rema eller Kiwi. Tid og bensin utgjør også penger! 

Anonymkode: 6f0a7...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...