Gå til innhold

Nå som tiltakene vil vare mange uker, hva gjør dere ang barna og det å være sammen med andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tre barn på 16, 13 og 9 år. 16 åringen trener innimellom ute med en kamerat og klarer seg greit med det. 13-åringen begynner å savne å treffe noen. 9-åringen savner venninnene veldig.

Nå varer jo tiltakene til i allefall over påske. Så hva gjør dere med barna og det sosiale nå? Kommer dere til å la de treffe noen få venner i denne tida eller ikke?

Syns det er vanskeligst ang 9-åringen. Hun har 4 nære venninner og ønsker å være litt sammen med alle. Men, å velge blir jo veldig vanskelig. Til og med for meg som mor blir det vanskelig å bestemme dette.

Hvordan kommer dere til å gjøre det?

Anonymkode: 76a46...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas

Gjør som jeg hele veien har gjort, følger de offentlige rådene. Har ikke gjort det vanskelig for meg selv ved å prøve å følge egenpåførte, strengere regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme. Har små barn og store barn. De store klarer seg selv og er med noen få venner, men det virker som at de fleste med småbarn vil holde seg alene. Vi har ikke noen lekevenner til de små enda, da de andre vennene våre med småbarn holder seg for seg selv. 

Anonymkode: 8ce54...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 9 åring får møte sin bestevenninne utendørs ca en times tid om gangen og med en meters avstand ( de er naboer). De snakker mye på telefonen. Tiåringen har samme regler. Hun på 5,5 år får ikke ha omgang med sine venner da hun ikke har forståelse for 1 meter avstand. Vi er 5 i familien og vi går på tur sammen men ikke med andre. Vi besøker ikke familie og venner. Bestiller mest mat fra kolonial.no og går i butikken på tider med få andre hvis vi absolutt må. Barna har forståelse for dette, slik er det nå-vi må bare forholde oss til det.

Anonymkode: 22301...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å lure på. Vi fortsetter som vi har gjort. Har to barn, og begge har én avklart lekevenn hver hvor vi har blitt enige med foreldrene om at de er hverandres utvalgte lekevenn for denne perioden. Ellers holder vi oss mest mulig hjemme.

Anonymkode: 1f083...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortsetter som vi har gjort siden skolene stengte. Guttungen for treffe bestevennen sin og jeg treffer mammaen så vi er 4 som bare treffer hverandre og bor på samme sted. Enkelt og greit, eneste gangene vi treffer andre er på butikken og da venter barna utenfor. :) 

 

Endret av FrøkenMånestråle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Har tre barn på 16, 13 og 9 år. 16 åringen trener innimellom ute med en kamerat og klarer seg greit med det. 13-åringen begynner å savne å treffe noen. 9-åringen savner venninnene veldig.

Nå varer jo tiltakene til i allefall over påske. Så hva gjør dere med barna og det sosiale nå? Kommer dere til å la de treffe noen få venner i denne tida eller ikke?

Syns det er vanskeligst ang 9-åringen. Hun har 4 nære venninner og ønsker å være litt sammen med alle. Men, å velge blir jo veldig vanskelig. Til og med for meg som mor blir det vanskelig å bestemme dette.

Hvordan kommer dere til å gjøre det?

Anonymkode: 76a46...6f1

Skype?

Anonymkode: e9e00...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spille online venner er jo veldig kjekt :) Jeg har også ett barn på 9 år.

Anonymkode: 60d20...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spille online venner er jo veldig kjekt :) Jeg har også ett barn på 9 år.

Anonymkode: 60d20...cae

Joda, det syns hun er morsomt og det gjør hun. Men, det blir ikke helt det samme og like moro når det varer i ukesvis...

Anonymkode: 76a46...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...