Gå til innhold

Likestilling/feminisme og darwinisme


Anonym27

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange av de som er i jobb trenger ytelser mener du? Tenker du da på fødselrelaterte ytelser? Og er det ikke riktig at nybakte mødre skal få mulighet til å holde seg hjemme med barnet eller synes du det er bedre at ungen blir overlatt til noen andre så mor kan jobbe? Hvilke andre ytelser kan man få som arbeidende idag?

Jo jeg synes det er riktig. Men om en er hjemme med barnet takket være at andre betaler for det er en kanskje ikke så økonomisk uavhengig som en trodde. 

Sitat

Ja så derfor er det bare bra at kvinner jobber og ikke noe man skal mene er negativt..

Ja?

Sitat

Du er like avhengig av menn som alle andre vettu. Selvom du er mann. Nå må du slutte å ha de holdningene du har om at menn er de eneste som bidrar mens kvinner bare sitter der. Du pisser på 50% av befolkningen.

Nå har jeg ikke skrevet noe av dette.

Sitat

 

Jeg forstår din agenda og du skal få ha den, men det blir litt hakk i plata synes jeg.

 

 

Anonymkode: 4a88e...ac7

 

Det tviler jeg veldig sterkt på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, herzeleid said:

Det er egentlig et ganske interessant poeng; Kvinner har blitt økonomisk uavhengige i forhold til å bli forsørget direkte av menn, samtidig som kvinner som gruppe er veldig økonomisk avhengige av velferdsstaten, og sånn sett forsørges indirekte av menn. Dette er interessant med tanke på poenget over om at en må være tilpasset tiden akkurat nå og at en del menn ikke er det, fordi dette kan endre seg veldig fort. Ikke minst i en såpass usikker økonomi som vi kanskje går i møte. 

Dette synes jeg du om noen dager skal diskutere med den kvinnelige sykepleieren som kontrollerer respiratoren din. Fortell henne hvor avhengig hun er av deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, T-Rex skrev:

Dette synes jeg du om noen dager skal diskutere med den kvinnelige sykepleieren som kontrollerer respiratoren din. Fortell henne hvor avhengig hun er av deg.

Jeg klarer ikke å se noe argument her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg klarer ikke å se noe argument her?

Joda, argumentet er at kvinner som får fortalt noe negativt, men samtidig sant, om dem som gruppe tar livet av deg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
8 timer siden, T-Rex skrev:

Dette synes jeg du om noen dager skal diskutere med den kvinnelige sykepleieren som kontrollerer respiratoren din. Fortell henne hvor avhengig hun er av deg.

Undersøkelser og studier viser tydelig at flere kvinner enn menn jobber deltid. Langt høyere sykefravær blandt kvinner enn hos menn.

Nå er det selvsagt mange forskjellige årsaker til hvorfor det er slik, men tallene er soleklare: kvinner bidrar mindre med skatt til AS Norge enn menn. Og med dette mener jeg ikke å antyde at kvinner er late eller at de ligger på sofaen. Tvert imot. I timer per dag jobber kvinner litt mer enn menn. Men det som er mest ironisk er statistikken på hvem gruppe i samfunnet som bidrar mest på skatt. Det er den gruppen mennesker som dere missliker sterkest. Den halvfeite hvite priviligerte mannen i 50 årene. De står for godt over 50% av skattene i landet.

Dét er morsomt. Så jo, Herzeleid har rett. Mange kvinner i Norge idag blir indirekte "forsørget" av menn 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 21.3.2020 den 20.06, Ess skrev:

Har du lyst til å utdype litt hva du mener med en genetisk drift bort fra gutter og etnisiteter?

Eller gjerne bare la være, siden TS åpenbart misforstår darwinisme på grovt sett samme måte som Ayn Rand gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
På 21.3.2020 den 22.00, herzeleid skrev:

Jeg tror det er sannsynlig at vi ser en utvikling der flere menn ikke etablerer seg mens andre gjør det i flere omganger,

Dette er ikke en spådom, dette er dagens realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Dette er ikke en spådom, dette er dagens realitet.

Om det ikke var klart; jeg tror vi vil se mer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 22.3.2020 den 15.20, Anonym27 skrev:

Dermed vil en likevel få genetisk drift bort fra feministiske etnisiteter.

Dette er en setning fullstendig uten mening, men den er sikkert inflammatorisk i diskusjonsfora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 25.3.2020 den 13.43, T-Rex skrev:

Jeg tror du må lese litt mer om utviklingslæren. Den sier nemlig at de som er best tilpasset forholdene, med tanke på hvordan forholdene er når de lever, vil føre genene sine videre, ved at det blir produsert avkom med deres gener. Det er andre "regler" som gjelder i dag i forhold til for 100 år siden, og dette er i stadig endring.

Takk!👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 minutt siden, herzeleid skrev:

Om det ikke var klart; jeg tror vi vil se mer av det.

Ikke usannsynlig. Det henger sammen med flere ting enn kjønn, slik som utdanning, sentralisering og teknologiske skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 25.3.2020 den 18.44, herzeleid skrev:

samtidig som kvinner som gruppe er veldig økonomisk avhengige av velferdsstaten, og sånn sett forsørges indirekte av menn.

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Hæ?

Kan du prøve å forklare oss hva det er du lurer på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 minutter siden, herzeleid skrev:

Kan du prøve å forklare oss hva det er du lurer på?

Hvordan kvinner som gruppe er mer avhengig av velferdsstaten? Hvordan? Er dette et fenomen som er knyttet til Skandinavia som faktisk har en gavmild velferdsstat (altså sosioøkonomisk), eller er det knyttet til kjønnet kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg klarer ikke å se noe argument her?

Jeg så argumentet, så kanskje du skal gå på specsavers? Arbeidskraft er en verdi i seg selv, og ikke bare hva man tjener og dermed hva man skatter. Om alle sykepleiere i stedet blir rik på aksjehandel og dermed skatter masse til staten, men samtidig ikke bidrar til særlig mye mer enn økonomi, hva skal du gjøre når du får kreft? Hvem skal gi deg cellegift, ta målinger for å passe på at du ikke får blodforgiftning pga ditt lave immunforsvar, gi deg antibiotika, heie på deg mens du spiser en yoghurt fordi matinntak er ren viljestyrke når du er kvalm og all mat og drikke smaker metall, gi deg sondemat så du ikke forvitrer i sykesengen, stelle huden din så du ikke får infiserte sår av strålebehandlingen, og gi deg smertelindring så dagen ikke er like uutholdelig? Livet handler ikke kun om økonomi og hvem som forsørger hvem. Det er jobber som er verdt mye mer for samfunnet enn bare hva de betaler i skatt. Det er tydeligvis noe som er vanskelig å forstå for en del mennesker så lenge de er ung, sprek og frisk. 

Anonymkode: 29a49...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Alterego666 skrev:

Hvordan kvinner som gruppe er mer avhengig av velferdsstaten? Hvordan? Er dette et fenomen som er knyttet til Skandinavia som faktisk har en gavmild velferdsstat (altså sosioøkonomisk), eller er det knyttet til kjønnet kvinne?

Dette er i Norge ja, og er knyttet til hvem som betaler mest inn og hvem som tar mest ut, som referert til tidligere i tråden. 

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så argumentet, så kanskje du skal gå på specsavers? Arbeidskraft er en verdi i seg selv, og ikke bare hva man tjener og dermed hva man skatter. Om alle sykepleiere i stedet blir rik på aksjehandel og dermed skatter masse til staten, men samtidig ikke bidrar til særlig mye mer enn økonomi, hva skal du gjøre når du får kreft? Hvem skal gi deg cellegift, ta målinger for å passe på at du ikke får blodforgiftning pga ditt lave immunforsvar, gi deg antibiotika, heie på deg mens du spiser en yoghurt fordi matinntak er ren viljestyrke når du er kvalm og all mat og drikke smaker metall, gi deg sondemat så du ikke forvitrer i sykesengen, stelle huden din så du ikke får infiserte sår av strålebehandlingen, og gi deg smertelindring så dagen ikke er like uutholdelig? Livet handler ikke kun om økonomi og hvem som forsørger hvem. Det er jobber som er verdt mye mer for samfunnet enn bare hva de betaler i skatt. Det er tydeligvis noe som er vanskelig å forstå for en del mennesker så lenge de er ung, sprek og frisk. 

Anonymkode: 29a49...eb6

Jeg kan ikke se at noe av dette er relevante innvendinger mot det jeg skriver. En bruker skrev om hvordan kvinner var blitt økonomisk uavhengige, og jeg påpekte det interessante ved at noe av avhengigheten er flyttet over på indirekte overføringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
11 minutter siden, herzeleid skrev:

Dette er i Norge ja, og er knyttet til hvem som betaler mest inn og hvem som tar mest ut, som referert til tidligere i tråden. 

Svaret gis delvis over.

Med høy sysselsettingsgrad blir både kvinner og menn «mer avhengige av samfunnet» for de vi kan ha både en gavmild stat og et moderat skattenivå.

Både kvinner og menn nyter godt av fri utdanning og helsevesen, lønn under sykdom og alderspensjon. 
 

At noen yrkesgrupper er mer belastende og kvinner er overrepresentert her, er også en diskusjon: men staten krever inn de samme avgiftene fra og gir de samme ytelsene til både kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Svaret gis delvis over.

Med høy sysselsettingsgrad blir både kvinner og menn «mer avhengige av samfunnet» for de vi kan ha både en gavmild stat og et moderat skattenivå.

Både kvinner og menn nyter godt av fri utdanning og helsevesen, lønn under sykdom og alderspensjon. 
 

At noen yrkesgrupper er mer belastende og kvinner er overrepresentert her, er også en diskusjon: men staten krever inn de samme avgiftene fra og gir de samme ytelsene til både kvinner og menn.

Jeg er usikker på hva dette er et svar på? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg er usikker på hva dette er et svar på? 

Det lever jeg godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...