Gå til innhold

Dere som bor i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HVA skal dere gjøre i påsken??? Ikke kan vi reise ut av kommunen. Ikke kan vi dra i marka. Ikke kan vi gå ute i gatene. Ikke kan vi dra på hytta. Ikke har vi egen hage og ikke noe sted å gjøre av oss. 
 

Vi er praktisk talt totalt isolert. 
 

Jeg aner ikke hvordan vi skal få til dette. Vi har tre turbotroll som ikke får besøke venner. 
 

Det er kjeft å få over alt. Jeg er virkelig rådvill for hvordan vi skal få en ok påske. Vil svært gjerne ha tips fra dere som har gode råd å komme med. 

Anonymkode: b4269...c17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville du tatt deg til inne på hytten dersom det var drittvær og storm, da?

Anonymkode: 7f24b...e59

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir to uker til med helvete. Jeg ble litt deprimert i dag, merker jeg. Er vel bare å stålsette seg og håpe at man kommer ut på andre siden uten (psykiske) varige men? 

Anonymkode: 68827...e5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke reise ut av kommunen i Oslo? Hvor står dette?

Anonymkode: 1b8a6...bab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo og har tenkt meg både ut i nabolaget og ut i marka, vi bor rett ved en del av marka hvor det er lite folk og vi kan gå hjemmefra og ut dit. Ellers skal vi lage god mat, bake, ha påskeverksted, gjøre diverse prosjekt i hagen og hjemme. Hvorfor kan dere ikke dra ut i marka? Marka er stor, så det går fint an å gå et sted hvor det ikke er så mye folk. Og hvorfor kan dere ikke gå ut i gatene? 

Anonymkode: 5eb8f...056

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som nå. Minus hjemmekontor. Lange turer med hundene på tidspunkt det ikke er mye folk, hundetrening i hagen, trening av meg selv i 90 min daglig, spise mat, handle annenhver uke og slappe av med Netflix. Og mange gode samtaler med samboeren.

Anonymkode: 878bd...34e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke reise ut av kommunen i Oslo? Hvor står dette?

Anonymkode: 1b8a6...bab

Det er lovlig. Men for oss ikke mulig. Vi kan ikke besøke besteforeldre. Ikke dra på hytta eller andre feriesteder. Og da har vi i grunnen ikke noe sted å gjøre av oss... 

Anonymkode: b4269...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke reise ut av kommunen i Oslo? Hvor står dette?

Anonymkode: 1b8a6...bab

Det gjelder ikke bare Oslo, det gjelder alle kommuner. Med mindre du jobber utenfor kommunen eller MÅ ut av en eller annen grunn, skal du holde deg hjemme. Dette fordi helsevesenet er dimensjonert etter innbyggertallet.

Anonymkode: e5f93...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan da reise ut av kommunen, bare ikke til små hyttekommunene? Vi har tenkt oss til svigers i Bergen. Det er ingen hyttekommune og vi overbelaster ikke helsesystemet i en så stor by som Bergen ved å dra dit. Vi stopper ingen steder på veien, bare tisser i veikanten. 

Anonymkode: a8ce4...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som alle andre fornuftige mennesker, respekter rådene fra myndighetene og hold dere hjemme. Det finnes mange tusen mennesker i Norge som aldri gjør noe spesielt i påsken hvert eneste år, de klarer seg helt utmerket uten hytte og spesielle aktiviteter.

Anonymkode: 1e065...4b0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i Oslo og har tenkt meg både ut i nabolaget og ut i marka, vi bor rett ved en del av marka hvor det er lite folk og vi kan gå hjemmefra og ut dit. Ellers skal vi lage god mat, bake, ha påskeverksted, gjøre diverse prosjekt i hagen og hjemme. Hvorfor kan dere ikke dra ut i marka? Marka er stor, så det går fint an å gå et sted hvor det ikke er så mye folk. Og hvorfor kan dere ikke gå ut i gatene? 

Anonymkode: 5eb8f...056

Hvis man bor i sentrum og ikke har bil, så må man ta offentlig transport for å komme seg til marka og det vil jeg ikke anbefale.

For de som bor i leilighet, så bør man helst unngå å gå ut i det hele tatt. Døren, trappene og heisen er en stor risikosone, og man kan lett bli smittet der uten å vite om det.

Anonymkode: 68798...468

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør som alle andre fornuftige mennesker, respekter rådene fra myndighetene og hold dere hjemme. Det finnes mange tusen mennesker i Norge som aldri gjør noe spesielt i påsken hvert eneste år, de klarer seg helt utmerket uten hytte og spesielle aktiviteter.

Anonymkode: 1e065...4b0

Du kan på ingen måte sammenligne denne situasjonen med å ha en vanlig «bypåske». Alt er stengt, du kan ikke møte noen, barna får ikke leke med noen, du har i 3 uker før påsken utslitt alle andre «morsomme aktiviteter» som tur i skogen og grilling i fjæra. 

Anonymkode: a8ce4...52c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man bor i sentrum og ikke har bil, så må man ta offentlig transport for å komme seg til marka og det vil jeg ikke anbefale.

For de som bor i leilighet, så bør man helst unngå å gå ut i det hele tatt. Døren, trappene og heisen er en stor risikosone, og man kan lett bli smittet der uten å vite om det.

Anonymkode: 68798...468

En stor risikosone, faktisk. 😂

Anonymkode: 7f24b...e59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man bor i sentrum og ikke har bil, så må man ta offentlig transport for å komme seg til marka og det vil jeg ikke anbefale.

For de som bor i leilighet, så bør man helst unngå å gå ut i det hele tatt. Døren, trappene og heisen er en stor risikosone, og man kan lett bli smittet der uten å vite om det.

Anonymkode: 68798...468

Det er da ingen som har sagt at de i leilighet ikke kan gå ut av leiligheten sin, så det hadde jeg definitivt gjort. Og helt klart med tre små som absolutt bør få komme seg ut. 

Anonymkode: 5eb8f...056

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man bor i sentrum og ikke har bil, så må man ta offentlig transport for å komme seg til marka og det vil jeg ikke anbefale.

For de som bor i leilighet, så bør man helst unngå å gå ut i det hele tatt. Døren, trappene og heisen er en stor risikosone, og man kan lett bli smittet der uten å vite om det.

Anonymkode: 68798...468

Eller så kan man unngå å ta seg til ansiktet før man får vasket hender/brukt antibac/ha på vanter. Du blir ikke smittet ved å få viruset inn fingertuppene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVA skal dere gjøre i påsken??? Ikke kan vi reise ut av kommunen. Ikke kan vi dra i marka. Ikke kan vi gå ute i gatene. Ikke kan vi dra på hytta. Ikke har vi egen hage og ikke noe sted å gjøre av oss. 
 

Vi er praktisk talt totalt isolert. 
 

Jeg aner ikke hvordan vi skal få til dette. Vi har tre turbotroll som ikke får besøke venner. 
 

Det er kjeft å få over alt. Jeg er virkelig rådvill for hvordan vi skal få en ok påske. Vil svært gjerne ha tips fra dere som har gode råd å komme med. 

Anonymkode: b4269...c17

Pakk sakene å gå en tur i skogen. Ikke Sognsvann, men mange mange mange steder å gå. Drit i alle som bare er sure og leie. Ta opp pocemon go eller Geocach. 
 

Lek ute med drager på ei snor i vinden, sykle dere turer, lag skattejakt? Finn en crosssykkelbane. 
 

 

Er glad i min el-sykkel, kommer til over alt uten stress. Sykler noen mil om dagen, etter arbeidstid. Barna er med, små som sitter i sykkelvogn baki. 
 

Lær de å hoppe tau, hoppe strikk, tegne med kritt, hoppe paradis eller andre gøyale ting. 
 

Radiostyrte biler er knall! 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bor i Oslo sentrum med et lite barn i barnehagealder og det er helt grusomt. Vi kan ikke gå på lekeplassene eller parkene våre pga det er så mye folk. Vi har ingen uteområder og barnet holder på å gå på veggene i en liten leilighet. Bare det å bruke fellesområder føles utrygt med tanke på smitte. Vi hadde håpt hytteforbudet ble hevet slik vi får mer folk ut av byen. Vi har heller ingen sted å dra om vi ikke kan dra på hytte. Ikke har vi funnet et sted vi kan leke i fred som er en sykkeltur unna Oslo sentrum.

Vi hadde taklet dette mye bedre om vi hadde en hage. Det er faktisk helt grusomt å måtte sitte inne i en bitteliten leilighet med et lite barn uten mulighet til å lufte oss...

Anonymkode: e2efb...254

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GjestSiden2006 skrev:

Pakk sakene å gå en tur i skogen. Ikke Sognsvann, men mange mange mange steder å gå. Drit i alle som bare er sure og leie. Ta opp pocemon go eller Geocach. 
 

Lek ute med drager på ei snor i vinden, sykle dere turer, lag skattejakt? Finn en crosssykkelbane. 
 

 

Er glad i min el-sykkel, kommer til over alt uten stress. Sykler noen mil om dagen, etter arbeidstid. Barna er med, små som sitter i sykkelvogn baki. 

Alle disse fantastisk kreative aktivitetene er ganske oppbrukt de 3 ukene før påske da...

Anonymkode: a8ce4...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir to uker til med helvete. Jeg ble litt deprimert i dag, merker jeg. Er vel bare å stålsette seg og håpe at man kommer ut på andre siden uten (psykiske) varige men? 

Anonymkode: 68827...e5e

Finn et par gode bøker å lese og en spennende serie å se på, gå lange turer i marka og gjør ting du ellers aldri har tid til: rydd klesskap for eksempel.:))

Anonymkode: 8ebf9...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som alle andre fornuftige mennesker, respekter rådene fra myndighetene og hold dere hjemme. Det finnes mange tusen mennesker i Norge som aldri gjør noe spesielt i påsken hvert eneste år, de klarer seg helt utmerket uten hytte og spesielle aktiviteter.

Anonymkode: 1e065...4b0

Det er ikke bare å holde seg hjemme på få kvadratmeter med små barn når vi ikke har hage. Lekeplassene er fulle eller avstengt. Ikke alle bor rett ved marka. Noen uker går greit, men 1 mnd +++ med små barn er ikke gjennomførbart.

Anonymkode: e2efb...254

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...