Gå til innhold

Hva skal man si til dem som tar LETT på Korona?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på dem som ikke skjønner alvoret generelt sett....?

Anonymkode: 1a5ff...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At dette er ikke tull, de MÅ innse alvoret nå! 

Anonymkode: debfc...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må vi alle mene det samme? Jeg følge regler, men er ikke enig, og lar meg gjerne smitte til enhver tid. Skal meningsfriheten også bort nå i følge dere?

Anonymkode: ad466...e9e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og følger reglene, dvs at jeg er ute hver dag fordi jeg er frisk, men jeg holder avstand, tar ikke på varer jeg ikke skal ha, vasker hendene osv. 

Men, når man ser på tallene, så er det slik at svineinfluensa i 2009 smittet 11-21 % av verdens befolkning. Men, fordi om tallene er enorme, var dødeligheten 0,02%. Altså omtrent som en sesonginfluensa.

Ettersom cornaviruset ikke får utvikle seg smittemessig pga tiltakene som settes inn, vil dødeligheten på papiret bli større. Dette fordi det blir de mest mottakelige som får det. Men om det fikk utvikle seg fritt, ville da dødeligheten vært som for svineinfluensa? Og om så, er da alle tiltakene, med sine langvarige økonomiske effekter, verdt prisen? Eller er det mer en massesuggesjon som foregår, der redselen og usikkerheten slår ut fornuften?

Anonymkode: 8ae90...1be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svineinfluensa ble begrenset pga vaksine. Vaksinen skapte også problemer.

 

C-19 kommer nok til å gå sin gang, men med de tiltak vi har satt i gang har vi mulighet til å sørge for at helsevesenet er klar til å ta imot de som blir alvorlig syke.

 

Viruset forsvinner ikke fordi vi går i karantene.

Anonymkode: 980a8...86c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med ta lett på? 

Jeg følger alle råd, fordi jeg respekterer at enkelte grupper er utsatt, og smittespredning må skje sakte. 

Men jeg tar lange joggeturer. Jeg tar turen på butikker - også innom byggvarehus og annet som er åpent, slik at vi kan ta tak i diverse prosjekter i huset. Jeg er innom kontoret nå og da, i og med at det er åpent. 

Og jeg gidder ikke  hysteriet. Å sitte og skrike opp om "farlig for yngre", "dødelighet 4%", "langtidseffekter", "kommer til å vare et år", "mutering". Som mange her inne mener er viktig for å ta det alvorlig nok. 

Anonymkode: f01f8...0d4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med ta lett på? 

Jeg følger alle råd, fordi jeg respekterer at enkelte grupper er utsatt, og smittespredning må skje sakte. 

Men jeg tar lange joggeturer. Jeg tar turen på butikker - også innom byggvarehus og annet som er åpent, slik at vi kan ta tak i diverse prosjekter i huset. Jeg er innom kontoret nå og da, i og med at det er åpent. 

Og jeg gidder ikke  hysteriet. Å sitte og skrike opp om "farlig for yngre", "dødelighet 4%", "langtidseffekter", "kommer til å vare et år", "mutering". Som mange her inne mener er viktig for å ta det alvorlig nok. 

Anonymkode: f01f8...0d4

Det finnes mange som ikke bryr seg, fordi DE ikke er redd for å få viruset. Ikke alle tar hensyn. 

Anonymkode: 1baf6...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må vi alle mene det samme? Jeg følge regler, men er ikke enig, og lar meg gjerne smitte til enhver tid. Skal meningsfriheten også bort nå i følge dere?

Anonymkode: ad466...e9e

Er du så uinformert eller straight up trass egoist? Du kan gjerne ta lett på å bli rammet av smitte, men da er du også smittespreder og bidrar til at andre dør. Men du driter kanskje i det? 

 

Anonymkode: debfc...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange som ikke bryr seg, fordi DE ikke er redd for å få viruset. Ikke alle tar hensyn. 

Anonymkode: 1baf6...43f

Jeg spurte TS. For jeg vil vite om h*n er en av disse som mener alle skal være i tilnærmet isolasjon, som mobber og kritiserer joggere, og familier som har funnet seg en annen familie de har litt omgang med i disse dager. 

Din definisjon er jeg helt enig i  - man skal respektere de retningslinjer myndighetene setter. 

Anonymkode: f01f8...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbevise de om at det ikke er noen grunn til å tenke positivt. De må låse seg inne, være livredde og vente på verdens undergang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å ikke forstå alvoret? Mener du da de som ikke er like redde som deg selv?

Jeg er ikke redd for korona, og ikke enig i hvordan dette blir håndtert . Jeg forstår alvoret, men alvoret for meg er økonomisk krise for mange, barn som sitter isolert i farlige hjem, psykisk syke som ikke får hjelp, langvarig isolasjon av barna osv. Mange offere for at flere på 87 år skal få bli 89. (satt på spissen sikkert, men det er sånn jeg føler det.)

Når det er sagt følger jeg rådene som myndighetene har gitt. Men er det sånn at du kjenner folk som aktivt går rundt og klenger seg på folk eller noe sånt? Jeg må jo si at jeg prøver å ikke bli provosert av de gamle som samler seg der de kan.. Det er jo for dem vi andre sitter hjemme.. Samtidig, det er ikke de som har bestemt at vi skal det. 

Nei, vi får prøve å bry oss om andre med bry oss med oss selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Viruset forsvinner ikke fordi vi går i karantene.

Anonymkode: 980a8...86c

Nei, viruset forsvinner ikke fordi vi går i karantene, men da får viruset spredd seg til færre og i et mye roligere tempo. Og da vil ikke flere hundre dø hver dag fordi antall smittede er høyere enn kapasiteten til helsevesenet. Get it? 

Anonymkode: debfc...5f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jdz skrev:

Overbevise de om at det ikke er noen grunn til å tenke positivt. De må låse seg inne, være livredde og vente på verdens undergang. 

Frykt senker immunforsvaret, viruset går hardest utover de med lavt immunforsvar. Det er ingen grunn til å spre frykt , men å spre sunn fornuft er viktig. Det ER viktig at alke tar ansvar og tar dette alvorlig nå. 

Anonymkode: debfc...5f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, viruset forsvinner ikke fordi vi går i karantene, men da får viruset spredd seg til færre og i et mye roligere tempo. Og da vil ikke flere hundre dø hver dag fordi antall smittede er høyere enn kapasiteten til helsevesenet. Get it? 

Anonymkode: debfc...5f3

Er vel faktisk det samme som jeg sa.

Anonymkode: 980a8...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du så uinformert eller straight up trass egoist? Du kan gjerne ta lett på å bli rammet av smitte, men da er du også smittespreder og bidrar til at andre dør. Men du driter kanskje i det? 

 

Anonymkode: debfc...5f3

Det er fullt mulig å ikke være redd for å få smitte selv. Men samtidig hindre å være smittespreder. 

Jeg kunne gjerne latt meg smitte frivillig, for å oppnå flokkimmunitet raskere. Det er jo dette som er myndighetenes strategi på sikt, og derfor de ikke stenger helt ned.

Men det er jo ikke det samme som at jeg ukritisk løper rundt, og risikerer å smitte andre. Jeg følger alle offentlige råd. 

Anonymkode: f01f8...0d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du så uinformert eller straight up trass egoist? Du kan gjerne ta lett på å bli rammet av smitte, men da er du også smittespreder og bidrar til at andre dør. Men du driter kanskje i det? 

 

Anonymkode: debfc...5f3

Jeg sa jo at jeg følger reglene. Jeg må jo i butikken og om jeg blir syk blir jeg hjemme. De fleste av oss kommer til å bli smittet uansett. Jeg kan overføre smitte like mye som en som er hysterisk eller en sykepleier som blir smittet på jobb. 

Anonymkode: ad466...e9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa jo at jeg følger reglene. Jeg må jo i butikken og om jeg blir syk blir jeg hjemme. De fleste av oss kommer til å bli smittet uansett. Jeg kan overføre smitte like mye som en som er hysterisk eller en sykepleier som blir smittet på jobb. 

Anonymkode: ad466...e9e

Nei, ikke hvis du holder deg hjemme som resten av oss som tar ansvar ;)

Anonymkode: debfc...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dem som er veldig nøye på at de selv ikke skal bli smittet, men driter i alle andre? Jobber i butikk og ser imponerende mange varianter av å ta vare på seg selv og samtidig ta null hensyn til andre. 

 

Anonymkode: f3db1...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dem som er veldig nøye på at de selv ikke skal bli smittet, men driter i alle andre? Jobber i butikk og ser imponerende mange varianter av å ta vare på seg selv og samtidig ta null hensyn til andre. 

 

Anonymkode: f3db1...a7b

på hvilken måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wilmus skrev:

Jeg er ikke redd for korona, og ikke enig i hvordan dette blir håndtert . Jeg forstår alvoret, men alvoret for meg er økonomisk krise for mange, barn som sitter isolert i farlige hjem, psykisk syke som ikke får hjelp, langvarig isolasjon av barna osv. Mange offere for at flere på 87 år skal få bli 89. (satt på spissen sikkert, men det er sånn jeg føler det.)

Jeg tror flere og flere vil føle som deg. Vi får meldinger om døde av corona, men samtlige er eldre mennesker som trolig ikke ville overlevd 2020 uansett. Når så dette holdes opp mot hva som ellers skjer i samfunnet, med unge mennesker som mister lærlingeplassen sin, barn som vi vet har det forferdelig akkurat nå, familiemedlemmer som mister jobbene sine, unge som går hjemme og rett og slett ikke får den utdannelsen de har rett på, bedrifter som roper varsku så høyt de bare kan, ja, da blir det vanskelig å ha sympati med de få som blir alvorlig syke, når disse tross alt er ved livet slutt uansett. 

Jeg gruer meg til alt dette endelig er over, mye mer enn jeg frykter smitten.

Anonymkode: 8ae90...1be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...