AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Del Skrevet 25. mars 2020 Jeg prøver å jobbe litt med magemusklene mine, og følger tutorials på nett stort sett nå som vi må være hjemme. Både på senter med instruktør og når jeg følger veiledninger på nett opplever jeg at jeg får vondt i ryggraden når jeg gjør disse øvelsene. Det gjelder stort sett alle ab-øvelser. Jeg prøver å følge veiledningene nøye, men lurer jo veldig på om jeg gjør noe feil, siden jeg får vondt i ryggen av dem. Det gjør bare vondt mens jeg holder på, ikke i ettertid, men det gjør såpass vondt mens jeg holder på at jeg må stoppe. Noen som kan veilede meg litt om hva jeg kanskje gjør feil? Anonymkode: 9e52b...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Del Skrevet 25. mars 2020 Det skjer lett dersom man har svak kjernemuskulatur/ikke vet helt hvordan man skal få kontakt! Jeg slet med det lenge før jeg "knakk koden". Prøv å ikke "suge inn navlen" som mange sier man skal, men heller gjøre magen "kompakt". En måte å øve seg på å få kontakt er å ligge på ryggen med bøyde knær (men fotsålene i bakken) og tenke at du skal krumme magen slik at den "brettes sammen" - men uten å faktisk ta en situp. Hold deg gjerne ganske hardt på magen og tenk at du skal aktivere de musklene du tar på, mens du presser ryggen ned i bakken. Anonymkode: 91478...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Del Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skjer lett dersom man har svak kjernemuskulatur/ikke vet helt hvordan man skal få kontakt! Jeg slet med det lenge før jeg "knakk koden". Prøv å ikke "suge inn navlen" som mange sier man skal, men heller gjøre magen "kompakt". En måte å øve seg på å få kontakt er å ligge på ryggen med bøyde knær (men fotsålene i bakken) og tenke at du skal krumme magen slik at den "brettes sammen" - men uten å faktisk ta en situp. Hold deg gjerne ganske hardt på magen og tenk at du skal aktivere de musklene du tar på, mens du presser ryggen ned i bakken. Anonymkode: 91478...b5e Tusen takk for godt svar! Jeg skal prøve dette! Anonymkode: 9e52b...90f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 25. mars 2020 #4 Del Skrevet 25. mars 2020 Enig med svar. Jeg får gjerne vondt i korsryggen dersom ryggen ikke er helt ned på matta. Så du må "tilte" bekkenet oppover og aktivere kjernen. Hvis du gjør planleøvelser så må du passe på å ikke ha svai rygg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Del Skrevet 25. mars 2020 2 timer siden, Heisann1234 skrev: Enig med svar. Jeg får gjerne vondt i korsryggen dersom ryggen ikke er helt ned på matta. Så du må "tilte" bekkenet oppover og aktivere kjernen. Hvis du gjør planleøvelser så må du passe på å ikke ha svai rygg. Takk for tips Anonymkode: 9e52b...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå