Gå til innhold

Dere som bor i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

sjekk ut denne morsomme aktiviteten, det skal vi.

 

 

Du må ihvertfall ikke finne på å blåse såpebobler ute, for da må visstnok naboene og barna deres holde seg innendørs i flere dager etterpå, i følge en tråd her i forrige uke 😂

Anonymkode: 7f24b...e59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne dere leid en bil og reist på dagsturer ut av byen? Til mer øde steder hvor barna kan løpe litt fritt.

Anonymkode: cc089...3b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

HVA skal dere gjøre i påsken??? Ikke kan vi reise ut av kommunen. Ikke kan vi dra i marka. Ikke kan vi gå ute i gatene. Ikke kan vi dra på hytta. Ikke har vi egen hage og ikke noe sted å gjøre av oss. 
 

Vi er praktisk talt totalt isolert. 
 

Jeg aner ikke hvordan vi skal få til dette. Vi har tre turbotroll som ikke får besøke venner. 
 

Det er kjeft å få over alt. Jeg er virkelig rådvill for hvordan vi skal få en ok påske. Vil svært gjerne ha tips fra dere som har gode råd å komme med. 

Anonymkode: b4269...c17

Tenk på Anne Frank og familien, de klarte to år, du klarer et par måneder. I have faith in you!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke bare Oslo, det gjelder alle kommuner. Med mindre du jobber utenfor kommunen eller MÅ ut av en eller annen grunn, skal du holde deg hjemme. Dette fordi helsevesenet er dimensjonert etter innbyggertallet.

Anonymkode: e5f93...4c1

Kilde? 

Anonymkode: 41434...1ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du hadde svart litt annerledes hvis du hadde vært innendørs med 3 barn på 60 kvm i 2 uker og fikk beskjed om at dette blir kraftig forlenget. Samtidig som myndighetene nekter deg å reise til et større hus hvor barna kan leke ute. Det føles tungt og meningsløst.

60 kvm uten å kunne leke fritt ute i ukesvis!

Anonymkode: e2efb...254

Gleden ved å bo i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ihvertfall ikke finne på å blåse såpebobler ute, for da må visstnok naboene og barna deres holde seg innendørs i flere dager etterpå, i følge en tråd her i forrige uke 😂

Anonymkode: 7f24b...e59

Ikke lest om. Jeg er ikke en person som skammer meg så lett. Jeg er ganske uforskammet og fordomsfri slik sett. 
 

Forstår det var en intern spøk, likevel er jeg nok et monster i manges øyne da, for her er det bobler hver gang det blåser.

Endret av GjestSiden2006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katastrofe fra ende til annen. Tenk at vi må/bør holde oss mest mulig inne i våre varme og trygge hjem i noen uker. Nå skulle resten av verden sett oss, så de hadde fått litt innsikt hva virkelige problemer innebærer😅

Å miste jobb og inntekt er selvfølgelig kjipt, men kom an, å være hjemme i og rundt påsken, det er virkelig ikke verdens undergang. Skulle vært spennende å sett alle de som sutrer om de var født i middelalderen. Eller Bangladesh, for den saks skyld. Stress ned, det blir bedre👍
 

Det er forøvrig massevis av steder i Oslo man kan bevege seg ute uten å gå oppå folk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PurpleRain skrev:

Tenk på Anne Frank og familien, de klarte to år, du klarer et par måneder. I have faith in you!

Rull inn a. Dette passer ikke inn her. Ikke sammenlign disse to. Får da være måte på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Keikolina skrev:

Gleden ved å bo i Oslo

Ikke så værst å bo i Oslo til vanlig med barn, men for å si det slik så kommer vi til å kjøpe hus i utkanten av Oslo så fort dette har blåst over!

Anonymkode: e2efb...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nerine_ skrev:

Men nå har dere ikke mulighet til å gjøre disse tingene for en periode, og da må dere tenke annerledes. Høres forsåvidt ut som både barn og voksne har godt av å gjøre litt lindre, og andre ting. 

Nei, vi har ikke «godt av det», vi hater det alle som en. Ingen av oss trives med å ikke gjøre noen ting i uke etter uke. Vi er drittlei. 

Anonymkode: a8ce4...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Rull inn a. Dette passer ikke inn her. Ikke sammenlign disse to. Får da være måte på. 

Jeg er enig. Det er direkte hånlig mot det Anne Frank og hennes familie gikk gjennom. 

Men prøv å titt litt utenfor egen nesetipp. Er dere friske, med tak over hodet? Da kommer dere dere gjennom dette selv om det er litt ubehagelig for en kort periode. 

Anonymkode: 95837...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Rull inn a. Dette passer ikke inn her. Ikke sammenlign disse to. Får da være måte på. 

Hvorfor passer det seg ikke? Vi er i en unntakstilstand. At folk ikke klarer å holde seg hjemme med sin egen familie, uten å gå på veggen er sykt. 

Jeg har 3 barn selv, men dette er ikke noe å klage på. Norske barn og voksne er rett og slett ikke i stand til å overleve en krise. Det blir mer og mer tydelig! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Keikolina skrev:

Gleden ved å bo i Oslo

Eh, gleden ved en global pandemi🙄

Anonymkode: a8ce4...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Påkrevd skrev:

Katastrofe fra ende til annen. Tenk at vi må/bør holde oss mest mulig inne i våre varme og trygge hjem i noen uker. Nå skulle resten av verden sett oss, så de hadde fått litt innsikt hva virkelige problemer innebærer😅

Å miste jobb og inntekt er selvfølgelig kjipt, men kom an, å være hjemme i og rundt påsken, det er virkelig ikke verdens undergang. Skulle vært spennende å sett alle de som sutrer om de var født i middelalderen. Eller Bangladesh, for den saks skyld. Stress ned, det blir bedre👍
 

Det er forøvrig massevis av steder i Oslo man kan bevege seg ute uten å gå oppå folk. 

Jeg har da på ingen måte fremstilt dette som verdens undergang?? 
 

Jeg ba simpelthen bare om råd og tips til hva vi kunne gjøre...

Takk til alle dere som har gitt meg gode ideer! Jeg kjenner tydeligvis bare de stedene som folk flest kjenner og «alle» reiser til 😊

HI

Anonymkode: b4269...c17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt over hvor lite løsningsorienterte folk er 🙄 Finnes jo mye man kan gjøre innenfor fire vegger med småbarn. Bare fantasien og kreativiteten som stopper en. 

Anonymkode: 0aa7d...d29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir helt matt over hvor lite løsningsorienterte folk er 🙄 Finnes jo mye man kan gjøre innenfor fire vegger med småbarn. Bare fantasien og kreativiteten som stopper en. 

Anonymkode: 0aa7d...d29

Ja, i en liten periode går det, ikke i uke inn og uke ut i uoverskuelig fremtid. 

Anonymkode: a8ce4...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Jajajane skrev:

Hvorfor passer det seg ikke? Vi er i en unntakstilstand. At folk ikke klarer å holde seg hjemme med sin egen familie, uten å gå på veggen er sykt. 

Jeg har 3 barn selv, men dette er ikke noe å klage på. Norske barn og voksne er rett og slett ikke i stand til å overleve en krise. Det blir mer og mer tydelig! 

Vi hat det veldig fint hjemme. Jeg forstår ikke hvorfor dere skriver at jeg klager og går på veggen? Jeg føler meg angrepet. Jeg ba bare om gode råd. 😔

HI

Anonymkode: b4269...c17

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi kan da reise ut av kommunen, bare ikke til små hyttekommunene? Vi har tenkt oss til svigers i Bergen. Det er ingen hyttekommune og vi overbelaster ikke helsesystemet i en så stor by som Bergen ved å dra dit. Vi stopper ingen steder på veien, bare tisser i veikanten. 

Anonymkode: a8ce4...52c

Men hello.  Du er like ille som hyttefolk - BLIR HJEMME!  Du risikere å dra med smitte til svigerforeldrene.  Hva er det med folk som oppfører seg som verden er som det var?  Skjønner du hva en pandemi betyr?  Slutt å være egoistisk og ikke besøk eldre folk! 

Anonymkode: 0fc5c...21b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke bare å holde seg hjemme på få kvadratmeter med små barn når vi ikke har hage. Lekeplassene er fulle eller avstengt. Ikke alle bor rett ved marka. Noen uker går greit, men 1 mnd +++ med små barn er ikke gjennomførbart.

Anonymkode: e2efb...254

Se nå litt muligheter, ikke bare dritt. 

Situasjonen er temmelig dritt, og verre blir den om du eller mannen blir syk, eller begge? Vi får alle jobbe for at det ikke kommer til å skje. 

Anonymkode: a41c1...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt folk i Oslo. Trange trappeoppganger, fulle butikker, fulle parker, kjeft å få for omtrent alt man gjør ute virker det som. Med barn hadde jeg ikke holdt ut. Bor i en hyttekommune, men er ikke enig i hytteforbudet. Tenker at de som kan bør få komme seg ut av byen, for å minske smitte presset der. Så får man heller få strenge retningslinjer for handling og for å oppsøke legevakt. Ser ikke hvordan det kan være hensiktsmessig at så mange blir isolert inne, kanskje i måneder, når høyt blodtrykk, diabetes og hjerteproblemer er risikofaktorer... Flere måneder med innesitting er neppe bra for folkehelsa. Og skal vi på landet bare la oslofolk smitte hverandre og være glad det ikke er oss? Lett å dømme andre når man sitter i sitt store hus, med hage, bil og uendelige turmuligheter. Dere som roper om egoisme fordi oslofolket vil ut, er ikke dette også egoisme... 

Anonymkode: 59fbb...547

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...