Gå til innhold

Vasker dere matvarene etter å ha vært i butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at enkelte vasker matvarene etter å ha vært i butikken? Er ikke dette hysteri? Vi går i butikken som normalt, barna er med, men vi tar på antibac umiddelbart etterpå. Vasker ikke matvarene hjemme. 

Anonymkode: e57c6...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker/ skyller frukt og bær som vanlig (det skal man jo gjøre, covid-19 eller ei) men nå i disse covid-19 tidene, har jeg begynt med å ta desinfiserende vipes over embalasje på matvarer som skal lagres i skap/kjøleskap. Vi vet jo nå at covid-19 kan overleve på div overflater i flere dager så.... 

Anonymkode: 14ab0...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skyller frukt, bær og grønnsaker som normalt. 

Anonymkode: 73e6c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyller alt med emballasje som tåler det i glovarmt vann før jeg setter det i skap og kjøleskap. 

Anonymkode: 2d87e...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vasket frukt som ikke har emballasje rundt seg, men jeg vasker ikke andre matvarer, nei. 
Jeg vasker hendene mine med såpe, det er nok.  

Anonymkode: e4ab7...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg er litt ekstra oppmerksom, og vasker hendene før jeg lager mat, gjerne underveis og før jeg spiser. 

Anonymkode: a5350...552

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker/ skyller frukt og bær som vanlig (det skal man jo gjøre, covid-19 eller ei) men nå i disse covid-19 tidene, har jeg begynt med å ta desinfiserende vipes over embalasje på matvarer som skal lagres i skap/kjøleskap. Vi vet jo nå at covid-19 kan overleve på div overflater i flere dager så.... 

Anonymkode: 14ab0...dd4

Covid-19 er altså navnet på sykdommen man får av coronaviruset, for å pirke litt. 

Anonymkode: 1f0ad...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun frukt og grønnsaker. Alt annet er latterlig og hysterisk! 

Anonymkode: 263f4...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker/ skyller frukt og bær som vanlig (det skal man jo gjøre, covid-19 eller ei) men nå i disse covid-19 tidene, har jeg begynt med å ta desinfiserende vipes over embalasje på matvarer som skal lagres i skap/kjøleskap. Vi vet jo nå at covid-19 kan overleve på div overflater i flere dager så.... 

Anonymkode: 14ab0...dd4

Men antibac er uansrt umulig å få tak i noe sted om dagen 

Anonymkode: e57c6...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vasker bare frukt og grønt. Et sted går grensa for hva man skal gjøre. 

Jeg tipper vi får en god del ocd-tilfeller etter dette, for hysteri og frykt for bakterier/virus blir fort en ond sirkel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke falt meg inn, kommer heller ikke til å begynne med det.

Men jeg tok meg faktisk i å legge igjen en brukt handlepose hjemme i går, og heller kjøpe en ny, for ikke å ta med eventuell smitte til butikken. Gjorde det mest for syns skyld, jeg selv med klær, veske etc. er jo like "farlig" om jeg skulle ha noe.

Men med tanke på hvor vettskremte barna (4-5 år) i nabokassa så ut, og hvordan de trykket seg opp mot kassa, da jeg gikk forbi på vei ut (med så god avstand detvar mulig) så tror jeg nok der er en del voksne der ute som kan gjøre en bedre jobb i å berolige barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...