Gå til innhold

hva med de barna som ikke har denne ene vennen?


galmamma

Anbefalte innlegg

Jeg er voksen, men føler meg som det barnet. Mine beste venner har «glemt» meg, fordi de har kjærester og familie å være med. Jeg har INGEN. Bestevenninna mi vil ikke møtes ute engang. (Ingen av oss er i risikogruppen.)

Har ikke vært så deprimert som dette på lenge. Folk trenger folk.

Anonymkode: 8d85c...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ha flere lekevenner enn 1 - de strengeste rådene sier 1-2.

Og de sier at man ikke skal være mer enn 5 samtidig utendørs (som man ikke er i familie med). Jeg ser mange ute som består av 2 søskenpar som kjenner hverandre fra før - det er OK så lenge man ikke har symptomer. 

Det er utrolig kjipt for de som er alene, men kanskje man kunne kontaktet skolen og spurt om de kunne vært litt mer behjepelige til å få foreldre uten lekevenner til barna til å melde seg? Så kan noen finne 1-2 lekevenner i den perioden? Det er nok flere enn man tror, man går kanskje bare ikke i samme klasse.

Anonymkode: d00b6...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på dette. Den som får "være med på lasset" som en av flere til vanlig blir ikke utvalgt som den ene vennen i en situasjon som nå. Gjelder barn, men også voksne egentlig. Jeg er introvert og får dekket mye av mitt sosiale behov på jobb. Men nå har jeg kun familien. Går bra med meg, men har vondt av barn som opplever det samme.

Anonymkode: 11a3a...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten burde gå inn og styre hvem som skal være venn med hvem slik at det ikke blir så jævla URÆTTFÆRDIG!

Hallooooooo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barns lekevenn nå er ikke bestevennen, men en i klassen som ikke har noen bestevenn. Går an å gjøre det på den måten også.

Det er ikke bare for å være "snill" da, men også fordi bestevennen ikke får lov til å ha noen lekevenn siden moren er sykepleier. Dessuten er både mitt barn og lekevennen enebarn og trenger det mer enn de som har søsken. (Også ville jeg ikke tatt sjansen på å ha en lekevenn som har søsken som igjen får treffe andre, siden jeg er i risikogruppe.)

Anonymkode: 6c24c...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor har de fleste ikke en lekevenn.....Nesten alle i klassen til mine barn har valgt å holde barna hjemme. 

Anonymkode: 62ddd...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag gruppechats for de, på video på feks houseparty/zoom eller opprett snakkechat på WhatsApp/telegram. Funker også for voksne!☺️

Anonymkode: af7ce...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også. Min er den som ikke har noen å leke med nå. Til vanlig har han flere å leke med,men nå når barna bare må velge en å leke med så er det visst ingen som har valgt sønnen min. Men sånn er det bare nå,vi må bare gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 073c0...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to barn, fikk ikke sin bestekompis som den «utvalgte» vennen men den nærmeste nabo. Det er ikke beste kompis til noen av de, og jeg ser jo at det funker som så, da det blir en del krangling, men nå er der bare sånn. Jeg tror kanskje flere, spesielt de med mindre barn, valgte «vennen» etter beliggenhet av praktiske årsaker, enn «bestevennen». 

Anonymkode: e5042...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebarn her også, og kun meg som voksen. Vi flyttet hit i høst så har ikke fått så mange kontakter. Skulle ønske hen kunne hatt en fast lekevenn, men ønsker ingen der foreldre jobber sammen med andre fordi da kan smittespredning bli større. Vi er kun hjemme, ut på tur med avstand fra andre og butikken ca 1gang i uka( kun meg). Foreløpig går det greit, men skal dette vare og vare bør jeg nok sjekke via facebook gruppen eller lærer. Men ønsker jo da også helst noen som er like isolerte som oss. 

Anonymkode: 82285...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har valgt å ikke la unga leke med venner i hele tatt. Hva med å ta dette seriøst?

Anonymkode: f2693...759

«Unga» har selskap i søsken, det har ikke enebarn

Anonymkode: 84a60...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...