AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #21 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Oslo sentrum med et lite barn i barnehagealder og det er helt grusomt. Vi kan ikke gå på lekeplassene eller parkene våre pga det er så mye folk. Vi har ingen uteområder og barnet holder på å gå på veggene i en liten leilighet. Bare det å bruke fellesområder føles utrygt med tanke på smitte. Vi hadde håpt hytteforbudet ble hevet slik vi får mer folk ut av byen. Vi har heller ingen sted å dra om vi ikke kan dra på hytte. Ikke har vi funnet et sted vi kan leke i fred som er en sykkeltur unna Oslo sentrum. Vi hadde taklet dette mye bedre om vi hadde en hage. Det er faktisk helt grusomt å måtte sitte inne i en bitteliten leilighet med et lite barn uten mulighet til å lufte oss... Anonymkode: e2efb...254 Det går jo an å stå tidlig opp og gå ut på en lekeplass før alle andre strømmer til? Anonymkode: 7f24b...e59 3
Nerine_ Skrevet 24. mars 2020 #22 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle disse fantastisk kreative aktivitetene er ganske oppbrukt de 3 ukene før påske da... Anonymkode: a8ce4...52c Gå tur, og å bevege seg ute blir aldri oppbrukt! Hva gjør folk egentlig til vanlig som er så fryktelig spennende? 9
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #23 Skrevet 24. mars 2020 Lån el-sykler. Kom dere bort. Har dere ikke bil? Det er mange fine korte turer å ta i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #24 Skrevet 24. mars 2020 Samme som nå. Turer i marka, se TV, jobbe, trene, spille brettspill, lekeplasser, vår rengjøring og lignende. Det er ikke synd på oss som bor i Norge, når krisen vår resulterer i å holde seg innendørs, være med familien og evt sende en søknad til nav. Anonymkode: 3e156...a00 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #25 Skrevet 24. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingen som har sagt at de i leilighet ikke kan gå ut av leiligheten sin, så det hadde jeg definitivt gjort. Og helt klart med tre små som absolutt bør få komme seg ut. Anonymkode: 5eb8f...056 Og når du bor innenfor ring 2 uten bil så er det svært få plasser du kan gå ut. Parkene er fulle. Anonymkode: e2efb...254 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #26 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går jo an å stå tidlig opp og gå ut på en lekeplass før alle andre strømmer til? Anonymkode: 7f24b...e59 Du vet viruset overlever 1-5 døgn på overflater? Og det er fortsatt mange timer av døgnet etter kl 9-10 på morgenen. Anonymkode: e2efb...254 3
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #27 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går jo an å stå tidlig opp og gå ut på en lekeplass før alle andre strømmer til? Anonymkode: 7f24b...e59 Veldig mange er stengt med bånd og plakater har jeg merket ... 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #28 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Gå tur, og å bevege seg ute blir aldri oppbrukt! Hva gjør folk egentlig til vanlig som er så fryktelig spennende? Si det til mine unger, drittlei av å gå tur! vi drar i svømmebasseng, lekeplasser, stengte barnehager, teknisk museum, naturhistorisk museum, reptilparken, barneteater, besøksgård, kino, bibliotek, kafé, besøk til venner, besøk til familie, kjøpesentere, lekeland, etc. Etc. Vi sitter aldri en hel helg en gang inne, vi gjør alltid noe. Anonymkode: a8ce4...52c 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #30 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Gå tur, og å bevege seg ute blir aldri oppbrukt! Hva gjør folk egentlig til vanlig som er så fryktelig spennende? Til og med lekeplassene og fotballbaner her er avstengt. Det er ikke bare å komme seg til avsidesliggende turområder uten bil. Det høres ikke ut som du hverken har barn eller bor i Oslo. Da hadde du sett utfordringen. Anonymkode: e2efb...254 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #31 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vet viruset overlever 1-5 døgn på overflater? Og det er fortsatt mange timer av døgnet etter kl 9-10 på morgenen. Anonymkode: e2efb...254 OK. Det er vanskelig å finne løsninger når man bare vil se negativt på det hele. Anonymkode: 7f24b...e59 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #32 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, GjestSiden2006 skrev: Se etter TV-spill da? Til en 2 åring er det ikke en langvarig løsning Anonymkode: e2efb...254 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #33 Skrevet 24. mars 2020 For min del fortsetter dagene akkurat slik som de er nå. Inne med hjemmekontor (med litt mindre arbeid) og med små lufteturer ute og noen turer til butikken. For de som har barn er det jo stengte skoler og barnehager nå også, så det blir som nå. Jeg hadde booket tur til påsken (en repetisjon av den fantastiske turen jeg og kjæresten hadde ifjor påske, som vi gjerne vil gjøre til en tradisjon), men den er i vasken og store deler av summen er gått tapt. Det er bare å innfinne seg med, det er liksom ikke vits å grine over det mer. Jeg skal lese War and Peace og rydde ut kjellerboden. Bruke uforholdsmessig lang tid på å vurdere hvilke farger som kunne passet i stuen. Surfe nettet etter fine klær jeg vil kjøpe uten å kjøpe dem. Forsvinne ned i et Pinterest-hull jeg ikke kommer ut av. Anonymkode: 1c7c2...3ed 1
Ludovica- Skrevet 24. mars 2020 #34 Skrevet 24. mars 2020 Det jeg gjør hver påske. Være i byen. Og i disse tider så føles det som påske hele tiden. Vanligvis er jo alt stengt og det er ganske dødt i byen. Så pleier å synes at påske er kjipt. Så hva jeg skal? Tja, får handle inn litt mat og gjøre noen bakeprosjekter og sånt. Ikke alle har en hytte de pleier å dra til 1
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #35 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: OK. Det er vanskelig å finne løsninger når man bare vil se negativt på det hele. Anonymkode: 7f24b...e59 Frustrert med ansvar for 3 unger er ikke å kimse av. 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #36 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til og med lekeplassene og fotballbaner her er avstengt. Det er ikke bare å komme seg til avsidesliggende turområder uten bil. Det høres ikke ut som du hverken har barn eller bor i Oslo. Da hadde du sett utfordringen. Anonymkode: e2efb...254 OT, men sykt irriterende at selv fotballbaner er stengt! Selvsagt skal man ikke spille 11-fotball nå, men når de stenger hele greia så får man ikke trille litt ball hver kjernefamilie i hvert sitt hjørne en gang. Det hadde jo ikke vært smittefarlig. Anonymkode: a8ce4...52c 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #37 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: OK. Det er vanskelig å finne løsninger når man bare vil se negativt på det hele. Anonymkode: 7f24b...e59 Det er negativt for vi er rett og slett avskåret fra alle utemuligheter. Som de skriver over her så er mange lekeplasser nå stengt uansett. Hytteforbudet rammer oss småbarnsforeldre innen ring 3 hardt. Anonymkode: e2efb...254 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #38 Skrevet 24. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og når du bor innenfor ring 2 uten bil så er det svært få plasser du kan gå ut. Parkene er fulle. Anonymkode: e2efb...254 Jeg vil ikke si parkene er fulle. Jeg har vært i både Frognerparken og Slottsparken de siste dagene og har ikke problemer med å holde 1 meters avstand til folk. Anonymkode: 1c7c2...3ed 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #39 Skrevet 24. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør som alle andre fornuftige mennesker, respekter rådene fra myndighetene og hold dere hjemme. Det finnes mange tusen mennesker i Norge som aldri gjør noe spesielt i påsken hvert eneste år, de klarer seg helt utmerket uten hytte og spesielle aktiviteter. Anonymkode: 1e065...4b0 Vi har hatt bypåske mange ganger. Vi er ikke sånne som må reise hver gang det er ferie. Men bypåske pleier å være noe helt annerledes enn nå som det ikke går an å reise noen steder i Oslo ☹️ Anonymkode: b4269...c17 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #40 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke si parkene er fulle. Jeg har vært i både Frognerparken og Slottsparken de siste dagene og har ikke problemer med å holde 1 meters avstand til folk. Anonymkode: 1c7c2...3ed Vi prøvde oss med våre barn, og det var ganske vanskelig. Voksne som ikke løper rundt kan fint holde en meters avstand, med vinglete barn er det vanskeligere. Anonymkode: a8ce4...52c 1
Fremhevede innlegg