Gå til innhold

Hvorfor hater folk Trump?


Macey_8888

Anbefalte innlegg

På 23.3.2020 den 1.29, I Grosny skrev:

Forskjellen på Trump og Obama er at Trump juger helt åpent, og anser det som en naturlig del av jobben som USAs president, mens Obama prøvde å skjule sine løgner. Hvilket framstiller Trump som en ærlig løgner og Obama som en slesk løgner.

Sannsynligvis har alle presidenter løyet. Det er et stort problem når Trump prøver å fremstille seg selv som en svært intelligent mann, og kjører generelt sitt eget løp uten å ta særlig hensyn til det mennesker med enorm fagkunnskap (og sannsynligvis mye høyere intelligens) innen et gitt fagfelt har å si om saken. Måten han snakker om seg selv på, er avslørende. Jeg pleier ikke å slenge om meg med begrepet «narsissist», men han her tror jeg har denne personlighetsforstyrrelsen. Han snakker om seg selv med superlativer, fremhever familien sin utover det som er vanlig, og er lettkrenket.

Endret av Alivamale
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Alivamale skrev:

Sannsynligvis har alle presidenter løyet. Det er et stort problem når Trump prøver å fremstille seg selv som en svært intelligent mann, og kjører generelt sitt eget løp uten å ta særlig hensyn til det mennesker med enorm fagkunnskap (og sannsynligvis mye høyere intelligens) innen et gitt fagfelt har å si om saken. Måten han snakker om seg selv på, er avslørende. Jeg pleier ikke å slenge om meg med begrepet «narsissist», men han her tror jeg har denne personlighetsforstyrrelsen. Han snakker om seg selv med superlativer, fremhever familien sin utover det som er vanlig, og er lettkrenket.

At Trump er en intelligent luring tviler jeg ikke på, men intelligens er ingen vaksine mot dumme avgjørelser. Han har en rar stil, og går ofte tilbake på det han nylig har sagt, muligens fordi han har fått streng beskjed om det. Jeg er veldig usikker på hvor sterk og mektig han er, og på hvem eller hvor mange det er som er sjef for USA. At han hele tiden går tilbake på ting indikerer at han må innrette seg etter andre sjefer. Krigskomplekset og finans har alt for mye makt i USA, og jeg tror det er grunnen til at så mange må dø i Midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, I Grosny skrev:

At Trump er en intelligent luring tviler jeg ikke på, men intelligens er ingen vaksine mot dumme avgjørelser. Han har en rar stil, og går ofte tilbake på det han nylig har sagt, muligens fordi han har fått streng beskjed om det. Jeg er veldig usikker på hvor sterk og mektig han er, og på hvem eller hvor mange det er som er sjef for USA. At han hele tiden går tilbake på ting indikerer at han må innrette seg etter andre sjefer. Krigskomplekset og finans har alt for mye makt i USA, og jeg tror det er grunnen til at så mange må dø i Midtøsten.

Han er sannsynligvis mer intelligent enn gjennomsnittet, men «a very stable genius» tror jeg ikke han er. Enhver leder skal tro på seg selv, men jeg mistenker at han tror han er smartere enn han egentlig er, og at det går greit så lenge andre i staben/senatet/partiet slukker brannene han i sin tro på egen genialitet skaper. Jeg mistenker at han tror at han er en match til Putin; jeg tviler sterkt på det. 

Endret av Alivamale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Alivamale skrev:

Han er sannsynligvis mer intelligent enn gjennomsnittet, men «a very stable genius» tror jeg ikke han er. Enhver leder skal tro på seg selv, men jeg mistenker at han tror han er smartere enn han egentlig er, og at det går greit så lenge andre i staben/senatet/partiet slukker brannene han i sin tro på egen genialitet skaper. Jeg mistenker at han tror at han er en match til Putin; jeg tviler sterkt på det. 

Putin er noe helt annet. Han er ikke bare intelligent, han var leder for intelligensen (etteretningen).  Jeg tror også at Putin er mektigere i Russland enn Trump er i USA. Ryktet sier at Putin er blant de rikeste i hele verden. Hvis det er sant så har han også makt i den egenskapen. Det ser ut som Putin er så mektig at han reellt kan kjøre gjennom de prosjektene han bestemmer seg for. Trump ser ut som om han blir overkjørt av krefter utenfor han selv.

Hvis min betraktning er virkelighetsnær, så er det logisk at Putin sjelden ser dum ut, mens Trump ofte ser dum ut fordi han lover ting som andre ikke tillater han å holde. Trump ser dum ut fordi han ofte sier en ting, men må gå tilbake på det.

Hvis du sammenligner Trump med Obama så så Obama smartere ut, og jeg tror det skyldes arbeidsmåten. Trump kjører rett på med sine planer, og blir stoppet gang etter gang. Jeg tror Obama i større grad konsulterte makten i forkant og ventet med å gjøre ting til det var klarert på høyeste eller kjørte fram saker som kom fra høyeste hold. Trump derimot vil være sjef selv og ypper seg stadig vekk mot høyeste hold, og blir slptt tilbake gang på gang på gang. (Dette er bare spekulasjoner, jeg kan ta fullstendig feil om alt idette innlegget).

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hams politikk gjør USA, og verden forøvrig, til et dårligere sted for vanlig folk. Det er bare den superrike eliten som betyr noe i hams øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump setter USA først, det er det han vant valget på. Alle lands ledere burde sette sitt eget land først og ikke selge det ut til alle andre for å skaffe seg topp jobber i ettertid som FN, Nato og EU. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uenig. Alle lands ledere burde bli flinkere på internasjonalt sammarbeid. Det er alle sammen tjent med. Å sette sitt eget land først er ingen tjent med på sikt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Morten1 skrev:

Trump setter USA først, det er det han vant valget på. Alle lands ledere burde sette sitt eget land først og ikke selge det ut til alle andre for å skaffe seg topp jobber i ettertid som FN, Nato og EU. 

Nå er det mulig Trump i god tro prøver å sette USA først, men det gjør han dessverre ikke når han overkjører forskere med sine egne teorier uten noe som helst holdepunkt. Sitat: "Jeg har en god magefølelse og med Gud på vår side så er jeg sikker på at vi er tilbake for fullt ved påsketider". 

I det ene øyeblikket legger han all skyld over på Kina for covid-19 og i det neste er han verdens beste kompis med Xi JinpingI. Det er på grensen til katastrofe med en så uforutsigbar President under krisetider som dette. Nå kjøres det på med krisepakker for å stimulere finansmarkedet, men hva gjør egentlig Trump den dagen arbeidsledigheten fyker i været og det går opp for folket at han bare kom med urealistisk sprøyt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
4 timer siden, Morten1 skrev:

Trump setter USA først, det er det han vant valget på. Alle lands ledere burde sette sitt eget land først og ikke selge det ut til alle andre for å skaffe seg topp jobber i ettertid som FN, Nato og EU. 

Trump setter seg selv først. Det er jo derfor han bruker presitentjobben til å skaffe leieinntekter til hotellene sine. Så kan han sitte og golfe på hotellet sitt i Florida mens sikkerhetsvaktene og alle som vil besøke presidenten må betale dyr leie til Trump. Kun de rike har råd til å treffe Trump.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk hater ham men det er mer en reaksjon på en topp politiker som fullstendig mangler empati og bruker sin posisjon til å gå til personangrep på de som ikke er enige i hans synspunkter.

Det er ikke en politiker verdig å oppføre seg slik.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2020 den 1.50, Jegern Puahate skrev:

Media og ymse kulturfolk sier at Trump er slem = Trump må jo være slem.

Det stemmer det. USAs president har så lenge jeg kan huske vært slemmest i verden (hvis man  måler etter antallet mennesker som lemletes eller drepes under hans kommando). Obama og Bush var også slemme. Og Erna (sanksjoner som trolig dreper mange syke i Syria) og Jens (Libyabombingen).

Før valget så heiet jeg litt på Trump fordi han sa han skulle være snill, mens Hillary ikke hadde planer om å bli snill. Dessverre så fortsatte Trump å angripe Syria, men han har iallfall ikke startet flere kriger. Trump er vel den første nyere president i USA som ikke har startet en krig.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stonegiant skrev:

Uenig. Alle lands ledere burde bli flinkere på internasjonalt sammarbeid. Det er alle sammen tjent med. Å sette sitt eget land først er ingen tjent med på sikt.

Erna er så flink at hun samarbeider vekk våre eiendommer, ressurser og vår sjølråderett. EU-direktiver Trumper Norges lover. Du kan si hva du vil om henne, men "Norge først" klinger falskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker uansett ikke "Norge først", og synes ikke det er noe å strebe etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi han ignorerer ting som får han til å se dårlig ut. Guvernører sier til han "vi mangler utstyr og tester", Trump sier "Jeg har ikke hørt om noe problemer om tester?" Han bryr seg ikke.
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er jo en rablende gal narsissist og rasist som bare er opptatt av én ting: seg selv. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/trump-claims/

Her er en artig liste som kan gi en del lesing om både hvorfor mange er imot ham, og som viser at en god del av det mange gir han æren for, er egentlig ting som ville skjedd uansett, og som andre skal ha æren for. Som den velkjente "Trump har skapt så mange jobber". En artig faktaopplysning der, er at Obama skapte flere jobber i sine siste 22 måneder ved roret, enn Trump skapte på sine 22 første.

Jeg liker han ikke blant annet pga. sitatene som "Grab them by the pussy", eller at han mener at politikermotstandere skal "go home" når de for eksempel er født og oppvokst i The Bronx. Bare fordi de er av et annet opphav.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.3.2020 den 23.17, Zienna skrev:

Jeg  er politisk interessert og regner meg som ganske godt oppdatert. 

Det skremmer meg at USA, med så mye makt, har valgt en mann som Donald Trump til president.  Han skryter uhemmet av seg selv.  Har et lettvint forhold til sannheten.  Kort sagt, mannen virker ikke som den mest oppvakte. 

Hadde du vert politisk interessert hadde du vist at det er ikke Donald trump som bestemmer hva han skal gjør. Det er faktisk noen bak trumpen igjen som styrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Rosasko skrev:

Hadde du vert politisk interessert hadde du vist at det er ikke Donald trump som bestemmer hva han skal gjør. Det er faktisk noen bak trumpen igjen som styrer. 

Presidenten kunne nok behøvd noen å skylde på, ja.  Han er jo ellers veldig dyktig på det.  

Det han sier er uten manus.  Alt bare plumper ut av ham.  Mannen skryter og lyver uhemmet.  Når han blir konfrontert med utsagnene sine i ettertid blir han rasende. 

Ingen andre står bak en sånn figur!  Sånt kan ikke regisseres. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump er upopulær av to grunner:

1. Han ønsker det beste for det amerikanske folk og det er mange, både i USA og her i Norge som misliker det.

2. De fleste mediebedrifter lyver, overdriver eller viser halve sannheten om han, slik at mange begynner å mislike han. Media gjør dette fordi de hater det amerikanske folk.

Mange nordmenn bruker ikke primærkilder, eksempelvis å se ikke-redigerte videoer i kontekst. De bruker bare det norske media, som er et underbruk av CNN, en mediebedrift som er full av hat mot amerikanere. Msnbc er ikke ettbhakk bedre.

Endret av Anonym27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hater folk Trump? Fordi media hater han og maler han som gul Hitler.

Jeg måtte forsvare han gang på gang her på forumet om tull og falske anklagelese imot han, som; Muller, Putin dokke og hel del andre ting som han ikke hadde gjort. Istedenfor å gå etter ting som hadde gjort som mitt-østen ops og sør-Amerika regime forandringer. Nå sitter media som noen nisser på berget og ingen tror dem og de som trodde dem ser ut som enda større niser som sa blant annet at han ville bli stilt for rikstrett, avsatt siden mental ustabilitet osv,osv. Det som fikk Trump valgt var venstre radikale som kalte seg SJW og kommunister som fikk han inn, siden folk er og var redde disse samt føler avsky imot dem. 

Jeg advarte folk på forumet at, om de sa Trump var ond uten grunnlag så kom folk til anse de som hysteriske i fremtiden.            

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...