Gå til innhold

Jeg koser meg med denne hverdagen, jeg!


Hinkelpinkel

Anbefalte innlegg

Har du hørt dette ordtaket før?:

«Du må ikke tåle så inderlig vel  
den urett som ikke rammer deg selv».

 


 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner. Så lenge viruset ikke rammer en selv så er det ikke så nøye. Dårlig holdning. Har selv ingen i nær familie eller venner jeg er redd for skal stryke med, men jeg har respekt nok for dem som har det til å ikke sitte å kose meg mens resten av verden dør foran øynene våre. Jeg er ikke stressa, men jeg har respekt. Det synes jeg ikke du viser med dette innlegget overhodet. Beklager om du blir sur, men jeg er ikke alene om å mene det. 

Anonymkode: fbf32...4ec

Hvem har sagt det ikke er så nøye? Hva er galt med å gjøre det beste ut av det når man er hjemme? Man hjelper ingen med å gå rundt og være bekymret og redd.

Anonymkode: ed0eb...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt det ikke er så nøye? Hva er galt med å gjøre det beste ut av det når man er hjemme? Man hjelper ingen med å gå rundt og være bekymret og redd.

Anonymkode: ed0eb...aeb

Ingen sier man skal sitte og være redd. Men jeg skrev det jo, det handler om respekt for dem som faktisk er alvorlige syke, og dem som har nær familie som har dårlig odds om viruset treffer dem. 

Og å gjøre det beste ut av det er noe helt annet enn å kooooose seg. For det var det det stod i hovedinnlegget. 

Anonymkode: fbf32...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen sier man skal sitte og være redd. Men jeg skrev det jo, det handler om respekt for dem som faktisk er alvorlige syke, og dem som har nær familie som har dårlig odds om viruset treffer dem. 

Og å gjøre det beste ut av det er noe helt annet enn å kooooose seg. For det var det det stod i hovedinnlegget. 

Anonymkode: fbf32...4ec

Jeg synes det er flott om folk klarer å kose seg. Ingenting er bedre enn å klare se det positive i en utfordrende situasjon. Håper så mange som mulig klarer å kose seg!

Anonymkode: ed0eb...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg synes det er flott om folk klarer å kose seg. Ingenting er bedre enn å klare se det positive i en utfordrende situasjon. Håper så mange som mulig klarer å kose seg!

Anonymkode: ed0eb...aeb

Hadde du sittet og kost deg om din søster eller mor var innlagt på intensivavdeling i kunstig koma og respirator og dårlige odds for overlevelse? Hvis svaret ditt er nei, så kan du holde slike tanker om hvor koselig dette her er, helt for deg selv.
Skjønner ikke hvordan folk kan ha så lite empati. Meg, meg, meg... 

Anonymkode: fbf32...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sier man skal sitte og være redd. Men jeg skrev det jo, det handler om respekt for dem som faktisk er alvorlige syke, og dem som har nær familie som har dårlig odds om viruset treffer dem. 

Og å gjøre det beste ut av det er noe helt annet enn å kooooose seg. For det var det det stod i hovedinnlegget. 

Anonymkode: fbf32...4ec

Jeg ser ikke helt problemet? 
 

Jeg er også en introvert med hjemmekontor, og jeg koser meg også med den nye hverdagen min. Det betyr ikke at jeg synes situasjonen er bra, eller ikke føler med dem som sliter, men jeg trives og koser meg med hjemmekontor og roligere tempo. 

Anonymkode: b8100...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde du sittet og kost deg om din søster eller mor var innlagt på intensivavdeling i kunstig koma og respirator og dårlige odds for overlevelse? Hvis svaret ditt er nei, så kan du holde slike tanker om hvor koselig dette her er, helt for deg selv.
Skjønner ikke hvordan folk kan ha så lite empati. Meg, meg, meg... 

Anonymkode: fbf32...4ec

Folk er syke og ligger for døden hele tiden i Norge og i alle land. Folk blir lamme i arbeidsulykker, mister barn i bilulykker, får kreft osv osv. Død og lidelse er en del av livet, alltid. Skal man gå rundt og tenke at man ikke har lov å kose seg fordi ved å være trist og bekymret så viser man respekt for de som lider, så kan man bare gi opp hele livet med en gang.

Anonymkode: ed0eb...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...