Gå til innhold

Først mange uker med hjemmeskole...så kommer sommerferien på 8 uker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ekstremt fortvilet. Er nylig enke og alene med mine 4 barn. Jeg er i sorg, skal håndtere barnas sorg og ivareta dem på best mulig måte...og jeg skal klare hjemmeskole og barnehage....

I tillegg Er jeg syk med korona. 

Kunne det blitt verre? 

Jeg ser med skrekk og gru på all denne tiden alene. Det er en enorm belastning. Også går det bare få uker når (hvis) skolen åpner igjen etter påske...så er det ferie igjen?! Jeg takler det ikke. Kunne hylt.

 

Noen råd eller oppmuntrende ord?

Kan det bli en "endring" på sommerferien i år tror dere? 

Hjertesukk fra trist alenemamma 

Anonymkode: e1b28...cb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen du kjenner som kan avlaste deg litt? Hjelpe deg med hjemmeundervisning for eksempel? eller bare ha ungene innimellom? Evt noen av de 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør skole/bhg om de kan gå der. De holder jo åpent for noen barn. De bør vel ha forståelse for din situasjon ❤️

Anonymkode: 38d54...071

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke bra ut... ❤ Håper du har noen å snakke med i denne tiden. 

Skoleferien blir det nok ikke gjort endringer på. Lærerne trenger ferien sårt. De jobber mer enn noen gang. Og ungene har jo hjemmeundervisning, så det går jo sin gang. 

Klem til deg

Anonymkode: 17b38...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre skriver over, hør med kommunen om skole og barnehage❤️ Du må få tatt vare på deg selv også midt oppi sorgen❤️

Anonymkode: add28...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se om du kan få barna i bhg/skole, og få pass rett og slett. Det hjelper ikke å sitte inne og beskytte seg hvis denne sorgen likevel tar livet av dere ❤️ Du er nødt til å få hjelp og pass. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mennesker som er i lignende situasjoner som deg jeg har tenkt mye på den siste tiden. Naboen har nettopp mistet barnebarnet sitt (et barn) Og corona er vel det siste de tenker på akkurat nå . De er sammen hele storfamilien, og kan selfølgelig ikke isolere seg fra hverandre. 

Er helt sikker på at barna dine får komme i bhg og skole om du tar en prat med dem.

Veldig lett for mange å glemme dem som ikke har det like enkelt som dem selv.

Anonymkode: 1fd92...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som andre skriver over, hør med kommunen om skole og barnehage❤️ Du må få tatt vare på deg selv også midt oppi sorgen❤️

Anonymkode: add28...c6e

Det vil nok ikke være mulig for en koronasyk mor å sende barna sine i skole/bhg for å være sammen med barn av helsefagsfolk. 

Anonymkode: c74fd...b40

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir ingen endringer på ferien. Lærerne jobber og elevene får opplegg, så dette er ikke ferie. Altså har rett på ferie til sommeren. Og tanken om å spørre skolen om plass til barna er god, men det bør vente til mor er frisk. 

Anonymkode: edacc...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
17 minutter siden, duplexx skrev:

Du må se om du kan få barna i bhg/skole, og få pass rett og slett. Det hjelper ikke å sitte inne og beskytte seg hvis denne sorgen likevel tar livet av dere ❤️ Du er nødt til å få hjelp og pass. 

 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt ekstremt fortvilet. Er nylig enke og alene med mine 4 barn. Jeg er i sorg, skal håndtere barnas sorg og ivareta dem på best mulig måte...og jeg skal klare hjemmeskole og barnehage....

I tillegg Er jeg syk med korona. 

Kunne det blitt verre? 

Jeg ser med skrekk og gru på all denne tiden alene. Det er en enorm belastning. Også går det bare få uker når (hvis) skolen åpner igjen etter påske...så er det ferie igjen?! Jeg takler det ikke. Kunne hylt.

 

Noen råd eller oppmuntrende ord?

Kan det bli en "endring" på sommerferien i år tror dere? 

Hjertesukk fra trist alenemamma 

Anonymkode: e1b28...cb5

Skjønner godt din fustrasjon og fortvilelse dersom du ikkje har eit  nettverk rundt deg som kan støtte deg på eit eller annet vis.

Dersom du selv er blitt  koronasyk , så er det vel grunn til å tro noen av barna og er smittet.

En håpløs situasjon.

 

Får meg til å tenke tilbake på min egen barndom da  mange mødre gjekk hjemme m/ mange  barna hjemmene, og  fedrene  var borte på sjøen i lange perioder.   I tillegg til  mange barn i hjemmet, så hadde de gjerne en  gårdsdrift m/ 4-5 melkekyr, griser, suer som skulle melke  for hånd morgen og kveld.    Melkes skulle separeres, og fordeles til naboer som hadde best. på mjølk, det skulle kinnes smør.  

Når fedrene kom hjem fra sjøenså var de utslitt etter lange økter på sjøen, og det var vegn, og båter i tillegg til eigedomer som skulle holdes vedlike.    Sommerferie var det ingen som hadde hørt noe om sidan sommeren gjekk m/ til slåttearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor er frisk får nok barna et tilbud om du ber om hjelp. En alenemor i min familie får ha de 2 barna i barnehagen pga dyp depresjon hos mor og ingen far i bildet.  Da må en mor i sorg kunne ha mulighet for det også 

Anonymkode: 419cc...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...