Gå til innhold

Kafkas Beretninger

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Joda :) Er bare affirmasjoner, folk sier ofte i dagligtale, alt blir bra, til neste år, når utdanningen er ferdig, når man har levert oppgaven og slik. Tror det var ment som en måte å være til stede i øyeblikket, at det er bra, her og nå.

Alt til sin tid, noen ganger er det jo virkelig ikke bra også, da passer det kanskje best og si, alt blir bra :)

Det bildet har mora mi malt av meg da jeg var lita, er veldi glad i det, det betyr mye for meg. Det er endel detaljer på bildet, og tanker bak som ikke kommer fram her, men jeg fikk sånn lyst å ha det. Tok bare bilde med mobilen, og strevde skikkelig med å få det inn her :ler:

Ja uff, jeg satt lenge og svarte på siste skjema ditt, og dagen etter når jeg skulle se så var det borte??? Skjønner ikke helt hva jeg har gjort :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Joda :)  Er bare affirmasjoner, folk sier ofte i dagligtale, alt blir bra, til neste år, når utdanningen er ferdig, når man har levert oppgaven og slik. Tror det var ment som en måte å være til stede i øyeblikket, at det er bra, her og nå.

Alt til sin tid, noen ganger er det jo virkelig ikke bra også, da passer det kanskje best og si, alt blir bra  :)

Det bildet har mora mi malt av meg da jeg var lita, er veldi glad i det, det betyr mye for meg. Det er endel detaljer på bildet, og tanker bak som ikke kommer fram her, men jeg fikk sånn lyst å ha det. Tok bare bilde med mobilen, og strevde skikkelig med å få det inn her  :ler:

Ja uff, jeg satt lenge og svarte på siste skjema ditt, og dagen etter når jeg skulle se så var det borte??? Skjønner ikke helt hva jeg har gjort  :ler:

HVA!!!!!!!??????????

Men i alle verdens, universets DAGER!!! ER DET SANT????!!

Det er jo..............................................FANTASTISK, Chrizzy!!

WOW!

De øynene, og ikke minst nesen! Og munnen!! Men øynene!! :overrasket:

Utrolig bra, chrizzy!

:ler: jeg vet nesten ikke hva mer jeg skal si??

:overrasket:

Gjest Chrizzy
Skrevet

:rodme: Mora mi er flink til å male :)

Nå håper jeg du får en vidunderlig natt med masse fine og spennende drømmer :klem:

Vet du jeg drømmer alltid så mye, mener at jeg drømmer helt fra jeg lukker øynene til jeg våkner, det skjer alltid noe, spennende, masse rart... Det er jo en hel verden for seg selv, drømmene. Tenker ofte på Mao sitatet - I natt drømte jeg at jeg var en sommerfugl som fløy omkring på engene, nå vet jeg ikke lenger om jeg er meg som drømmer at jeg er en sommerfugl, eller om jeg er en sommerfugl som drømmer at jeg er meg (noe i den duren) :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hajjooooooo... :vinke:

Hm, hvor er jeg? Har jeg forvillet meg inn i en dagbok!? :overrasket:

Skrevet
Siste først;

:grine2:

Du er 'gøy'  :ler:

*

Mm.. ikke si slikt er du snill. Det er hyggelig o slike ting, og jeg mener det bare godt, men det føles litt merkelig å høre slikt. syns jeg. Det ville sikkert du synes også, ville du ikke? Vet du mener det godt, så tusen takk for det er veldig snilt av deg, men alikevel...  :)

*

Hva gjelder spørsmålene mine, så er det bare spørsmål. Det er alle de flotte svarene som gjør de fine i så fall! Jeg blir helt satt ut av hvor mange fine tanker folk har kommet med! Bare gøy om du skulle ha lyst til å svare på noen også :)

Ikke bare er du klok, du er ydmyk også! :ler: *mobber Kafka med alle komplimentene*

Og jeg kan jo være ganske gøyal av og til, kan jeg ikke? :)

Skal prøve å få hosta opp noe skikkelig dypt og fornuftig hva dine spørsmål angår. Så du får noe å bryne deg på. :) (Eller kanskje det bare blir sånne helt Hope-løse svar :grine2: Uff.. ordspill er ikke min greie.)

Men spørsmålene får vente. Jeg føler meg svært lite dypsindig for øyeblikket.

God natt!

Skrevet
:rodme: Mora mi er flink til å male  :)

Nå håper jeg du får en vidunderlig natt med masse fine og spennende drømmer  :klem:

Vet du jeg drømmer alltid så mye, mener at jeg drømmer helt fra jeg lukker øynene til jeg våkner, det skjer alltid noe, spennende, masse rart... Det er jo en hel verden for seg selv, drømmene. Tenker ofte på Mao sitatet - I natt drømte jeg at jeg var en sommerfugl som fløy omkring på engene, nå vet jeg ikke lenger om jeg er meg som drømmer at jeg er en sommerfugl, eller om jeg er en sommerfugl som drømmer at jeg er meg (noe i den duren)  :ler:

Ja det skal være sikkert, chrizzy!!

Jeg likte det svært, svært godt. Helt fantastisk syns jeg det var, og bilder meg det på vegger det kunne kle. Og hvem ville vel ikke det? :icon_smile: Herlige, høstaktige farger og hun har nok fanget deg for alt hva du er. Jeg er nærmest målløs faktisk :)

Jeg håper jeg drømmer noe skikkelig rart i natt som gjør meg helt :overrasket:

:ler:

Skrevet (endret)
Hajjooooooo... :vinke:

Hm, hvor er jeg? Har jeg forvillet meg inn i en dagbok!?  :overrasket:

Men hei, Ninakanin :vinke:

'Forvillet' er et fantastisk ord! :) Si det igjen!

Endret av Kafka
Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg håper jeg drømmer noe skikkelig rart i natt som gjør meg helt  :overrasket:

:ler:

Ja nå måtte jeg le :ler:

Sove godt :kose:

Skrevet
Ikke bare er du klok, du er ydmyk også!  :ler: *mobber Kafka med alle komplimentene*

Og jeg kan jo være ganske gøyal av og til, kan jeg ikke? :)

Skal prøve å få hosta opp noe skikkelig dypt og fornuftig hva dine spørsmål angår. Så du får noe å bryne deg på. :) (Eller kanskje det bare blir sånne helt Hope-løse svar  :grine2:  Uff.. ordspill er ikke min greie.)

Men spørsmålene får vente. Jeg føler meg svært lite dypsindig for øyeblikket.

God natt!

:ler: det kan du så absolutt!

Jeg vil ikke at du skal være dypsindig. Jeg vil du skal være slik du vil være. Svarer du på de, så bare svar ærlig og skriv akkurat det som passer seg du :) Glem meg. Det er ingenting jeg spør om der du ikke kunne spurt om selv.

Puwh, jeg må legge meg snart tror jeg. Skal opp gry tidlig i morgen, ut et ærende for siden å stresse videre så jeg kunne trenge noen timer på øyet.

Takk for hilsen her! Jeg føler meg litt dust som ikke løper momentant inn i din, for det er det som hadde vært det riktige. Lover å gjøre det! Fordi jeg vil selvsagt :)

Ha en fin morgen i morgen :vinke:

Skrevet
Tenker ofte på Mao sitatet - I natt drømte jeg at jeg var en sommerfugl som fløy omkring på engene, nå vet jeg ikke lenger om jeg er meg som drømmer at jeg er en sommerfugl, eller om jeg er en sommerfugl som drømmer at jeg er meg (noe i den duren)  :ler:

Her skal du få sitatet ditt,chrizzy. Men, det er aldeles IKKE Mao som har sagt det, det er Chuang-tzu (ca 350 f.Kr):

"En gang drømte jeg, Chuang-tzu,

at jeg var en sommerfugl som fløy hit og

dit, jeg var en for alle praktiske

formål en sommerfugl. Jeg

var kun bevisst det å følge

mine innfall som

sommerfugl og var ikke

bevisst min egen

individualitet... Plutselig

våknet jeg, og der lå jeg og

var meg selv igjen.

Nå vet jeg ikke om jeg er et

menneske som drømte at jeg

var en sommerfugl, eller om

jeg er en sommerfugl som

drømmer at jeg er et

menneske."

Jeg synes det er et utrolig flott bilde på livet og på vår oppfatning av ting. Hva er egentlig det riktige? Denne lille historien burde alle lese og tenke over (kanskje særlig de som hardnakket presser andre til å tro på det samme som dem selv??)

Håper dere får en fin dag,- enten dere er sommerfugler eller mennesker (jeg har forresten et bilde på mob'en min av en nyyydelig oransje sommerfugl som satt på foten min i sommer :smile: )

:klem: til alle

Skrevet
Jeg synes det er et utrolig flott bilde på livet og på vår oppfatning av ting.  Hva er egentlig det riktige? 

Sant nok, Flower - men alikevel faller det seg naturlig for deg å si;

Her skal du få sitatet ditt,chrizzy. Men, det er aldeles IKKE Mao som har sagt det, det er Chuang-tzu (ca 350 f.Kr):

- når det sakents kunne være en sommerfugl ved ukjennt navn som sa det! :ler:

Her manifistert i form av Tzu :ler:

Villt fantastisk dag dette her, Flower! Tenk, 1.sept. Høst, og jeg skal kjøpe meg et nytt skjerf om ikke lenge tenker jeg :tommelsmil:

Frokost imens vi myser mot skarp, høstsol tidlig, tidlig om morgenen med pledd rundt benene og alt man kan finne på!

:vinke:

Skrevet

:forvirra: Å ja, ikke Mao, he he :flau:

Kanskje det kan virke litt formildende når jeg sier at jeg leste det når jeg var 16 (derav den kraftige forkortningen, har ikke lest det siden da), og etter det har jeg alltid både ment og sagt at det var Mao :sjenert: Men seriøst altså :ler: den høres ikke akkurat ikke ut som om den skulle passe i den lille røde :ler:

Uff, er jo bare typisk meg da :roll:

Men Åh, er en herlig liten tankevekker da :)

Gjest Ninakanin
Skrevet

nå har jeg forvillet meg inn på msn og skrevet mail til noen som er pålogget som jeg absolutt ikke skal sende mail til.

det er forvilling, det.

Skrevet
nå har jeg forvillet meg inn på msn og skrevet mail til noen som er pålogget som jeg absolutt ikke skal sende mail til.

det er forvilling, det.

Hei igjen, Kaninen!

Vet du, min lille søster har hatt en kanin som stod meg veldig nær :icon_smile: Hva skal man si om en kanin. Hm. Var det opp til meg, skulle iallefall alle mennesker få muligheten til å holde en kanin i armene, i det minste 1 gang. Det kan endre en på måter man ikke kunne forutse, og får ikke gjort annet enn godt :)

Like etter tsunamien leste jeg en artikel i Krigsropet, og den ble sittende hos meg. Alle var jo veldig opptatt å gi sin støtte etter denne flodbølgekatastrofen, og det ble gitt mye økonomisk støtte blandt annet. Noe som selvsagt er veldig bra! Men i denne artikelen møter man en liten gutt på 10 år, og en jente på 9 som syntes det manglet noe vesentilig.

Kosedyr :ler:

Det er jo fantastisk! :ler: Helt utrolig, og det forteller ikke annet enn at barn så absolutt skal, og må innvolveres. Ikke ekskluderes.

De som har mistet foreldrene sine, og andre barn skal ikke være alene. De trenger noe å kose med, sier Christina.

Jeg var på nær ved å si noe vedrørnede 'forvilling' her, men kom pluttselig til å tenke på Christina og Mats. Vet ikke hva de hadde hatt å si til dette, men jeg er sikker på at de ville gi deg en slik :klem:

Skrevet
Ville bare si natta jeg! :sove:

Tusen takk! Jeg sov veldig godt :) Nå er jeg dog ganske trett, for dagen begynnte kl: 05:00 i dag, og det er en smule tidlig syns jeg :forvirret:

Skrevet
Ha en fin helg plutten  :kose:

Lige så, ~Alwa~ :icon_smile:

Jeg kom hjem for en times tid siden, og skal bort en tur nå. Jobbe i morgen, og så tror jeg sannelig jeg kommer til å få det skikkelig fint! Ingenting er som å ha noe å se frem til, eller hva :vinke:

God weekend til deg selv :)

Skrevet
:forvirra: Å ja, ikke Mao, he he  :flau:

Kanskje det kan virke litt formildende når jeg sier at jeg leste det når jeg var 16 (derav den kraftige forkortningen, har ikke lest det siden da), og etter det har jeg alltid både ment og sagt at det var Mao  :sjenert: Men seriøst altså  :ler:  den høres ikke akkurat ikke ut som om den skulle passe i den lille røde  :ler:

Uff, er jo bare typisk meg da  :roll:

Men Åh, er en herlig liten tankevekker da  :)

The butterfly with the biggest wingspan is the Queen Alexandra's Birdwing, which has a wingspan up to 1 ft (30 cm) wide.

http://www.enchantedlearning.com/subjects/butterfly/ :icon_smile:

Skrevet (endret)

Goood helg, Kafka-gutten :klem: Håper du får en fin helg med venninnen din :sjarmor:

Spesielle planer i helgen eller?

Jeg er buden til kusinen min i morgen kveld og da pleier det å bli både mye godt å spise og mye godt å drikke :wow:

Det virker som om du klarer å nyte alle årstidene på en flott måte, skulle ønske jeg også kunne det :sjenert:

Ja, er ikke den lille historien fin? Om vi nå er sommerfugler eller mennesker,- ikke godt å si og egentlig ikke særlig interessant heller tenker jeg. Vi er det vi er og så får vi gjøre det beste ut av det. :klem:

Endret av flowerpower

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...