Gå til innhold

Hva bestiller du aldri på restaurant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestiller aldri biff, er ikke noe glad i det. Bestiller derimot ofte fiskeretter, da er jeg sikker på at jeg får et skikkelig fiskemåltid spennende smaker og tilbehør (på restauranter jeg kjenner til selvsagt). Hjemme blir det bare "kjedelige" fiskemiddager med potet og gulrot 😅

Anonymkode: d671c...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjømat. Er for skeptisk til blåskjell ol. Ikke er jeg glad i det heller. Aldri noe fra sjø og hav faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SoWhat? skrev:

Sjømat. Er for skeptisk til blåskjell ol. Ikke er jeg glad i det heller. Aldri noe fra sjø og hav faktisk. 

Du er ikke glad i blåskjell når du tydelig ikke har smakt det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens rett. Ofte produsert i store mengder og varmet opp. Er en grunn til at den er billligere enn vanlig når det er "dagens".

Anonymkode: 7a539...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du er ikke glad i blåskjell når du tydelig ikke har smakt det? 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at så mange er skeptisk til sjømat på restaurant. Sjømat tilberedes som oftest nye bedre på restaurant enn det de fleste gjør hjemme. Alt for mye fisk serveres for mye kokt/trukket/ stekt /bakt i de tusen hjem. En elegant sjømatrett på restaurant er ofte måltidets høydepunkt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Brunello skrev:

Skjønner ikke at så mange er skeptisk til sjømat på restaurant. Sjømat tilberedes som oftest nye bedre på restaurant enn det de fleste gjør hjemme. Alt for mye fisk serveres for mye kokt/trukket/ stekt /bakt i de tusen hjem. En elegant sjømatrett på restaurant er ofte måltidets høydepunkt.

Helt enig! 
Selv bestiller jeg sjelden pasta, mest fordi det ikke er favoritten. 

Kylling syns jeg sjelden er spesielt spennende, bortsett fra på indisk restaurant. Generelt liker jeg å bestille etter hva som anbefales/ er spesialiteten. 
 

Anonymkode: 37213...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskrem, det er jo ikke hjemmelaget men vanlig butikkis.  Bestiller også sjelden brownie ol av samme grunn.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Apocalypte said:

Iskrem, det er jo ikke hjemmelaget men vanlig butikkis.  Bestiller også sjelden brownie ol av samme grunn.  

nei?

får stort sett hjemmelaget is på restaurant. og mye godt!

Anonymkode: 10fb8...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Brunello said:

Skjønner ikke at så mange er skeptisk til sjømat på restaurant. Sjømat tilberedes som oftest nye bedre på restaurant enn det de fleste gjør hjemme. Alt for mye fisk serveres for mye kokt/trukket/ stekt /bakt i de tusen hjem. En elegant sjømatrett på restaurant er ofte måltidets høydepunkt.

Ja - utrolig mange som var sære og skeptiske her, høres ut som at mange har selvpåført trist liv. Må jo være supert å få noe man aldri har prøvd?

og ikke sjømat? som om det var én type mat/smak? blir som å si ikke mat som starter med 'R'

Anonymkode: 10fb8...0c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dagens rett. Ofte produsert i store mengder og varmet opp. Er en grunn til at den er billligere enn vanlig når det er "dagens".

Anonymkode: 7a539...e1a

spørs. på gode restauranter er dagens rett (eks dagens 3/5/7-retter) ofte det beste valget

Anonymkode: 10fb8...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at mat jeg ikke liker er opplagt (f.eks. blåskjell, lutefisk, svinestek osv.). 
Ellers er jeg nokså glad i enkelte fine fiskeretter (spesielt middelhavsinspirert) og supper, men jeg spiser det sjeldent ute ettersom jeg ikke synes det er det beste jeg kan få. Det samme gjelder dessverre de fleste vegetariske eller veganske retter også, med mindre det er lunsj. Det er som regel noe annet på menyen som frister mer enn dette. Jeg spiser gjerne salat eller burger dersom jeg tror at de er gode, og gjerne litt annerledes enn det jeg er vant til. Ellers styrer jeg unna. 

Endret av leonie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller ikke mat jeg pleier lage hjemme. Bestiller heller aldri pastaretter, synes pasta er kjedelig. Blir dessuten veldig tung og dorsk av pasta, og får mest lyst å sove etterpå. Risotto, har jeg aldri forstått vitsen med. Like kjedelig som pasta. Pizza, hamburgere etc. (gatekjøkkenmat), er heller ikke et førstevalg. Hvis jeg først skal spise ute, er ikke steder som serverer dette , der jeg velger å gå. Synes riktignok en god Italiensk pizza, servert i Italia er digg. Mexikansk mat , velger jeg heller ikke.

Men for all del, jeg liker alt dette, men ikke nok til at jeg bestiller det.

Men jeg elsker supper, fisk og skalldyr, en god biff, litt krydrete kjøttretter fra ulike asiatiske land, en innholdsrik salat med god dressing. 

Anonymkode: c4c9b...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brunello skrev:

Skjønner ikke at så mange er skeptisk til sjømat på restaurant. Sjømat tilberedes som oftest nye bedre på restaurant enn det de fleste gjør hjemme. Alt for mye fisk serveres for mye kokt/trukket/ stekt /bakt i de tusen hjem. En elegant sjømatrett på restaurant er ofte måltidets høydepunkt.

Det kommer jo helt an på hvor god man er på å tilberede fisk selv.

Jeg skrev kveite, og det lager jeg altså virkelig mye bedre enn det jeg får på restaurant, med mindre det er snakk om smaksmeny på veldig bra steder. Jeg spiser og tilbereder mye fiskemiddager og er nøye på hvordan jeg vil ha fisken min.

De som skriver at de ikke bestiller sjømat på restaurant fordi de aldri liker det og aldri spiser det ellers heller blir jo noe annet, mildt sagt - de svarer strengt tatt ikke på spørsmålet trådstarter stiller engang. Dette er jo ikke nok en "liker ikke"-tråd.

Anonymkode: 8c479...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk. Mannen min og svigerfar fisker mye, så vi har ofte fisk hjemme. Da er det fersk fisk og godt tilbredt, mannen min er flink til å tilberede fisk. Fisk på restaurant kan liksom aldri måle seg, så det frister ikke. 

Anonymkode: 4e763...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...