Gå til innhold

Nå er jeg DRIT LEI! Her har dere som klager over tiltakene noe å reflektere over.


Tikkamasala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fint om vi evner å reflektere litt. Det er viktig.

Men stort sett gjør slike innlegg vondt verre for mange. Det er og har alltid vært noen som har det verre, så da skulle man alltid være lettet fordi ting ikke er verre. 

Klart at noen klager over bagateller, men jeg skjønner at mange har det vanskelig nå jeg. Livet er snudd på hodet, det er mange bekymringer og frykt. Syns vi må slutte å klage på de som klager! Møt mennesker med respekt. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slapp å se på at hennes mor og søstre ble voldtatt, at hun selv ble voldtatt, at hennes far ble halshugget, at hennes lillebror døde av sult.


Noe hun bør reflektere over?

Anonymkode: 880ff...0e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hun slapp å se på at hennes mor og søstre ble voldtatt, at hun selv ble voldtatt, at hennes far ble halshugget, at hennes lillebror døde av sult.


Noe hun bør reflektere over?

Anonymkode: 880ff...0e8

Hva har dette med korona tiltakene å gjøre?

Anonymkode: b228a...d9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med korona tiltakene å gjøre?

Anonymkode: b228a...d9b

Like mye som krigen, kanskje? Altså ingen verdens ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Like mye som krigen, kanskje? Altså ingen verdens ting.

Enig. Noen har alltid opplevd noe verre enn andre. 

Anonymkode: 6d1de...807

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vås som serveres i disse tider. Folk mister jobber, økonomien kollapser og dette er bare begynnelsen. Innleggelsene som er uunngåelig har ikke en gang begynt. Dere som ikke skjønner at vi har ødelagt alt ved dette og er framme med fingeren har ikke skjønt en verdens ting. Krisen vi prøver å unngå kommer folkens, den kommer  sommer uansett hva vi gjør nå. Det at vi ikke bare tok den umiddelbart kommer til å koste oss så vanvittig mye mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Noen har alltid opplevd noe verre enn andre. 

Anonymkode: 6d1de...807

Noe annet hadde vært ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Noe annet hadde vært ulogisk.

Så da er det ganske irrelevant hvordan gamlemor hadde det under krigen for 80 år siden eller noe slikt.. 

Anonymkode: 880ff...0e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg bry meg om et facebookinnlegg? Det dreier seg om et helt samfunn som kollapser og folk har ulike meninger.

Anonymkode: ebc27...505

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har dessverre elendige holdninger rundt dette. Tror nok de fleste eldre ser annerledes på dette enn de yngre gjør. Mange av de har opplevd virkelige elendige tider.❤️ Ja, det vil alltid være mennesker rundt om i verden som har opplevd verre. Men man skal da ikke bagatellisere krigstiden som var i Norge for det om! Det å måtte være hjemme, det å ikke kunne dra på hytta kan overhode ikke sammenlignes med krigstiden.

Er selvfølgelig skremmende det som kan skje med økonomien og at mange kan miste jobben, helt klart! Sannsynligheten for at folk ender opp med å kun måtte spise grøt, eller leve fra rasjoneringskort til rasjoneringskort, er nok heller liten - for å sette det på spissen.

Anonymkode: d7229...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...