Gå til innhold

Når tror dere det blir lov å reise utenlands igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror juni, rundt da skoleferien begynner. Jeg tipper at vi når fase 3 i midten av april og at det begynner å flate seg ut/stabilisere seg i mai. Så tror jeg man gradvis begynner å løse opp slik at ikke flyselskapene går fullstendig på dynga. Så tror jeg dessverre at vi kommer til å se en oppblomstring av viruset i august og frem til over jul.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, wintergirl skrev:

Overhodet ikke! Sprer psykisk dritt er faen meg verre!

En del dør av viruset, men det er ikke verre?  Neivel da...

Anonymkode: 711be...a79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh, du kritiserte jo en artikkel hvor temaet var de som satt på uteserveringen og drakk øl....

Hvem i all verden har snakket om at du drikker øl... God bedring.

Anonymkode: 89368...837

Åh, jeg så feil. Beklager så meget! Fornøyd nå? God bedring selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En del dør av viruset, men det er ikke verre?  Neivel da...

Anonymkode: 711be...a79

En del sitter med masse angst også! Er dere stolt av dere selv? Og vet du hva? Det er alltid trist at noen dør, uansett hva de dør av. Men dere syns det kun er fælt når noen dør av korona. Kan du se i spåkulen din hvor mange som kommer til å dø i Norge av korona? Er dette dommedag? Kommer vi til å ha dette viruset herjende i flere år? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2020 at 11:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg tenker på å ta fly osv, slik som vi gjorde før i tiden 😊 reise på ferie osv. 

Anonymkode: 74bbe...4eb

Det er ganske mange mennesker der ute som ikke har det så fritt at de kan dra på ferie når de vil under vanlige tilstander. Folk er i jobb, folk blir syke (en vanlig influensa kan gjøre deg sengeliggende i 2-3 uker), folk skader seg, folk lever med kroniske sykdommer, folk har ikke økonomi til "svippturer" hit og dit.

Det at folk nå føler seg "fengslet" gir kanskje et innblikk i hverdagen til mange andre, og jeg håper du bruker tiden på å utvikle forståelse for hvordan det kan være å leve for disse i tider hvor du kan gjøre hva du vil.

 

En ting som jeg synes du kan tenke på er at Norge er et lite og veldig rikt land, det er enklere å få  kontroll her til syvende og sist, ja i forhold til de fleste andre land i verden.

Så selv om vi får kontroll, så vil fryktelig mange andre land slite mer enn oss, og de kommer jo ikke til å åpne grensene sine før de har fått kontroll. Tror du skal være fornøyd med bare det å få lov til å dra på tur i norsk natur, når vi kan det igjen utenfor vårt eget bostedsområde, før du tenker på en "svipptur" til London eller Madrid. Eller Usa, eller Asia, eller hvor som helst.

Anonymkode: 5f54e...974

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, wintergirl skrev:

De er rett og slett grusomme! De tror de er helter, men de er tvert om! Du skal helst slite med panikk og angst nå, ellers er du et dårlig menneske. Du ikke handle i det hele tatt selv om du vasker hender og holder deg unna folk, du skal ikke gå ut en tur, du skal ikke ditt du skal ikke datt! Er det noen gode nyheter, eller noen som er gode innen feltet pandemi og virus som kommer med med noe som kan oppklare en del, eller sier at dette vil gå over og at det er overdrevent hvordan det blir tatt opp, så blir disse avfeid med en gang. Mange vil ha kjerringa fra NRK, hun som overdriver og i tillegg kaller korona for pest. Henne vil de ha, ikke de som prøver å roe med med å si at dette ikke er den nye svartedauden. Du skal være livredde hysteriske. Er vi ikke det så er vi ikke en del av flokken. Og for all del, jeg tar forhåndsregler ! Fordømte dritt som ikke sprer annet enn edder og galle om dagen! 
 

Og en annen ting. Når folk er livredde så blir de også ekstremt stressa. Stress er også farlig og kan fremme både kreft og senke immunforsvaret betraktelig. Det er ikke sånn man tar vare på hverandre.

Det som er farlig er at folk som er redde og stresset ikke tar overveide valg, men handler i panikk. Da kan mye gå galt.

Anonymkode: 28917...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske mange mennesker der ute som ikke har det så fritt at de kan dra på ferie når de vil under vanlige tilstander. Folk er i jobb, folk blir syke (en vanlig influensa kan gjøre deg sengeliggende i 2-3 uker), folk skader seg, folk lever med kroniske sykdommer, folk har ikke økonomi til "svippturer" hit og dit.

Det at folk nå føler seg "fengslet" gir kanskje et innblikk i hverdagen til mange andre, og jeg håper du bruker tiden på å utvikle forståelse for hvordan det kan være å leve for disse i tider hvor du kan gjøre hva du vil.

 

En ting som jeg synes du kan tenke på er at Norge er et lite og veldig rikt land, det er enklere å få  kontroll her til syvende og sist, ja i forhold til de fleste andre land i verden.

Så selv om vi får kontroll, så vil fryktelig mange andre land slite mer enn oss, og de kommer jo ikke til å åpne grensene sine før de har fått kontroll. Tror du skal være fornøyd med bare det å få lov til å dra på tur i norsk natur, når vi kan det igjen utenfor vårt eget bostedsområde, før du tenker på en "svipptur" til London eller Madrid. Eller Usa, eller Asia, eller hvor som helst.

Anonymkode: 5f54e...974

Nå er det ikke alle som kun reiser for å feste, ha det moro og for å shoppe eller gå på sightseeing. Mange av oss har våre kjære i andre land, det kan være ektefelle/partner, barn, foreldre etc. Så før du reiser den moralske pekefingeren så bør du tenke deg om.

Anonymkode: 45797...146

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En del dør av viruset, men det er ikke verre?  Neivel da...

Anonymkode: 711be...a79

Eller alle dør som følge av null økonomi

Anonymkode: e14f4...ed6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kjempefin mulighet til å slutte med reising, og la det være litt igjen av jorda til kommende generasjoner. 

Anonymkode: 365b8...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å si hvor lenge dette vil vare, med restriksjoner på reise. Problemet er jo at vi har som mål å få kontroll på smitten og dempe antall nye smittede her i Norge. Det kan lykkes, med alle de inngripende tiltakene og rådene som er kommet. Men i det øyeblikk reise-restriksjonene opphører, er det fri flyt over grensene med smitte igjen, fra alle andre land som folk reiser fram og tilbake til. Umulig å stagge smitten da, den kommer bare tilbake fra land som ikke har greid å stanse den eller ikke har hatt regler.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en kjempefin mulighet til å slutte med reising, og la det være litt igjen av jorda til kommende generasjoner. 

Anonymkode: 365b8...3a6

Ikke alle kan la være å reise helt.

Anonymkode: 28917...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en kjempefin mulighet til å slutte med reising, og la det være litt igjen av jorda til kommende generasjoner. 

Anonymkode: 365b8...3a6

Thunberg-frøkna er nok glad nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Det er umulig å si hvor lenge dette vil vare, med restriksjoner på reise. Problemet er jo at vi har som mål å få kontroll på smitten og dempe antall nye smittede her i Norge. Det kan lykkes, med alle de inngripende tiltakene og rådene som er kommet. Men i det øyeblikk reise-restriksjonene opphører, er det fri flyt over grensene med smitte igjen, fra alle andre land som folk reiser fram og tilbake til. Umulig å stagge smitten da, den kommer bare tilbake fra land som ikke har greid å stanse den eller ikke har hatt regler.

 

Jada, fint å ødelegge hele økonomier verden over som er avhengig av turisme. For å ikke snakke om nødvendige business reiser og lignende

Med tiltakene blir det ingen moderne stat å komme tilbake til, kun anarki, krig og kaos. Jeg håper dere har evne til å forsvare dere selv, for det vil på sikt ikke eksistere hverken rettsstat eller politi til å gjøre det. 

Anonymkode: 45797...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nokså sikker på at vi må regne med sommerferie i Norge.

Anonymkode: 596d0...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2021. Håper jeg. 
Men, jo mer arbeid vi legger ned nå i startfasen, jo fortere går dette over. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre tror jeg helt oppriktig at tiden da de fleste reiste utenlands i ferier aldri kommer tilbake. 
Når denne krisen er over har de fleste flyselskaper gått konkurs. De få som er igjen kan da bruke sin markedsmakt til å ta høyere priser. Dessuten vil ytterligere nedstengning av Norge nå medføre en ras av konkurser i næringslivet. Mange vil bli arbeidsledige og ikke lenger ha råd til utenlandsferie. Tap av store deler av det norske næringslivet vil svekke vår konkurransekraft internasjonalt, så den norske krona faller mye mer enn den allerede har gjort. Flyreiser og alle innkjøp i utlandet vil da bli fryktelig dyre. 
Sier ikke dette for å spre pessimisme, bare min oppriktige vurdering av hva jeg tror vil skje. Jeg tror Norge vil få et samfunn omtrent som landene i Sør-Amerika. Et varmt samfunn der man tross alt har det bra, store deler av befolkningen har jobb og klarer seg greit, men det å reise utenlands på ferie blir en luksus forbeholdt noen få, og som bare opplever det noen få ganger i løpet av livet. 

Anonymkode: 4d6f5...4ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den nye "slå ned" strategien til regjeringa betyr at reising må 1) vente til vi har kontroll her hjemme og da 2) kun skje til andre land som har kontroll frem til vi får en vaksine. Det betyr at reise til noe annet en typiske vestlige land mest sannsynlig ikke kan skje før i 2021. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke ekstremt lenge til man kan reise utenlands, kanskje et par måneder? Men jeg tror det tar lengre tid før jeg for min egen del får lyst til å reise utenlands. Hvis jeg skal ta meg en ferie, vil jeg gjerne vite at det er relativt trygt i forhold til smitte. Det er forskjell på hva som er lov og hva som anbefales.

Jeg har laget meg en plan om å reise på ferie til høsten, men er slett ikke sikker på at det er realistisk. Må bare ha noe å se fram til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre tror jeg helt oppriktig at tiden da de fleste reiste utenlands i ferier aldri kommer tilbake. 
Når denne krisen er over har de fleste flyselskaper gått konkurs. De få som er igjen kan da bruke sin markedsmakt til å ta høyere priser. Dessuten vil ytterligere nedstengning av Norge nå medføre en ras av konkurser i næringslivet. Mange vil bli arbeidsledige og ikke lenger ha råd til utenlandsferie. Tap av store deler av det norske næringslivet vil svekke vår konkurransekraft internasjonalt, så den norske krona faller mye mer enn den allerede har gjort. Flyreiser og alle innkjøp i utlandet vil da bli fryktelig dyre. 
Sier ikke dette for å spre pessimisme, bare min oppriktige vurdering av hva jeg tror vil skje. Jeg tror Norge vil få et samfunn omtrent som landene i Sør-Amerika. Et varmt samfunn der man tross alt har det bra, store deler av befolkningen har jobb og klarer seg greit, men det å reise utenlands på ferie blir en luksus forbeholdt noen få, og som bare opplever det noen få ganger i løpet av livet. 

Anonymkode: 4d6f5...4ff

Enveisbilletter ut blir nok mer populært hvis Norge ender i kaos og anarki. 

Anonymkode: 45797...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper 4-5 mnd om dette ikke eskalerer ekstremt, men kun utreise med god grunn som familie besøk. Ferier skal man nok ikke glede seg til før neste år, tidligst!

Anonymkode: 57301...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...