Gå til innhold

Kjenner du folk med rare matvaner?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Kokt egg og brunost 

Brunost og makrell i tomat

Potetsalat med salami og ost

Anonymkode: d2851...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kokt egg og brunost 

Brunost og makrell i tomat

Potetsalat med salami og ost

Anonymkode: d2851...c1e

Hvordan smaker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rosinboller med krydderost og salami 😋

Anonymkode: 2b23c...3ba

Skillingsbolle (den MÅ være bergensk!), delt i 4 (altså hvert barn -> en kvart bolle, to om vi var heldig) med Vossafår eller fårepølse på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen tidligere i tråden som skrev makrell i tomat med agurk og majones. Men det må jo være den mest normale kombinasjonen? Og det er jo ikke så rart med sylte og rømme heller. Det er jo helt vanlig på vafler.

Har ikke hørt så mye rart, men har en venninne som elsker kaviar og hvitost. Det "særeste" jeg selv spiser må vel være fetaost på ristet brød. Og på pannekaker. 

Anonymkode: d999e...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt sær matvane sånn sett. Jeg spiser ikke salt - som igjen gjør at det veldig begrenset hva jeg spiser. Det "salteste" jeg spiser er egg og cottage cheese (som inneholder 0,4g salt per 100g) og da spiser jeg maks 1 egg eller 100g cottage cheese.. :) 

 

Anonymkode: 3b731...ed8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var noen tidligere i tråden som skrev makrell i tomat med agurk og majones. Men det må jo være den mest normale kombinasjonen? Og det er jo ikke så rart med sylte og rømme heller. Det er jo helt vanlig på vafler.

Har ikke hørt så mye rart, men har en venninne som elsker kaviar og hvitost. Det "særeste" jeg selv spiser må vel være fetaost på ristet brød. Og på pannekaker. 

Anonymkode: d999e...12c

Synes ikke det høres spesielt sært eller eksotisk ut, bare kreativt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eveline skrev (3 timer siden):

Jeg liker å spise rå Sjampiong .😆

Det er godt, ganske vanlig tror jeg, men dessverre ikke så lurt:

Sitat

SJAMPINJONG

I likhet med annen sopp bør sjampinjonger ikke spises rå, men varmebehandles godt ved avkoking og/eller steking før den spises. Dette skyldes at soppen inneholder fenylhydrazinforbindelser. Mesteparten av disse forbindelsene fjernes under god varmebehandling.

Sitat hentet herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (På 22.3.2020 den 17.07):

 

Brødskive med karbonade er godt, men hva tenker du om rå karbonadedeig oppå skiva? 

 

Danske smørebrød med tartar av biff. En av mine store favoritter på Købentur. Men ikke akkurat noe jeg lager hjemme med en pakke gilde fra kjøledisken... 

Anonymkode: fda53...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

rosiner på risgrøt

Anonymkode: e5e7f...c62

Åh.... Her kom et barndomsminne frem 😍 Grøt var lite brukt hjemme hos oss, men hver gang jeg var på overnattingsbesøk hos bestemor så kokte hun risengrynsgrøt med rosiner oppi (altså ble rosinene også kokt).  Det var favoritt-retten min i mange år, nesten så jeg fikk lyst til å lage det en gang for å se om det fremdeles er like godt 😊

Anonymkode: 29c56...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner del folk som spiser hardkokt egg på rømmegrøt. Altså rømmegrøt med sukker, kanel, smør og hardkokt egg. Vanlig for noen. 

Anonymkode: 07c22...a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

rosiner på risgrøt

Anonymkode: e5e7f...c62

Er ikke det et standard tilbehør? Det er ikke alle som liker det, men i sammenhenger der flere har vært sammen for å spise en eller annen form for grøt, er det en helt naturlig ting å ha på bordet (sammen med smør, kanel og sukker, gjerne spekemat og hos noen kavring/kringle)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 18.27):

Jeg har en litt sær matvane sånn sett. Jeg spiser ikke salt - som igjen gjør at det veldig begrenset hva jeg spiser. Det "salteste" jeg spiser er egg og cottage cheese (som inneholder 0,4g salt per 100g) og da spiser jeg maks 1 egg eller 100g cottage cheese.. :) 

 

Anonymkode: 3b731...ed8

Dette kam få fatale følger. Snakker av dyrkjøpt erfaring.

https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/diverse/hyponatremi/

Anonymkode: ba87c...677

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det desidert værste jeg har vært borti var en som puttet makrell i tomat oppi melk og deretter drakk det - OG LIKTE DET! Pleier aldri å tenke over hva andre spiser, men fy fader... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer kikker rart på meg når jeg lager en kjele med brunsaus og bruker det som dipp til slutt potetgull.

Anonymkode: 12ca1...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er kanskje litt rar. Men jeg eeelsker dette!

- Vaffel med skinke/salami/leverpostei

- Grandiosa med ketchup og majones

- Grilla kylling (helst fra varmedisken) på hvetebolle og salt potetgull. (Altså, kylling og salt potetgull som pålegg på bollen)

- Hermetisk sjampinjong. Spise rett fra boksen og det har jeg gjort siden jeg var 2 år 😅 

- Melkesjokolade og potetgull lagvis som en sandwich. Også gjort siden jeg var lita. Den som har kommet på butikken nå er IKKE god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...