AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #41 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke si parkene er fulle. Jeg har vært i både Frognerparken og Slottsparken de siste dagene og har ikke problemer med å holde 1 meters avstand til folk. Anonymkode: 1c7c2...3ed Vi bor rett ved Frognerparken og er der daglig, men bare øverste del hvor du ikke går inn i folkemengder. Dessverre vil jo barnet helst ned til lekeplassen som er stappfull så parkturen blir da bare et eneste langt trassanfall. Prøv å hold en 3 åring på en gressplen når den er vandt til noe annet.... Anonymkode: e2efb...254 3
Nerine_ Skrevet 24. mars 2020 #42 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si det til mine unger, drittlei av å gå tur! vi drar i svømmebasseng, lekeplasser, stengte barnehager, teknisk museum, naturhistorisk museum, reptilparken, barneteater, besøksgård, kino, bibliotek, kafé, besøk til venner, besøk til familie, kjøpesentere, lekeland, etc. Etc. Vi sitter aldri en hel helg en gang inne, vi gjør alltid noe. Anonymkode: a8ce4...52c Høres ut som barna har godt av å "kjede seg" litt, og bli vant til at det ikke trenger å skje ting hele tiden. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til og med lekeplassene og fotballbaner her er avstengt. Det er ikke bare å komme seg til avsidesliggende turområder uten bil. Det høres ikke ut som du hverken har barn eller bor i Oslo. Da hadde du sett utfordringen. Anonymkode: e2efb...254 Bor (heldigvis) ikke i Oslo nei, men har tre barn. Når situasjonen er som den er, må man rett og slett bare bruke fantasien og gjøre det beste ut av dagen. 9
blaamandag Skrevet 24. mars 2020 #43 Skrevet 24. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis man bor i sentrum og ikke har bil, så må man ta offentlig transport for å komme seg til marka og det vil jeg ikke anbefale. For de som bor i leilighet, så bør man helst unngå å gå ut i det hele tatt. Døren, trappene og heisen er en stor risikosone, og man kan lett bli smittet der uten å vite om det. Anonymkode: 68798...468 Du milde. All smitte er uten å vite det, med mindre noen bevisst går inn for å bli smittet av noe. Under denne pandemien kommer flertallet av befolkningen til å bli smittet, det er forventet. Tiltakene er kun til for å hindre at alle blir det på en gang. Bruk papirlommetørkle til å trykke på heiseknappene og slapp av 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #44 Skrevet 24. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVA skal dere gjøre i påsken??? Ikke kan vi reise ut av kommunen. Ikke kan vi dra i marka. Ikke kan vi gå ute i gatene. Ikke kan vi dra på hytta. Ikke har vi egen hage og ikke noe sted å gjøre av oss. Vi er praktisk talt totalt isolert. Jeg aner ikke hvordan vi skal få til dette. Vi har tre turbotroll som ikke får besøke venner. Det er kjeft å få over alt. Jeg er virkelig rådvill for hvordan vi skal få en ok påske. Vil svært gjerne ha tips fra dere som har gode råd å komme med. Anonymkode: b4269...c17 Hvorfor kan dere ikke ut i marka eller på gata? Hold en meters avstand til folk utendørs for å være på den sikre siden. Kjenner noen leger som alle er enig i at det skal veldig godt la seg gjøre å bli smittet utendørs i Norge. I Spania feks, hvor folk samles i mengder og tett er annerledes, derfor må de være strengere der. Men å gå i skogen her er faktisk veldig mulig. Også på gata. For å bli smittet der må en med koronavirus hoste i din umiddelbare nærhet Anonymkode: 159a3...b2e 1
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #45 Skrevet 24. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til en 2 åring er det ikke en langvarig løsning Anonymkode: e2efb...254 Fikk bare med meg turbotroll. Ikke alderen på dem. Hvor var det nedskrevet?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #46 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil ikke si parkene er fulle. Jeg har vært i både Frognerparken og Slottsparken de siste dagene og har ikke problemer med å holde 1 meters avstand til folk. Anonymkode: 1c7c2...3ed Å dra til parker med masse folk er ikke trygt bare fordi du holder 1 meter avstand. Hvis noen har hostet eller nyst på gresset, så er ikke det et sted du vil at barna dine skal leke. Anonymkode: 68798...468 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #47 Skrevet 24. mars 2020 Mange gode forslag her. Men: fotballbaner er stengt og idrettslagene har oppfordret politiet til å patruljere at ingen er der. Lekeplasser er ikke lov (i følge lokalavisa). Vi har forsøkt marka (ikke Sognsvann), men det var stappfullt der. Og så ble det enda mer kjeft i lokalavisa. HI Anonymkode: b4269...c17 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #48 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Høres ut som barna har godt av å "kjede seg" litt, og bli vant til at det ikke trenger å skje ting hele tiden. Bor (heldigvis) ikke i Oslo nei, men har tre barn. Når situasjonen er som den er, må man rett og slett bare bruke fantasien og gjøre det beste ut av dagen. Jeg tror du hadde svart litt annerledes hvis du hadde vært innendørs med 3 barn på 60 kvm i 2 uker og fikk beskjed om at dette blir kraftig forlenget. Samtidig som myndighetene nekter deg å reise til et større hus hvor barna kan leke ute. Det føles tungt og meningsløst. 60 kvm uten å kunne leke fritt ute i ukesvis! Anonymkode: e2efb...254 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #49 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mange gode forslag her. Men: fotballbaner er stengt og idrettslagene har oppfordret politiet til å patruljere at ingen er der. Lekeplasser er ikke lov (i følge lokalavisa). Vi har forsøkt marka (ikke Sognsvann), men det var stappfullt der. Og så ble det enda mer kjeft i lokalavisa. HI Anonymkode: b4269...c17 Bare hold deg hjemme. Det er mye man kan gjøre uten å gå ut av leiligheten. Anonymkode: 68798...468
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #50 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Høres ut som barna har godt av å "kjede seg" litt, og bli vant til at det ikke trenger å skje ting hele tiden. Bor (heldigvis) ikke i Oslo nei, men har tre barn. Når situasjonen er som den er, må man rett og slett bare bruke fantasien og gjøre det beste ut av dagen. Skjønte på svarene dine at du ikke bor i Oslo ja. Vi bor nettopp i Oslo fordi vi liker å ha alle de tingene jeg ramset opp tilgjengelig. Ja det finnes ting å gjøre, som skogstur og grilling i fjæra, men når man har gjort det i 3 uker før påske, så blir man bra lei både store og små. Anonymkode: a8ce4...52c 6
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #51 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange gode forslag her. Men: fotballbaner er stengt og idrettslagene har oppfordret politiet til å patruljere at ingen er der. Lekeplasser er ikke lov (i følge lokalavisa). Vi har forsøkt marka (ikke Sognsvann), men det var stappfullt der. Og så ble det enda mer kjeft i lokalavisa. HI Anonymkode: b4269...c17 Men hvorfor har dere ikke tenkt å låne bil så dere kan komme dere rundt? Innen for Oslos grenser mener jeg? Her på Østkanten er det skog så langt øye kan se...mange parkeringsplasser og siden du nevner 2 åring tipper jeg dere har vogn som dere kan ha sitteunderlag og mat og varm drikke i... 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #52 Skrevet 24. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å dra til parker med masse folk er ikke trygt bare fordi du holder 1 meter avstand. Hvis noen har hostet eller nyst på gresset, så er ikke det et sted du vil at barna dine skal leke. Anonymkode: 68798...468 Men tenker du slik må du bare holde deg inne. Folk nyser ikke NED i gresset, men de kan ha nyst ute hvor som helst. Noen kan ha nyst på postkassen din eller i oppgangen din for et par timer siden. Man tar et valg om man er villig til å trå over dørstokken eller ikke. Jeg tar utgangspunkt i at trådstarter ikke er i karantene og har valgt å forlate huset. Da er det 1 meters-regelen man bruker. Anonymkode: 1c7c2...3ed 4
Nerine_ Skrevet 24. mars 2020 #53 Skrevet 24. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du hadde svart litt annerledes hvis du hadde vært innendørs med 3 barn på 60 kvm i 2 uker og fikk beskjed om at dette blir kraftig forlenget. Samtidig som myndighetene nekter deg å reise til et større hus hvor barna kan leke ute. Det føles tungt og meningsløst. 60 kvm uten å kunne leke fritt ute i ukesvis! Anonymkode: e2efb...254 Hvis dere kjenner noen (helst uten mange barn da) med større hage, kan dere vel dra ditt og være ute? 1
Nerine_ Skrevet 24. mars 2020 #54 Skrevet 24. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønte på svarene dine at du ikke bor i Oslo ja. Vi bor nettopp i Oslo fordi vi liker å ha alle de tingene jeg ramset opp tilgjengelig. Ja det finnes ting å gjøre, som skogstur og grilling i fjæra, men når man har gjort det i 3 uker før påske, så blir man bra lei både store og små. Anonymkode: a8ce4...52c Men nå har dere ikke mulighet til å gjøre disse tingene for en periode, og da må dere tenke annerledes. Høres forsåvidt ut som både barn og voksne har godt av å gjøre litt mindre, og andre ting. Endret 24. mars 2020 av Nerine_ 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #55 Skrevet 24. mars 2020 Jeg har voksne barn, og må si at jeg beundrer dere foreldre for at dere klarer med unger, hjemmekontor og alle utfordringer nå 💕. Skjønner veldig godt at dere blir frustrerte og slitne. Vi får bare håpe innsatsen som gjøres nå hjelper, slik at vi får bedre tilstander over påske. Anonymkode: bee72...bc6 5
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #56 Skrevet 24. mars 2020 sjekk ut denne morsomme aktiviteten, det skal vi.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #57 Skrevet 24. mars 2020 7 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvis dere kjenner noen (helst uten mange barn da) med større hage, kan dere vel dra ditt og være ute? Alle vi kjenner bor også i leilighet i samme bydel.. Vi er innflyttere så har ikke verdens største nettverk. Anonymkode: e2efb...254 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #58 Skrevet 24. mars 2020 8 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvis dere kjenner noen (helst uten mange barn da) med større hage, kan dere vel dra ditt og være ute? Kan vi det? Jeg trodde ikke det var lov med mer enn 5 personer samlet? Og vi er jo allerede en familie på 5 HI Anonymkode: b4269...c17
Nerine_ Skrevet 24. mars 2020 #59 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan vi det? Jeg trodde ikke det var lov med mer enn 5 personer samlet? Og vi er jo allerede en familie på 5 HI Anonymkode: b4269...c17 Kan dere spørre om å "låne" hagen til noen bekjente? Eller dele dere opp, så en av dere kan være alene med ett av barna, også bytte på. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #60 Skrevet 24. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men tenker du slik må du bare holde deg inne. Anonymkode: 1c7c2...3ed Riktig. Om du bor i Oslo sentrum, hold deg inne. Kinesere gikk rundt med antibac spray og N95 maske i byer med mindre smitte enn Oslo. Anonymkode: 68798...468 1
Fremhevede innlegg