Gå til innhold

Tvangsvaksinering og ID-chip


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny teknologi, som typen «Quantum dot tattoo» du tenker på? 

Anonymkode: e537a...077

Hele konseptet bak den teknologien er nettopp at du ikke er identifiserbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Bunuel skrev:

Chip meg gjerne. Har ikke noe å skjule.

Jeg har mye jeg vil skjule. Stort sett fra kona, men jeg regner henne som mer teknologisk kompetent enn de fleste myndigheter. 

Men da ville jeg foretrekke å bli chippet. Det er mye enklere å beskytte privatlivet hvis de som overvåker deg baserer seg på en slik teknologi, enn de andre løsningene. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel frivillig akuratt som med annen influensavaksine. 

Anonymkode: fd826...a09

Når man må stå en meter fra hverandre i butikken nå, og folk angir hverandre for den minste ting. Ja særlig.

Anonymkode: 52227...598

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere det vil gå så langt at myndighetene begynner med tvangsvaksinering og mikro-chip av alle grunnet dette viruset?

Nei. 

Hvis det kommer en vaksine (det er da slett ikke sikkert! Det er masse virus vi ikke har vaksiner mot!) vil den bli gjort allment tilgjengelig og vi vil bli sterkt oppfordret til å ta den. Men ingen tvang. 

Og mikrochip, nei. Selv om du har lest om det på internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet jeg også, men IKKE tvangsvaksinering med en vaksine som blir hasteprodusert. De fleste vaksiner trenger flere år med kvalitetskontroller for å bli godkjent som trygge. Er det bare jeg som husker alle som fikk ødelagt livet pga. svineinfluensa-vaksinen?

Link: 
https://www.nrk.no/nordland/flere-kan-fa-erstatning-etter-svineinfluensavaksine-1.13244843


Når vaksinen er ferdig vil jo trolig de fleste allerede ha hatt Covid19, og overlevd. 

Tror det er uhyre viktig at vi reflekterer litt rundt tema, i hvert fall. Det er ikke mesling-vaksinen det er snakk om her... 

Anonymkode: 92b95...b32

Men de har vel ikke kommet med noen vaksine mot covid 19 ennå. Den mot svineinfluensa kom jo råkjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler, men jeg skal ta den vaksinen helt frivillig når den kommer. Mikrochip ser jeg ingen grunn til å ha.

Anonymkode: 16bd3...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Guile skrev:

Nei. 

Hvis det kommer en vaksine (det er da slett ikke sikkert! Det er masse virus vi ikke har vaksiner mot!) vil den bli gjort allment tilgjengelig og vi vil bli sterkt oppfordret til å ta den. Men ingen tvang. 

Og mikrochip, nei. Selv om du har lest om det på internett. 

Vaksinen vil trolig være klar i løpet av 18 måneder: https://www.google.no/amp/s/www.businessinsider.com/bill-gates-healthcare-workers-coronavirus-vaccine-within-18-months-2020-3%3famp

Internett er forøvrig en fin kilde til informasjon dersom man er kildekritisk. Regner med at du har lest deg opp på Agenda ID2020? Så microchip, jo.

Anonymkode: 92b95...b32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Druid skrev:

Det handler om hvem du er redd for. Hvis det du er redd for, er Google og Facebook, så stemmer dette.

Hvis du bekymrer deg for myndighetene, så har det ingen funksjon.

En mikrobrikke av typen du tenker på, vil kreve ny teknologi, vi ikke har kunnskap til å implementere. Å følge mobilen din er enkel. 
Og som Kina har demonstrert, er det mye enklere teknologier tilgjengelig.

Den nye teknologien du etterlyser er her: 

https://www.google.no/amp/s/www.sciencealert.com/an-invisible-quantum-dot-tattoo-is-being-suggested-to-id-vaccinated-kids

Håper ikke konspirasjonsteoretikere tar over diskusjonen her inne, men at vi får en saklig og faglig diskusjon hvor vi stiller kritiske spørsmål til om hvor mye av personvernet og friheten vår vi vil ofre i frykt for viruset. Belyse begge sider av saken for å unngå at det blir en antivaksinasjonskampanje, eller på andre siden totalitært diktatur hvor man ikke får bevege seg fritt, stille kritiske spørsmål der det trengs, eller ta veloverveide valg ang. egen helse og en hastevaksine. 

Anonymkode: 92b95...b32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guile skrev:

Nei. 

Hvis det kommer en vaksine (det er da slett ikke sikkert! Det er masse virus vi ikke har vaksiner mot!) vil den bli gjort allment tilgjengelig og vi vil bli sterkt oppfordret til å ta den. Men ingen tvang. 

Og mikrochip, nei. Selv om du har lest om det på internett. 

Jeg lurer på hva du ser i det som skjer nå som får deg til å tenke det?

Anonymkode: 52227...598

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

An Invisible Quantum Dot 'Tattoo' Could Be Used to ID Vaccinated Kids

21 DECEMBER 2019

For the people overseeing nationwide vaccination initiatives in developing countries, keeping track of who had which vaccination and when can be a tough task.

But researchers from MIT might have a solution: they've created an ink that can be safely embedded in the skin alongside the vaccine itself, and it's only visible using a special smartphone camera app and filter.
https://www.sciencealert.com/an-invisible-quantum-dot-tattoo-is-being-suggested-to-id-vaccinated-kids

Anonymkode: 52227...598

Smart! 👍🏼

Anonymkode: f30b2...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den nye teknologien du etterlyser er her: 

https://www.google.no/amp/s/www.sciencealert.com/an-invisible-quantum-dot-tattoo-is-being-suggested-to-id-vaccinated-kids

Håper ikke konspirasjonsteoretikere tar over diskusjonen her inne, men at vi får en saklig og faglig diskusjon hvor vi stiller kritiske spørsmål til om hvor mye av personvernet og friheten vår vi vil ofre i frykt for viruset. Belyse begge sider av saken for å unngå at det blir en antivaksinasjonskampanje, eller på andre siden totalitært diktatur hvor man ikke får bevege seg fritt, stille kritiske spørsmål der det trengs, eller ta veloverveide valg ang. egen helse og en hastevaksine. 

Anonymkode: 92b95...b32

Igjen, denne tatoveringen har absolutt ingenting med sporing av personer å gjøre. Det eneste du sporer, et hvorvidt du har den og den vaksinen, og den løser flere personvernissues enn den skaper, nettopp fordi du ikke trenger å registrere noen identitet.
Det geniale er nettopp at dette muliggjør vaksinasjon uten registrering. Pakken inneholder engangssprøyte i ene enden, tatovering spiss i andre : motta pasient, sjekk for tattos,  åpne pose, stikk en med vaksine, stikk to med merking, sjekk at merket sitter, neste. To stykker kan vaksinere MANGE med en sånn løsning, i motsetning til å måtte fylle ut uendelig med dokumentasjon.

Skal du spore noen, har du to valg. Du kan sette på noe som sender GPS mottatte data over mobil nettet, og det krever ett relativt stort batteri som må lades jevnlig, Altså ikke noe som fungerer godt som crowd Control.

Eller du kan chippe med en RFID brikke. Disse får du ned i riskorn. Det eneste de gjør, er å svare med ett unikt tall når du sender ett radiosignal, hvilket identifiserer deg. Problemet er at de kun fungerer på noen cm avstand, forutsatt at du ikke bruker ett batteri i tillegg. Se da punkt over.

Legg til at begge løsningene, er latterlig enkle å blokkere.

Disse fungerer godt som trusselbilde, men gitt Kina har demonstrert at ansiktsgjenkjenning på video gjør dette mye mer funksjonelt og mye logistikkmessig enklere, så får vi vente med hysteriet rundt chipping.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva du ser i det som skjer nå som får deg til å tenke det?

Anonymkode: 52227...598

Fordi vi har hatt verre sykdommer, og da var det også bare anbefaling. Gitt alle har samme strukturelle målsetning i taklingen av situasjonen, så virker det ikke sannsynlig med tvangsvaksinasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Druid skrev:

Fordi vi har hatt verre sykdommer, og da var det også bare anbefaling. Gitt alle har samme strukturelle målsetning i taklingen av situasjonen, så virker det ikke sannsynlig med tvangsvaksinasjon. 

Vi får se på det senere da. Det virker 100% sannsynlig på meg når jeg ser på veien dette går. Skjønner ikke hvordan du kan tro at de skal noen gang slippe uvaksinerte mennesker ut i samfunnet igjen med det hodeløse, lallende hysteriet som er nå. De kommer til å bli drept.

Anonymkode: 52227...598

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Druid skrev:

Igjen, denne tatoveringen har absolutt ingenting med sporing av personer å gjøre. Det eneste du sporer, et hvorvidt du har den og den vaksinen, og den løser flere personvernissues enn den skaper, nettopp fordi du ikke trenger å registrere noen identitet.
Det geniale er nettopp at dette muliggjør vaksinasjon uten registrering. Pakken inneholder engangssprøyte i ene enden, tatovering spiss i andre : motta pasient, sjekk for tattos,  åpne pose, stikk en med vaksine, stikk to med merking, sjekk at merket sitter, neste. To stykker kan vaksinere MANGE med en sånn løsning, i motsetning til å måtte fylle ut uendelig med dokumentasjon.

Skal du spore noen, har du to valg. Du kan sette på noe som sender GPS mottatte data over mobil nettet, og det krever ett relativt stort batteri som må lades jevnlig, Altså ikke noe som fungerer godt som crowd Control.

Eller du kan chippe med en RFID brikke. Disse får du ned i riskorn. Det eneste de gjør, er å svare med ett unikt tall når du sender ett radiosignal, hvilket identifiserer deg. Problemet er at de kun fungerer på noen cm avstand, forutsatt at du ikke bruker ett batteri i tillegg. Se da punkt over.

Legg til at begge løsningene, er latterlig enkle å blokkere.

Disse fungerer godt som trusselbilde, men gitt Kina har demonstrert at ansiktsgjenkjenning på video gjør dette mye mer funksjonelt og mye logistikkmessig enklere, så får vi vente med hysteriet rundt chipping.

Fint om du kan vise til kilder, ellers kan jo hvem som helst slenge ut av seg påstander og påstå at det er fakta. Vet vi virkelig alt milliardindustrien forsker på av biologi og teknologi? 

Noe sier meg at milliardselskapene til verdens nest rikeste mann, Bill Gates, muligens kan sitte på enda mer teknologi enn hva vi vet. Og hadde man i teorien ønsket å spore mennesker, så hadde vel ikke det lureste være å gå åpent ut med det? Bare et artig spørsmål, altså, ikke konspirasjoner. Jeg tror heller ikke at noen har skapt viruset for å tjene på dette, men tror heller ikke på at ikke flere ser sitt snitt nå når verdens befolkning er livredde. Jeg håper vi klarer å være kritiske tross at vi er redde.

Men jeg liker at du har troen på menneskeheten, og at rike, maktsyke mennesker aldri ville vurdert å utnytte dette for å få enda mer makt, kontroll, og penger. Det finnes da vel ikke slike mennesker? 

Anonymkode: e537a...077

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la merke til at Bent Høie og en rekke andre fremtredende personer (som Bjørn Guldvog i FHI, og biskopen i Oslo) går med en bestemt pin(s) på jakkeslagene sine hver gang de er på TV i forbindelse med covid-19. 

Jeg lurte på hva slags pin det var, men for noen dager siden fikk jeg altså svaret: Det er faktisk logoen til FNs Agenda 2030, dvs. logoen til de 17 såkalte "bærekraftsmålene" som FN vil realisere innen 2030. Disse målene handler bl.a. om en "bærekraftig" verden. (Dvs: Eliminering av middelklassen og kjernefamilien. Mer rikdom og dekadanse for de rikeste. Mer fattigdom for de fattigste. Og såkalt "karbonnøytralitet".) 

Det blir lett å forstå den nåværende (kontrollerte) krisen når man ser den i lys av Agenda 2030. Vi står jo på terskelen til en styrt kollaps av finansvesenet og realøkonomien, og bl.a. Bill Gates og en rekke andre fremtredende personer har snakket åpent om den nye verdensordenen de skal innføre:

Hovedtrekkene i denne nye ordenen er som følger:
En 5G-kompatibel "internet of things"-chip (f.eks. i høyre hånd) som inneholder social credit score (SCS) og UBI (Universal basic income, aka borgerlønn). Borgerlønnen blir utbetalt i form av en kryptovaluta BIS og verdens sentralbankstere står bak, og som de bestemmer mengden av. Chipen vil også inneholde data om hvilke vaksiner man har tatt. Ved inngangen til hver eneste butikk og offentlige institusjon (skoler etc.), blir det plassert en scanner man må passere for å slippe inn. Har man ikke tatt nok vaksiner, slipper man ikke inn. Har man for lav SCS og/eller UBI slipper man heller ikke inn. SCS og UBI blir redusert hvis man er politisk dissident (e.g. såkalt konspirasjonsteoretiker/"terrorist"). Man blir definert som konspinisse/terrorist hvis man f.eks. har for dårlig rykte i "sosiale medier", dvs hvis man f.eks. uttaler seg kritisk om regimet. 

Anonymkode: e21e1...89b

Jeg er lei for å si det, men jeg tror du har helt rett. Oss som er imot myndigheten og som har forstått dette må innse den realitet at vi står i fare for å drept dersom dette kommer ut åpent i sosiale medier for eksempel. Alle som ytrer seg negativt og kritisk til staten nå, kan være blant de som stryker med. Viktig at vi er klar over det. Eliminering av kjernefamilien er allerede godt forplantet i barnevernet og nemdene. Fant imidlertid ingenting som tydet på at det er middelklassen som vil fjernet i agenda30, kunne se ut som de mer ville jevne ut dette. Men mer makt til eliten

Anonymkode: 8922b...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

J
En 5G-kompatibel "internet of things"-chip (f.eks. i høyre hånd) som inneholder social credit score (SCS) og UBI (Universal basic income, aka borgerlønn). Borgerlønnen blir utbetalt i form av en kryptovaluta BIS og verdens sentralbankstere står bak, og som de bestemmer mengden av. Chipen vil også inneholde data om hvilke vaksiner man har tatt. Ved inngangen til hver eneste butikk og offentlige institusjon (skoler etc.), blir det plassert en scanner man må passere for å slippe inn. Har man ikke tatt nok vaksiner, slipper man ikke inn. Har man for lav SCS og/eller UBI slipper man heller ikke inn. SCS og UBI blir redusert hvis man er politisk dissident (e.g. såkalt konspirasjonsteoretiker/"terrorist"). Man blir definert som konspinisse/terrorist hvis man f.eks. har for dårlig rykte i "sosiale medier", dvs hvis man f.eks. uttaler seg kritisk om regimet. 

Anonymkode: e21e1...89b

Det er heldigvis bare Kina som har det sosial credit opplegget..  som forrresten er skikkelig skremmende. Jeg trodde det var tull og konspirasjonssnakk, men Kina innførte vel sosial credit systemet ifjor. Et slikt menneskesyn kommer vi aldri til å ha i Norge. så slapp helt av. I Kina er man utestengt fra div skoler og kan heller ikke reise ut om creditscoren er for lav,  rene science fiction skrekkfilmen egentlig. Et system vi ALDRI kommer til å innføre i demokratiske land!

Anonymkode: 073bb...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke får sove pga noe som føles som stråling? Er 5g satt på? 

Anonymkode: 52b61...81f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg liker at du har troen på menneskeheten, og at rike, maktsyke mennesker aldri ville vurdert å utnytte dette for å få enda mer makt, kontroll, og penger. Det finnes da vel ikke slike mennesker? 

Anonymkode: e537a...077

Særlig ikke i regjeringen.

Anonymkode: 52227...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...