Gå til innhold

Vanskelig økonomisk i disse tider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Typen min er selvstendig næringsdrivende og har mistet alt av jobb og får ingen støtte fra myndighetene, så han har absolutt ingenting. Han har også nettopp lagt ut et hus for salg, så han er ikke fattig, men har ikke penger på konto til en krise som dette. Heldigvis tjener jeg veldig godt og jobber hjemmefra til vanlig. Bransjen min tjener vel heller på denne krisa i tillegg, så jeg tar meg av alle utgiftene våre når typen går tom for sparepenger. Han har nok til en måned eller to. Jeg har også sparepenger nok til alle utgiftene våre i et år eller to. Drev egentlig og sparte til depositum, men det gjør at vi kan slappe av selv om det skulle blitt ganske ille.

Anonymkode: e5d9b...a36

Hva slags bransje er du i?

Anonymkode: 4288b...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer begynte på dagpenger ikke lenge før corona-tiltakene kom til Norge, så hans økonomi er jo sånn sett stabil, men ikke like høy som da han hadde inntekter. Han ville blitt permittert uansett, da jeg ser hans siste arbeidsplass har stengt og permittert alle ansatte. 

Jeg er student og har deltidsjobb innenfor helsevesenet. Har blitt mye ekstra jobbing på meg pga ansatte i karantene pluss ekstra beredskap av personell. Sånn sett blir jo min økonomi bedre av denne krisen og det er deilig å bare kunne gå på jobb og ha noe å gjøre nå som forelesningene er kansellert. 

Men håper det ordner seg for alle som er permitterte og studenter som mister sine deltidsjobber. Det har blitt vanskeligere å bare leve på stipend og lån i mange byer. 

Anonymkode: 87fe7...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter ikke, men kan merke at den økonomiske biten begynner å fylle mer og mer. Vi vet jo ennå ikke hvor lenge dette vil vare og hvordan det vil utvikle seg. Jeg bor ikke i Norge så om jeg mister jobben mister jeg inntekt umiddelbart, da det ikke finnes arbeidsledighetstrygd her (Danmark).

Anonymkode: 174e5...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg bedre råd nå. Samme inntekt, bruker kun penger på mat(foruten faste utgifter) og snart går renta ned. Eneste lyspunktet i denne tiden, da jeg hadde det temmelig trangt fra før.

Har skikkelig vondt av de som sliter økonomisk nå . Flere jeg kjenner som vil slite skikkelig om dette fortsetter mye lengre. 

Anonymkode: 5a65e...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sliter ikke, men kan merke at den økonomiske biten begynner å fylle mer og mer. Vi vet jo ennå ikke hvor lenge dette vil vare og hvordan det vil utvikle seg. Jeg bor ikke i Norge så om jeg mister jobben mister jeg inntekt umiddelbart, da det ikke finnes arbeidsledighetstrygd her (Danmark).

Anonymkode: 174e5...617

Det finnes arbeidsledighetstrygd i Danmark, men du må være medlem av en a-kasse.
https://www.a-kasser.dk/benefits.html

Om du valgte å ikke være medlem, så har du dritet på leggen.

Anonymkode: c9126...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter du økonomisk nå som Corona krisen herjer?

Får du/dere noe hjelp i denne situasjonen vi er i?

Jeg selv er 100% uføretrygdet så har en stabil inntekt og en samboer i 100% jobb å ingen fare for permitering.

Men har sympati for alle dere som eventuelt har det vanskelig i disse tider.

K 27.

Anonymkode: c03f0...608

Nei. Jeg har selvsagt tatt høyde for at slikt kan forekomme. Ikke pandemi selvsagt, men nedgangstider. 

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes arbeidsledighetstrygd i Danmark, men du må være medlem av en a-kasse.
https://www.a-kasser.dk/benefits.html

Om du valgte å ikke være medlem, så har du dritet på leggen.

Anonymkode: c9126...2ec

Det vet jeg såklart (er ikke medlem, bevisst valg). Men det er ikke tilsvarende den norske arbeidsledighetstrygden med 60 prosent lønn i 2 år. 

Anonymkode: 174e5...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...