Gå til innhold

Flere enn meg som sitter på en flybillett som det frarådes å bruke?


jaja70

Anbefalte innlegg

Vi bestilte flybilletter i januar, og skulle denne helgen besøke familie på en annen kant av landet. Nå fraråder Helsedirektoratet alle innenlandsreiser, men flyselskapet kommer til å fly denne ruten som normalt, og bortsett fra flyplassavgift er det derfor ingen mulighet for refusjon (billigbillett), og ombooking skjer kun mot et gebyr på 600 kr. Forsikringsselskapene dekker heller ikke innenlandsreiser. Vi ingen interesse av å gå imot anbefalingen fra myndighetene, men må ta på oss hele det økonomiske ansvaret selv. Vet at det finnes mange verre skjebner, men må si det føles litt urettferdig. Noen som er i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, hele familien i påskeferien. Drar selvfølgelig ikke. Det er mange som har tapt penger disse dagene på ting som ikke blir noe av, synes ikke det er urettferdig. Mer uflaks. Og det har alle av og til. 

Synes det er enklere å håndtere hvis jeg putter ting i uflaks-boksen. Urettferdig er en kjipere følelse 😉

 

Anonymkode: dd9bd...6d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan booke om uten gebyr nå men evt mellomlegg må betales. Finn en helg til høsten og utsett reisen. 

Anonymkode: 13f7d...a42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, hele familien i påskeferien. Drar selvfølgelig ikke. Det er mange som har tapt penger disse dagene på ting som ikke blir noe av, synes ikke det er urettferdig. Mer uflaks. Og det har alle av og til. 

Synes det er enklere å håndtere hvis jeg putter ting i uflaks-boksen. Urettferdig er en kjipere følelse 😉

 

Anonymkode: dd9bd...6d7

Godt poeng! :) Nå ble jeg allerede i bedre humør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire flyreiser mellom nå og oktober. Den første i slutten av april, til Skottland. Hjemreisen er litt uti mai, og det er ennå litt tidlig å avbestille når det er såpass lenge igjen, iflg SAS sine nettsider. Jeg går og håper på et mirakel, men regner med at jeg må kansellere etter påske.

Har hørt at du kan bytte reiser i billetter på et annet tidspunkt, men må betale mellomlegget selv. Og flyreiser utover høsten har økt voldsomt i pris, slik at man risikerer å måtte betale dyrt for å få booke om. Derfor er jeg litt avventende...

Tenk når det blir lov å reise igjen, da er vi mange som vil ta igjen det tapte, og har en drøss med oppsparte feriedager (i allefall for oss som må jobbe overtid nå pga corona). Da blir det trangt om plassen på flyene :)

Anonymkode: 7d96f...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan booke om uten gebyr nå men evt mellomlegg må betales. Finn en helg til høsten og utsett reisen. 

Anonymkode: 13f7d...a42

Har dessverre en billett som ikke kan ombookes uten gebyr. Men det blir nok til at jeg prøver å booke om til en høsttur, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fire flyreiser mellom nå og oktober. Den første i slutten av april, til Skottland. Hjemreisen er litt uti mai, og det er ennå litt tidlig å avbestille når det er såpass lenge igjen, iflg SAS sine nettsider. Jeg går og håper på et mirakel, men regner med at jeg må kansellere etter påske.

Har hørt at du kan bytte reiser i billetter på et annet tidspunkt, men må betale mellomlegget selv. Og flyreiser utover høsten har økt voldsomt i pris, slik at man risikerer å måtte betale dyrt for å få booke om. Derfor er jeg litt avventende...

Tenk når det blir lov å reise igjen, da er vi mange som vil ta igjen det tapte, og har en drøss med oppsparte feriedager (i allefall for oss som må jobbe overtid nå pga corona). Da blir det trangt om plassen på flyene :)

Anonymkode: 7d96f...3eb

Jeg kan dele flysete med deg, så får vi stå og sitte i kø. Så desp. er jeg på å reise. Har ventet så lenge på den reisen at det er vondt å se mot skuffen der passene våre ligger inni.

 

 

Jeg ser det går masse fly til dit vi skal, charter til syden. Fra Norge! Så folk drar ennå! Jeg ser det på appen Flightradar24 !

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aldri uombookbare billetter. Reiser alltid med seriøse aktører. 

Anonymkode: 31351...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Mitt forsikringsselskap dekker reiser t.o.m 14. april, også innenlands, så påsketuren har jeg avbestilt og sendt inn sak til forsikring. Har en reise rett etter påske også, SAS tilbyr tilgodelapp hvis jeg vil avbestille, men jeg ser an om de kansellerer først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Albbas skrev:

Mitt forsikringsselskap dekker reiser t.o.m 14. april, også innenlands, så påsketuren har jeg avbestilt og sendt inn sak til forsikring. Har en reise rett etter påske også, SAS tilbyr tilgodelapp hvis jeg vil avbestille, men jeg ser an om de kansellerer først. 

Interessant! Skulle gjerne ha visst hvilket forsikringsselskap det er. Og skulle virkelig ønske jeg kunne får tilgodelapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
Just now, jaja70 said:

Interessant! Skulle gjerne ha visst hvilket forsikringsselskap det er. Og skulle virkelig ønske jeg kunne får tilgodelapp...

Det er gjennom LOfavør/Sparebank 1, Fremtind heter selskapet. Lurer på om det er DNB som har tilsvarende vilkår? Vet det er minst ett selskap til hvertfall som dekker innenlands, for en av de jeg skulle reise med får også dekket avbestilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...