Gå til innhold

Hva bestiller du aldri på restaurant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv unngår jeg retter som jeg enkelt kan lage like bra hjemme. Bestiller veldig sjelden salat, gidder ikke betale 160 kr for noen salatblader og kyllingbiter som enhver idiot kan smelle ihop. Og det føles kjedelig å spise diettmat ute. Spaghetti bolognese er også kjedelig å bestille, det er jeg god på selv. 

Liker å bestille noe jeg ikke hadde orket å lage selv, eller ikke har utstyr til. F.eks. en langkokt fransk gryte, risotto, østers, blåskjell, sushi eller noe med en komplisert saus. Eller en digg steinovnspizza. Liker også å spise norsk tradisjonsmat som raspeballer ute, ikke noe jeg hadde satt i gang med hjemme.

Dere?

Anonymkode: 43935...823

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg! Bestiller aldri salat eller spaghetti bolognese (gjorde det i Italia, men selv der angret jeg etterpå. Ikke fordi den ikke var god, men fordi det ikke er noe spennende å spise ute). Har heller ikke for vane å bestille suppe, da de stort sett koster mye mer enn de er verdt, i tillegg til å mette lite. Jeg bestiller aldri fisk, men det handler om at jeg generelt ikke er så glad i fisk, og at jeg ikke forbinder det med kos. Å betale 400,- for en "fin" fiskerett føles helt absurd for meg. Retter med blåskjell/kreps/reker bestiller jeg derimot gjerne :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta og thai curry (elsker det, men lager like god hjemme). Bestiller helst det jeg ikke kan lage som sushi og indisk. 

Anonymkode: 9287c...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pasta etter å ha blitt matforgiftet. 

Anonymkode: 991d2...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med deg bestiller jeg svært sjelden pasta og salat. Jeg bestiller ting jeg stort sett ikke kan lage hjemme. Kan også for eksempel bestille biff hvis det, som du sier, inkluderer kompliserte sauser og annet digg tilbehør. 

Jeg elsker restauranter som har «tasting menu» med tilhørende viner til hver rett. Betaler gjerne noen lapper for dette på en finere restaurant.

Anonymkode: d1fa3...fc0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indisk, sushi eller salat. Liker ingen av delene. Sjeldent jeg spiser suppe på restaurant, mest fordi det ikke "er verdt det" og metter ikke så mye. Unntaket er minestronesuppe til forrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling, en billig ingrediens og kjedelig. Lager det hjemme :)

Anonymkode: 7c0e3...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza og burger.  Dette kan jeg lage like godt selv. Bestiller mat som jeg ikke er like god på å lage .

Foretrekker å spise ute sjelden, men på "bedre "restauranter med f.eks vinpakke. 

Unntaket er sushi. Spiser på sabrura 2 ganger i mnd. 

Anonymkode: 20bd6...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller aldri: 

Pølse uansett om det er spesial-pølser, kylling (synes ofte det er tørt), sterk mat, salat, pizzabuffet (uhygienisk og overpriset). 

Ellers unngår jeg å bestille pasta på restauranter med 30 ulike retter. Da er ikke restauranten spesialisert nok og man ender ofte med en dvask spagetti som ala Capri på boks. Jeg bestiller heller ikke kjøttkaker på en kinesisk restaurant som tilbyr både kinesisk og norsk mat. 

Tapas spiser jeg på spanske og italienske restauranter. Men ikke på en "vi serverer alt mulig restaurant". Da får man kjipe retter som også er billige.

Anonymkode: e0b8f...dbf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, ts. Bestiller ikke salater, da jeg føler jeg får så lite for pengene og egentlig lager de bedre selv. Bestiller noe jeg ikke hadde lagd selv. 

Anonymkode: 94878...721

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her også. Bestiller ikke mat som jeg lager bedre hjemme eller som krever mye forskjellige ingredienser for å lage. 

 

Spiser mye asiatisk mat ute. Synes det er mye jobb å lage indisk hjemme med alt av godt tilbehør. Samme med ramen. Kan lage lettversjon av asiatisk mat hjemme, men for autentiske smaker så spiser jeg ute. 

Tapas er en annen favoritt når man spiser ute. Forskjellige burger restauranter er morsomt å prøve. Sushi synes jeg også er bedre å spise på restaurant. 

 

Bestiller sjeldent pasta, salat, biff og pizza. Alt er lett å lage hjemme og blir ofte like bra eller bedre enn på restaurant 

 

Anonymkode: 4aa9d...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vegansk

Anonymkode: 213b3...fd8

Så du ber om kjøtt,fisk etc uten tilbehør?

Anonymkode: 3bf44...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Biff, ikke så begeistret for det, lager heller aldri selv.

Laks, av en eller annen grunn frister dette aldri når jeg spiser ute 😅 men veldig glad i det og lager det jevnlig selv.

Pleier heller ikke velge supper om jeg først skal legge penger i restaurantmat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller sjeldent/aldri sjømat, fordi jeg ikke er så glad i det. Unntaket er blåskjell, men det bestiller jeg heller ikke noe mer, da jeg etter utallige forsøk ikke har funnet noen som lager det/tilbehøret like hodt som jeg gjør hjemme.

Biff bestiller jeg nesten aldri, unntaket er på EN restaurant i nabobyen. De lager den fantastisk og har godt tilbehør. 
Ellers har jeg bedre resultat og råvarer hjemme.

 

Anonymkode: 3712a...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...