Gå til innhold

Hva bestiller du aldri på restaurant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestiller aldri:

  • Salat.
  • Pasta.
  • Sjømat.
  • Noe uten kjøtt.
  • Suppe.

Anonymkode: 26d65...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mange andre nevner, så bestiller jeg aldri suppe når jeg først skal spise ute. Dette pga det metter lite og koster mye ifht hvor mett man (ikke) blir.

Jeg bestiller heller aldri noen form for snegler eller skjell, som blåskjell, kamskjell eller østers. Takler rett og slett ikke den konsistensen og følelsen av å spise slimete greier. Folk sier dessuten at det bare smaker slimete saltvann av f.eks østers og blåskjell.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Bestiller sjeldent/aldri sjømat, fordi jeg ikke er så glad i det. Unntaket er blåskjell, men det bestiller jeg heller ikke noe mer, da jeg etter utallige forsøk ikke har funnet noen som lager det/tilbehøret like hodt som jeg gjør hjemme.

Biff bestiller jeg nesten aldri, unntaket er på EN restaurant i nabobyen. De lager den fantastisk og har godt tilbehør. 
Ellers har jeg bedre resultat og råvarer hjemme.

 

Anonymkode: 3712a...f2d

Hva slags tilbehør pleier å du ha til blåskjell? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel bestiller jeg aldri fisk på restaurant, iallefall ikke i utlandet. Jeg er sjeldent på restaurant i Norge, og er skeptisk til fisk i utlandet etter å ha hørt historier med folk som har fått servert helt rå fisker uten tilberedning. 
 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gorilla said:

Som regel bestiller jeg aldri fisk på restaurant, iallefall ikke i utlandet. Jeg er sjeldent på restaurant i Norge, og er skeptisk til fisk i utlandet etter å ha hørt historier med folk som har fått servert helt rå fisker uten tilberedning. 
 

 

Litt morosmt, for jeg bestiller oftere fisk i utlandet enn i Norge, og har fått utrolig mye godt. 😄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff er dyrt og som regel dårlig på restaurant, så det har jeg sluttet å bestille. Lager det mye bedre selv. Er som andre i tråden her egentlig, bestiller ting jeg ikke er flink til å lage selv, eller som jeg ikke har utstyr til hjemme. 

Anonymkode: 858ef...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg nesten aldri bestiller er fordi vi ikke har noen bra restauranter her jeg bor. Her er det bare pizza, kebab, biff, pasta og alt det vanlige. Og de få gangene jeg har bestilt mat så har jeg blitt skikkelig skuffa. Da lager jeg faktisk bedre mat hjemme.

Anonymkode: 9c5eb...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff av storfe! Blir alltid skuffa, og synes jeg lager bedre selv 😅 bestiller heller ikke pasta med tomatsaus, da jeg gjerne spiser det til hverdags. (Kan bestille biff av vilt eller pasta med andre sauser)

 Ellers bestiller jeg aldri sushi (liker ikke) 

Anonymkode: d3794...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg spiser til vanlig-spaghetti bolognese, lasagne, pizza, burger(utenom hvis den høres dritdigg ut) osv.

Besiller heller aldri kjøtt eller fiskeretter.

Anonymkode: aab9f...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Kylling, salat type cæsar. og suppe.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bestille det meste, men ikke hvor som helst. Jeg bestiller aldri de rettene som ser ut til å være alternativ for folk som egentlig har lyst å spise et annet sted. 

Eksempel storfe på en sjømatrestaurant. 

Anonymkode: 86123...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestiller aldri spaghetti carbonara. Dette fordi 99% av alle restauranter tror det skal lages med fløtesaus. 

Anonymkode: 1c427...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cæsarsalat er det første jeg kommer på, fordi ingen lager den uten å ha oppi en masse greier som ikke har noe der å gjøre.

I tillegg er det mange, mange ting jeg kun bestiller på veldig gode restauranter fordi det bare der er tilberedt riktig. Den mest åpenbare råvaren der er kveite. Jeg spiser og tilbereder mye kveite selv, og vet nøyaktig hvor saftig den kan være når man varmebehandler akkurat nok, på riktig temperatur, og hvor lite som skal til før både smak og konsistens blir helt ødelagt for min del. Én eneste gang har jeg tatt sjansen på kveite på restaurant og fått den perfekt tilberedt, og da sa jeg tydelig i fra etterpå at jeg var strålende fornøyd.

I det hele tatt er det hva man bestiller hvor som er greia, tenker jeg. Feks setter jeg aldri min fot på Egon fordi jeg vet at ingenting de serverer er noe jeg vil spise, med mindre det var eneste gjenværende alternativ jeg hadde for å ikke dø av sult. :Knegg:

Anonymkode: 8c479...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri østers, blir skuffa hver gang. Ikke fordi det er dårlig tilberedt, jeg bare liker det ikke nok til at det er verdt det. En litt oppskytt delikatesse, syntes jeg. 
 

Bestiller ellers aldri nachos og salat da jeg lager dette minst like godt selv. Unngår også retter med ris da jeg virkelig ikka kan fordra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller mat jeg ikke kunne funnet på å lage hjemme. Unntaket er hamburger, jeg ELSKER hamburger. Og nei, ikke den typen du kjøper på Burger King eller McDonalds (at det i det hele tatt er lov å kalle det svineriet for burger, det forstår jeg ikke) eller sånne typiske fastfood restauranter. 

Anonymkode: 4618f...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapskaus, og pyttipanne, eller andre reste mat. 😬

Anonymkode: f1a69...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2020 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Selv unngår jeg retter som jeg enkelt kan lage like bra hjemme. Bestiller veldig sjelden salat, gidder ikke betale 160 kr for noen salatblader og kyllingbiter som enhver idiot kan smelle ihop. Og det føles kjedelig å spise diettmat ute. Spaghetti bolognese er også kjedelig å bestille, det er jeg god på selv. 

Liker å bestille noe jeg ikke hadde orket å lage selv, eller ikke har utstyr til. F.eks. en langkokt fransk gryte, risotto, østers, blåskjell, sushi eller noe med en komplisert saus. Eller en digg steinovnspizza. Liker også å spise norsk tradisjonsmat som raspeballer ute, ikke noe jeg hadde satt i gang med hjemme.

Dere?

Anonymkode: 43935...823

Enig, bortsett fra tradisjonsmat. Er ikke så fan av ball og kjøttkaker liksom. En annen ting jeg aldri bestiller, bortsett fra sushi eller skalldyr, er fisk. Er alltid redd for at jeg har brukt penger på noe jeg ikke kommer til å like. Men om jeg er på en god Restaurant, bør jeg kanskje prøve. Får bli et mål etter dette corona styret er over

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...